• Tartalom

22/2013. (XI. 22.) NGM utasítás

22/2013. (XI. 22.) NGM utasítás

a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról1

2015.01.01.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdése és 28. § (1) bekezdése, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. § (2) bekezdés a) pontja, valamint 1. mellékletének 11. pontja alapján – figyelemmel az egyes miniszterek, valamint a miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontjában foglaltakra is – a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelezettségvállalási és utalványozási rendjére a következő utasítást adom ki:

1. § A Nemzetgazdasági Minisztérium kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatát az utasítás 1. mellékletében foglaltak szerint határozom meg.

2. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2)2 Ezen utasításnak a kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról szóló 22/2013. (XI. 22.) NGM utasítás módosításáról szóló 15/2014. (V. 5.) NGM utasítással megállapított rendelkezéseit a kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról szóló 22/2013. (XI. 22.) NGM utasítás módosításáról szóló 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás hatálybalépésekor3 folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(3)4 Ezen utasításnak a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelezettségvállalási és utalványozási szabályzatáról szóló 22/2013. (XI. 22.) NGM utasítás módosításáról szóló 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítással (a továbbiakban: Mód. Utasítás) megállapított rendelkezéseit a Mód. Utasítás hatálybalépésekor5 folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

1. melléklet a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz


I. A szabályzat hatálya

1. Jelen szabályzat hatálya kiterjed a Nemzetgazdasági Minisztérium (a továbbiakban: NGM) által természetes vagy jogi személlyel, jogi személyiség nélküli szervezettel kötendő valamennyi szerződésre és az NGM képviseletében teendő valamennyi jognyilatkozatra, amennyiben az a költségvetési előirányzat terhére vagy javára fizetési, illetve más teljesítési, szolgáltatási kötelezettséggel jár.

2. Jelen szabályzat hatálya nem terjed ki azokra a kötelezettségvállalásokra, amelyeknek rendjét jogszabály vagy külön utasítás, továbbá a Nemzetgazdasági Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló utasítás (a továbbiakban: SZMSZ) felhatalmazása alapján kiadott külön szabályzatok állapítják meg.

3. A jelen szabályzattól eltérő rendelkezéseket tartalmaznak:
a) a személyi juttatásokra,
b) a belföldi és külföldi kiküldetésekre,
c) a protokollhoz, rendezvényekhez kapcsolódó reprezentációs kiadásokra, valamint a fordításra és tolmácsolásra,
d) az oktatásra és képzési rendszerre,
e) felesleges vagyontárgyak hasznosítására és selejtezésére,
f) lakáscélú támogatási rendszerre és a
g) szociális segélyezésre
vonatkozó jogszabályok, utasítások.

4. A 3. pontban meghatározott jogszabályokra, utasításokra a jelen szabályzatban foglalt rendelkezéseket csak annyiban kell alkalmazni, amennyiben a külön jogszabály, utasítás másként nem rendelkezik, vagy annak szabályaiból más nem következik.

5.6 A kötelezettségvállalásokat kezdeményező, véleményező, ellenjegyző és aláíró, továbbá a kapcsolódó pénzügyi-számviteli tevékenységeket végző kormánytisztviselők a kötelezettségek vállalása, nyilvántartása során a jelen szabályzat rendelkezéseinek megfelelően kötelesek eljárni. A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben az éves költségvetési törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.), a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet, valamint az SZMSZ és az egyéb vonatkozó belső utasítások, szabályzatok előírásait kell alkalmazni.

II. Értelmező rendelkezések

Jelen szabályzat alkalmazásában:

1.7 Kötelezettségvállalás: az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontja szerinti jognyilatkozat, amelyet az NGM a költségvetési előirányzatainak terhére, illetve a fejezeti kezelésű előirányzatainak terhére vállal.

2.8

3.9 Kormányzati funkció: a költségvetési szerv közfeladatait, szakmai alaptevékenységét a kormányzati funkciók szerint – funkciószámmal és megnevezéssel – kell meghatározni, és azt az alapító okiratában feltüntetni.

4.10 Szerződés: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti szerződés, valamint a jelen szabályzat hatálya alá tartozó egyéb kötelezettségvállalási dokumentum.

5. Szakmai kezelő, szakmai szervezeti egység: az NGM azon hivatali egysége, mely az adott előirányzat felhasználását és az azzal összefüggő társadalmi cél működtetését szakmai felelősként ellátja. A fejezeti kezelésű előirányzatok szakmai kezelőit külön NGM utasítás jelöli ki.

6. Szakmai vezető: az előirányzat felhasználásáért felelős szakmai kezelő (szervezeti) egység vezetője.

III. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználási módja

1. A fejezeti kezelésű előirányzatok cél szerinti, időbeni és szabályos, gazdaságos és hatékony felhasználásáért, az ezzel kapcsolatos feladatok végrehajtása érdekében szükséges intézkedések megtételéért az előirányzat szakmai kezelője, a kötelezettségvállaló és a kezelő szerv vagy a lebonyolító szerv a felelős.

2. A fejezeti kezelésű előirányzatok pénzügyi és számviteli feladatait a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály, illetve a kezelő szerv vagy lebonyolító szerv látja el.

3. Az előirányzat szakmai kezelője, kezelő szerve, illetve lebonyolító szerve a fejezeti kezelésű előirányzatnak az Áht. 81. § (5) bekezdése szerinti előirányzat-finanszírozási tervét – a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére történő továbbítás céljából – havonta a tárgyhónapot megelőző hónap 17. napjáig a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére megküldi.

4. A január hónapra vonatkozó tervet – elfogadott költségvetési törvény hiányában a benyújtott törvényjavaslat alapján – dekádonkénti részletezésben a tárgyévet megelőző év december 17-éig kell a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére megküldeni.

5. Az előirányzat-finanszírozási terv soron kívüli módosítása iránti kérelmet a kiadás várható teljesítésének időpontját megelőzően soron kívül kell a szakmai kezelőnek, kezelő szervnek, illetve lebonyolító szervnek a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére megküldeni, a módosítás kérésének indokolásával együtt.

IV. A kötelezettségvállalás szabályai

1. Az NGM nevében kötelezettséget vállalni – az 5. és 6. pontban foglaltak kivételével – kizárólag pénzügyi ellenjegyzést követően lehet az Áht. 37. § (1) bekezdésére figyelemmel.

2.11 Az NGM nevében történő kötelezettségvállalásokhoz
a) a nettó 8 millió forintot el nem érő kötelezettségvállalások esetén a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály vezetője,
b) a nettó 8 millió forintot elérő és azt meghaladó kötelezettségvállalások esetén a közigazgatási államtitkár
előzetes jóváhagyása szükséges.

3. Nem szükséges a 2. pontban foglalt jóváhagyás az 5. és a 6. pontban foglalt esetekben.

4. A kötelezettségvállalást kezdeményező szakmai kezelő a kötelezettségvállalás előkészítésekor – a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály bevonásával – előzetes fedezetvizsgálatot végezhet a fedezet rendelkezésre állásának megállapítása érdekében. A végső fedezetvizsgálatot a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály végzi.

5.12 A fejezeti kezelésű előirányzatok esetében nincs szükség a közigazgatási államtitkár vagy a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály vezetője előzetes jóváhagyására és a Kötelezettségvállalási adatlap kitöltésére, amennyiben a fizetési kötelezettség:
a) a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez,
b) összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét jogszabály, nemzetközi szervezetben való tagsági viszony vagy jogerős, illetve fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntés teljes körűen meghatározza, így különösen a normatív és normatív jellegű hozzájárulásokhoz, nemzetközi kötelezettséggel kapcsolatos hozzájárulásokhoz, kártalanítási, kártérítési és megtérítési kötelezettségekhez, a csőd-, felszámolási és végelszámolási eljáráshoz kapcsolódó regisztrációs díjakhoz,
c) a Területfejlesztéssel összefüggő feladatok fejezeti kezelésű előirányzat terhére a Magyar Államkincstár lehívó levél alapján történő, a XXI. századi iskolák kamattámogatásának a teljesítéséhez,
d) a Nemzetközi tagdíjak, nemzetközi kapcsolattal összefüggő feladatok fejezeti kezelésű előirányzatból a miniszter nemzetközi szervezetekben betöltött tagságához kapcsolódó tagdíjfizetési, hozzájárulási kötelezettségek teljesítéséhez,
e) a Decentralizált területfejlesztési programok fejezeti kezelésű előirányzatra befolyó, előző években visszatérítendő támogatásként nyújtott, központi bevételhez köthető, területfejlesztési támogatásokból származó bevétel utalásához,
f) a deviza számlára befolyó bevételek továbbutalásához,
g) az adományozott díjakhoz, kitüntetésekhez kapcsolódó pénzbeli juttatásokhoz,
h) a maradványok és zárolások miatti befizetésekhez,
i) az Ávr. 34. § (2) bekezdés b) pontja szerinti bevétel továbbadásához,
j) az Áht. 47. §-a szerinti befizetési kötelezettségek utalásához
kapcsolódik.

6.13 Az NGM Igazgatása által történő kötelezettségvállalásoknál a következő esetekben nincs szükség a közigazgatási államtitkár vagy a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály vezetője előzetes jóváhagyására és a Kötelezettségvállalási adatlap kitöltésére:
a) illetmény,
b) cafetéria-juttatás,
c) munkába járás és hétvégi hazautazás költségtérítés,
d) személyi reprezentáció,
e) helyiadó-, vám-, illeték- és egyéb adójellegű kötelezettség, igazgatási szolgáltatási díj,
f) az adományozott díjakhoz, kitüntetésekhez kapcsolódó pénzbeli juttatások,
g) a dologi kiadások közül:
ga) a kötbér,
gb) a bírság,
gc) a késedelmi kamat,
gd) a perköltség,
ge) a közbeszerzési hirdetések díja,
gf) a közjegyzői díj,
gg) a tagdíj, hozzájárulási költség
kifizetéséhez,
h) a maradványok, az Áht. 47. §-a szerinti befizetési kötelezettségek, zárolások miatti befizetések,
i) a fizetési kötelezettség a pénzügyi szolgáltatások igénybevétele,
j) a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét jogszabály, nemzetközi szervezetben való tagsági viszony vagy jogerős, illetve fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntés teljes körűen meghatározza, így különösen a normatív és normatív jellegű hozzájárulásokhoz, nemzetközi kötelezettséggel kapcsolatos hozzájárulásokhoz, kártalanítási, kártérítési és megtérítési kötelezettségekhez, a csőd-, felszámolási és végelszámolási eljáráshoz kapcsolódó regisztrációs díjak,
k) az Ávr. 34. § (2) bekezdés b) pontja szerinti bevétel továbbadása.

7. Az 5. és 6. pontokban foglalt fizetési kötelezettségek teljesítése során is alkalmazni kell a XIII. és XIV. fejezet szabályait.

8. A kötelezettségvállalás kezdeményezése a Kötelezettségvállalási adatlap megfelelő kitöltésével történik.

9.14 A fejezeti kezelésű előirányzatok és költségvetési szerv esetében a kormányzati funkciók, államháztartási szakfeladatok és szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 68/2013. (XII. 29.) NGM rendelet által meghatározott kormányzati funkció valamelyikét kell feltüntetni. A kormányzati funkció kiválasztásánál figyelemmel kell lenni annak tartalmi meghatározására és a kötelezettségvállalás tárgyára.

10. Tárgyévi előirányzatot terhelő kötelezettségvállalás kezdeményezése legkésőbb a tárgyév december 15-éig történhet. A kötelezettségvállalás dokumentumát úgy kell előkészíteni, hogy a szükséges aláírásokra – az érintett szervezeti egységek részére kellő határidő biztosításával – a tárgyév december 31-éig sor kerülhessen.

11.15 A kötelezettségvállalást kezdeményező szakmai kezelő, szakmai szervezeti egység köteles gondoskodni az idegen nyelvű megrendelő, szerződés magyar nyelvre történő fordításáról.

V. A kötelezettségvállalásra jogosultak

1. Az NGM nevében történő kötelezettségvállalásra jogosult:
a) 15 millió forint értékhatárig
aa) a miniszter és a közigazgatási államtitkár közvetlen irányítása alá tartozó főosztályvezető,
ab) a helyettes államtitkár, amennyiben a tisztség nincs betöltve, a tisztség betöltéséig a helyettes államtitkár helyettesítését ellátó főosztályvezető, amennyiben sem a helyettes államtitkári, sem a főosztályvezetői tisztség nincs betöltve, a közigazgatási államtitkár által írásban erre a feladatra kijelölt személy,
ac) a kabinetfőnök,
ad) a miniszteri biztos a részére jóváhagyott kerete mértékéig,
b) 40 millió forint értékhatárig a közigazgatási államtitkár,
c) felső értékhatár nélkül a miniszter,
d)16 a Duna Transznacionális Program Végrehajtásáért Felelős Főosztály vezetője a Duna Transznacionális Program Irányító Hatósági jogkörében vállalt kötelezettségekre a Nemzetgazdasági Minisztérium Igazgatása költségvetésben a részére jóváhagyott keret erejéig, a Duna Transznacionális Együttműködési Program elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat terhére.

2. Az értékhatár-kötöttség ügyletenkénti kötelezettségvállalásra vonatkozik, és tartalmazza az általános forgalmi adót. A kötelezettségvállalások összességében nem haladhatják meg az éves költségvetésben az adott szervezeti egység, mint szakmai kezelő részére jóváhagyott előirányzatot.

3. Éven túli kötelezettségvállalásra
a) 40 millió forint értékhatárig a közigazgatási államtitkár,
b)17 az Áht. 36. § (4) bekezdésének figyelembevételével értékhatár nélkül a miniszter
c)18 a Duna Transznacionális Program Végrehajtásáért Felelős Főosztály vezetője a Duna Transznacionális Program Irányító Hatósági jogkörében – az Áht. 36. § (4) bekezdése szerint – vállalt kötelezettségekre a Nemzetgazdasági Minisztérium Igazgatása költségvetésben a részére biztosított keret erejéig, a Duna Transznacionális Együttműködési Program elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzat terhére
jogosult.

VI. A kötelezettségvállalások kezdeményezése

1. A kötelezettségvállalási folyamat megindításakor a megfelelő keret (fedezet) rendelkezésre állásának megállapítása érdekében javasolt az előzetes fedezetvizsgálat végzése.

2. Az előzetes fedezetvizsgálatot a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetője kezdeményezheti a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztálynál.

3. Kötelezettségvállalást a szakmai szervezeti egység kezdeményezi
a) pályázati eljárás,
b)19 kérelem, ajánlat, szakmai feladatellátáshoz kapcsolódó vállalások vagy váratlan események bekövetkezése, jogszabályi rendelkezés, illetve lebonyolítási és működési jellegű (beszerzés, megrendelés, közbeszerzési eljárások megindítása) döntés alapján.

4. A kötelezettségvállalások dokumentumait a szakmai kezelő készíti elő (szakmai javaslattétel). A szakmai kezelő felelős az előirányzat szabályos és jogszerű felhasználásáért, a szükséges okiratok és dokumentációk pályázótól, kérelmezőtől történő bekéréséért, a közbeszerzési eljárás lebonyolításáért és a szükséges belső egyeztetések lefolytatásáért.

5.20 A szakmai kezelő, a szakmai szervezeti egység a kötelezettségvállalást megelőzően köteles meggyőződni, hogy a partner átlátható szervezetnek minősül, melyhez ellenőrzi az Áht. 54/A. §-ában foglalt adatokat.

6.21 Az Áht. 54/A. §-ában meghatározott adatokat a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály kezeli, a szakmai kezelő, a szakmai szervezeti egység és teljesítésigazoló által nyújtott információk, adatok alapján.

VII. A szakmai ügyirat tartalma előzetes kötelezettségvállalás esetén

1. Előzetes kötelezettségvállalásra az Ávr. 45. § (1) bekezdésében felsorolt esetekben kerülhet sor.

2. Az előzetes kötelezettségvállalás szakmai ügyiratának tartalmaznia kell
a) a javaslattevőnek az – előzetes kötelezettségvállalás hatékonysági vizsgálatokon alapuló – indokolását,
b) a pályázati felhívás meghirdetésre kerülő dokumentációjának tervezetét,
c) minden, a javaslat alapját képező, annak megismeréséhez és a felelős döntéshez szükséges okiratot és dokumentációt.

3. Az előzetes kötelezettségvállalás érvényes, ha a kötelezettségvállalás dokumentumait az arra jogosult (kötelezettségvállaló, ellenjegyző) aláírta. A pályázati felhívás az aláírást követően hirdethető meg. A pénzügyi ellenjegyzést megelőzően vagy annak hiányában kiírt pályázati felhívás érvénytelen.

VIII.22

IX. Kötelezettségvállalások típusaira vonatkozó szabályok

A) Elküldött és visszaigazolt megrendelés

1. Kivételesen indokolt esetben, amennyiben a kötelezettségvállalás tárgya egyszerű, teljesítése rövid határidőn belül történik, az egységes okiratba foglalt szerződés helyett megrendelés is tehető.

2. Amennyiben írásbeli megrendelésre kerül sor, úgy legalább a megrendelő és a partner azonosítására alkalmas adatokat (név, székhely, adószám, nyilvántartási szám, bankszámlaszám, képviselőjének neve), a megrendelés tárgyát (amennyiben lehetséges a teljesítés mennyiségi és minőségi jellemzőinek a lehetőségekhez képesti legrészletesebb feltüntetésével, meghatározásával), a teljesítés határidejét, a szolgáltatás díját és fizetési feltételeket kell feltüntetni. A megrendelést az NGM képviseletében a kötelezettségvállalásra jogosult személynek kell aláírnia a pénzügyi ellenjegyzést követően. A megrendelés befogadásáról a partner részéről írásbeli visszaigazolás szükséges.

3.23 A megrendelésnek az általános adatokon, feltételeken túlmenően tartalmaznia kell az Ávr. 50. § (1) és (1a) bekezdésében meghatározottakat és a teljesítésigazolásra jogosult személy nevét és munkakörét.

4. A 100 ezer forintot el nem érő megrendeléseknél az Ávr. 53. § (1) bekezdés szerint szükséges eljárni. A megrendelések pénzügyi fedezetének a vizsgálatához a Kötelezettségvállalási adatlap kiállítása szükséges.

5.24 Amennyiben az írásbeli megrendelés a partner által meghatározott formanyomtatvánnyal valósul meg, a 2. pontban meghatározott tartalmi elemeket – ha a formanyomtatvány nem tartalmazza – a Kötelezettségvállalási adatlapon szükséges feltüntetni.

B) Szerződés

1. A szerződés előkészítésének folyamatában a lehetséges szerződéses partner felkutatása a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata. Amennyiben az adott szerződés megkötéséhez nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni és a kötendő szerződést ugyanakkor nem kizárólagosan egy szervezet vagy személy képes teljesíteni, úgy a szakmailag és gazdaságilag legmegfelelőbb partner kiválasztására lehetőség szerint legalább 3 ajánlat bekérése és kiértékelése alapján kerülhet sor. A kiértékelés szempontjai lehetnek többek között a termék, szolgáltatás minősége, ára, referenciák, fizetési feltételek, rendelkezésre állás, korábbi tapasztalatok.

2. Az NGM által kötött visszterhes szerződésnek, adott megbízásnak vagy más hasonló visszterhes magánjogi kötelemnek az általános adatokon, feltételeken túlmenően tartalmaznia kell az Ávr. 50. §-ában meghatározottakat.

3. A szerződéstervezet előkészítése a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység feladata.

4. A szerződéstervezetet az általános szerződésminta (megbízási, vállalkozási, támogatási szerződéstervezet) alapján kell előkészíteni.

5. Amennyiben a tervezett szerződésre nem áll rendelkezésre általános szerződésminta, úgy a szerződéstervezet előkészítése során alkalmazható a partner által előkészített szerződéstervezet is. A szerződéstervezet előkészítésében a Jogi és Kodifikációs Főosztály a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység megkeresése alapján szükség szerint közreműködik.

6.25 A fejezeti kezelésű előirányzatok terhére kötendő szerződések esetében törekedni kell arra, hogy egy szerződés kizárólag egy államháztartási azonosító számot (ÁHT-t) tartalmazzon.

7. A szerződés megkötését megelőzően a szerződéskötést kezdeményező feladata megvizsgálni és – az előzetes jóváhagyás előtt írásban – tájékoztatni a kötelezettségvállalót a szerződés megkötésének fontosságáról, az adott partner kizárólagosságáról, a beérkezett ajánlatok kiértékeléséről, továbbá, hogy a kérdéses feladat miért nem látható el közszolgálati jogviszonyban, a szerződés megkötése nem ellentétes-e az Ávr. 50. § (2) bekezdésében, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 8. § (1)–(3) bekezdésében foglaltakkal.

C) Támogatási szerződés

1. A fejezeti kezelésű előirányzatból államháztartáson kívüli szervezetek részére költségvetési támogatás nyújtható közvetlenül:
a) egy jogcímen (együtt) lévő és jogszabályban meghatározott eljárásrend szerint pályázat útján vagy
b)26 kérelemre.

2.27 A támogatói döntés meghozatalára és a szerződés aláírására a fejezeti kezelésű előirányzatok esetében az előirányzat felett kötelezettségvállalási jogkört gyakorló személy jogosult.

3.28 A támogatási szerződésben ismertetni kell a támogatási döntést megelőző eljárást (amennyiben volt ilyen), a támogatási döntés meghozatalának alapjául szolgáló jogszabályi helyet (amennyiben jogszabály kifejezetten rendelkezik az adott célra nyújtandó költségvetési támogatásról), illetve a támogatás indokait és jogcímét.

4.29 Az Ávr. 73. § (1) bekezdés d) pontja alapján a támogatási szerződés részét képezi a „Feladat-, költség- és ütemterv” elnevezésű dokumentum, amelyben pontosan meg kell határozni a nyújtandó támogatásösszeg felhasználására vonatkozó költségeket, valamint a támogatás folyósításának ütemezését.

5.30 A kötelezettségvállalást előkészítő szervezeti egység feladata gondoskodni arról, hogy az Ávr. 72. § (2) és (3) bekezdésében meghatározott iratok a támogatási szerződés megkötéséig rendelkezésre álljanak.

6.31 Részelszámolás benyújtására, támogatási előleg folyósítására lehetőség van, amennyiben ezt a jogosultságot a támogatói okirat vagy a támogatási szerződés tartalmazza.

7.32

8.33 Határon túli magyar kedvezményezett esetén a költségvetési támogatási összeg felhasználási helye szerinti pénznemre való átváltásról szóló bizonylat hitelesített másolatát a kedvezményezettnek az elszámoláshoz csatolnia kell.

9.34 Határon túli magyar kedvezményezett esetén az elszámoláshoz a költségvetési támogatás felhasználási helye szerinti állam jogszabályainak megfelelő pénzügyi bizonylatok, számlák, banki átutalási igazolások, kifizetést igazoló bizonylatok másolatai és azok hivatalos magyar nyelvű fordításai fogadhatók el. A hivatalos magyar nyelvű fordítás helyett elfogadható, ha a számviteli bizonylaton, számlán a kedvezményezett magyar nyelven feltünteti annak tartalmát, és büntetőjogi felelősséggel nyilatkozik, hogy az általa rávezetett fordítás megegyezik a számviteli bizonylat, számla tartalmával.

9/A.35 Határon túli magyar kedvezményezett esetén a támogatási szerződés összegének meghatározása forintban történik, de határon túli átutalásra euróban vagy USD-ban is sor kerülhet. Az esetleges más pénznemre való átváltásról a jogosultnak saját költségére kell gondoskodnia.

10. Az NGM igazgatása terhére támogatási szerződés nem köthető, kivéve az Áht. 41. § (3) bekezdésében foglaltak esetén.

X. A kötelezettségvállalások véleményezése és fedezetvizsgálat

1. A kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység az előkészített kötelezettségvállalás-tervezet (a továbbiakban: szerződéstervezet) alapján a szerződéssel kapcsolatos alapadatokat rögzíti a Szerződéses adatlapon.

2. A Szerződéses adatlap kitöltése kötelező, amely kötelezettség teljesítéséért a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetője a felelős.

3. A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződések esetén a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység a Szerződéses adatlap kitöltésével egyidejűleg kitölti a Kötelezettségvállalási adatlapot is.

4. A szerződéstervezetet, a Kötelezettségvállalási adatlapot és a Szerződéses adatlapot a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetőjének jóváhagyásával, annak útján kell megküldeni a Jogi és Kodifikációs Főosztály vezetője részére, jogi és közbeszerzési véleményezés céljából. A pályázati konstrukcióban megkötött támogatási szerződések esetében kizárólag a támogatási szerződésmintát kell megküldeni jogi véleményezésre a Jogi és Kodifikációs Főosztály részére.

5. Fejezeti kezelésű előirányzatok terhére kötendő szerződések esetében a kötelezettségvállalás kezdeményezéséhez a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető engedélye is szükséges, melyet a véleményeztetési eljárás során az iratokkal együtt kell továbbítani.

6.36 A Jogi és Kodifikációs Főosztály feladata a szerződéstervezet, a Kötelezettségvállalási adatlap és a Szerződéses adatlap véleményezése.

7.37 A Jogi és Kodifikációs Főosztály jogi szempontból véleményezi a megküldött dokumentumokat, majd azt a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység részére 8 munkanapon belül visszaküldi. Ettől rövidebb véleményezési határidőt a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység kérelmezhet, egyidejűleg megjelölve a sürgősebb véleményezési határidő okát. Az elvárt véleményezési határidő 3 munkanapnál rövidebb nem lehet.

8. A vélemény visszaérkezését követően a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység feladata az észrevételek átvezetése a szerződéstervezeten, a Kötelezettségvállalási adatlapon és a Szerződéses adatlapon.

9.38 Abban az esetben, ha a véleményező vagy a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység különböző álláspontot képvisel a szerződéstervezettel kapcsolatosan, úgy a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység egyeztetést kezdeményez, amelyet mindaddig folytatni köteles, ameddig a véleményező és a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység azonos álláspontra nem jut. Amennyiben a szerződés megkötésének a Jogi és Kodifikációs Főosztály jogi akadályát látja vagy a szervezet nem minősül átláthatónak, úgy a szerződés nem köthető meg.

10. A vélemény átvezetését követően – és amennyiben a szerződéstervezet megfelel a 8. pontban foglaltaknak – nem szükséges a szerződéstervezet, a Kötelezettségvállalási adatlap és a Szerződéses adatlap ismételt megküldése a véleményező részére.

11. A kötelezettségvállalásokban a szakmai, műszaki teljesítés határidejét úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át.

12.39 A jogi szempontú véleményezési eljárás lezárását követően a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység ügyintézője a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetője jóváhagyásával a szerződéstervezetet, a Szerződéses adatlapot és Kötelezettségvállalási adatlapot véleményezés céljából megküldi a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztályra. A véleményezés költségvetési és pénzügyi szempontból történik, illetve ellenőrzésre kerül, hogy a Szerződéses adatlapon, a Kötelezettségvállalási adatlapon szereplő adatok megegyeznek-e a szerződéstervezet adataival.

13. A Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály írásban megfogalmazva jelzi kifogásait, illetve adatok eltérése esetén kezdeményezi az egyeztetést a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egységgel. Amennyiben észrevétele nincs, úgy ezt a tényt is rögzíti.

14. A kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység a véleményezési eljárás lezárását követően kinyomtatja a Szerződéses adatlapot, a Kötelezettségvállalási adatlapot 1-1 példányban, azokat iktatószámmal ellátja és gondoskodik az adatlapok aláírásáról.

15. A szerződéstervezetet a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység a véleményezési eljárás lezárását követően annyi példányban nyomtatja ki, hogy annak megkötését követően az NGM legalább három és valamennyi szerződő fél legalább egy aláírt (eredeti) példánnyal rendelkezzen.

XI. Kötelezettségvállalás ellenjegyzése

1. Pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződés esetén az előzetes kötelezettségvállalás és a kötelezettségvállalás dokumentumainak ellenjegyzése jogi és pénzügyi ellenjegyzésből áll.
a) Pénzügyi ellenjegyzés nélkül pénzügyi teljesítési kötelezettséget is keletkeztető kötelezettségvállalás és kötelezettségvállalás módosítás, tekintet nélkül annak tárgyára, nem vállalható.
b) A kötelezettségvállalás dokumentumának jogi ellenjegyzése annak igazolása, hogy a szerződés és mellékletei a vonatkozó jogszabályoknak megfelelnek. A jogi ellenjegyzésre a Jogi és Kodifikációs Főosztály vezetője, vagy az általa erre a feladatra írásban kijelölt kormánytisztviselő jogosult (a továbbiakban: jogi ellenjegyző).

2.40

3. A pénzügyi ellenjegyzésre a jogi ellenjegyzést követően kerülhet sor.

4.41 A pénzügyi kötelezettségvállalás dokumentumát a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység küldi meg jogi ellenjegyzés céljából a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak. A szerződés jogszabályoknak való megfelelőségét a jogi ellenjegyző a szerződéstervezet valamennyi rendelkezésre bocsátott példányán aláírásával igazolja a dátum egyidejű megjelölésével.

5. Ha a kötelezettségvállalásnak jogi akadálya van, a jogi ellenjegyzőnek írásban tájékoztatnia kell a kötelezettségvállalót, a közigazgatási államtitkárt és a pénzügyi ellenjegyezőt. Ha a közigazgatási államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad a jogi ellenjegyzésre, a jogi ellenjegyző köteles annak eleget tenni és e tényről a közigazgatási államtitkárt haladéktalanul értesíteni. A közigazgatási államtitkár a tájékoztatást követően szükség esetén tájékoztathatja a minisztert.

6. Jogi ellenjegyzés hiányában pénzügyi ellenjegyzésre nem kerülhet sor. Az ellenjegyzést utólagosan teljesülő feltételhez kötni nem lehet.

7. A dokumentumokat a Jogi és Kodifikációs Főosztály jogi ellenjegyzést követően küldi meg a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére pénzügyi ellenjegyzésre.

8. Az ellenjegyzés során a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály meggyőződik az ellenjegyzés jogszabályban előírt feltételeinek teljesüléséről, meglétéről, a Kötelezettségvállalási adatlapon szereplő adatok és a szerződéstervezet adatainak egyezőségéről. Eltérés esetén egyeztet a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egységgel, amely gondoskodik az adatok egyezősége érdekében szükséges intézkedések végrehajtásáról.

9. A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan azonos személy nem lehet.

10. Pénzügyi szabálytalanság, egyéb pontatlanság észlelése esetén a pénzügyi ellenjegyző az ügyiratot intézkedésre indokolással visszaküldi a szakmai szervezeti egységnek. A szakmai szervezeti egység új eljárást indít, vagy eltekint a kötelezettségvállalástól, a döntésről szükség szerint értesíti a szerződő felet.

11. A Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály a Szerződéses adatlap, Kötelezettségvállalási adatlap és szerződéstervezet alapján a szükséges adatokat rögzíti a pénzügyi-számviteli integrált rendszerben, majd az NGM igazgatása esetében Kiadási kötelezettségvállalási bizonylatot készít és azt az ellenőrzést követően jóváhagyólag aláírja.

12. A szükséges forrás rendelkezésre állását a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály a kötelezettségvállalás ellenjegyzése útján a szerződéstervezet valamennyi rendelkezésére bocsátott példányán igazolja, dátummal ellátja, és a szerződésen, a Szerződéses adatlapon, valamint a Kötelezettségvállalási adatlapon a kötelezettségvállalás számát feltünteti. Az ellenjegyző az ellenjegyzés megtagadásának tényét a Kötelezettségvállalási adatlapon rögzíti, amelyet indokolni szükséges.

13. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a vonatkozó szabályozásban foglaltaknak vagy nem áll rendelkezésre a teljesítéshez szükséges összeg, az ellenjegyzésre jogosultnak erről a tájékoztatnia kell a kötelezettségvállalásra jogosult vezetőt, valamint a közigazgatási államtitkárt. Ha a közigazgatási államtitkár a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad a pénzügyi ellenjegyzésre, a pénzügyi ellenjegyző köteles annak eleget tenni és e tényről a közigazgatási államtitkárt haladéktalanul értesíteni. A közigazgatási államtitkár a tájékoztatást követően szükség esetén tájékoztathatja a minisztert.

XII. A szerződés aláírása

1. A kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetője – pénzügyi kötelezettségvállalás esetében a jogi és pénzügyi ellenjegyzést követően – gondoskodik a szerződés felek által történő aláírásáról.

2. A pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződést a kötelezettségvállalás értéke szerint kötelezettségvállalásra jogosult vezető írja alá.

3. A felek által aláírt szerződések egy-egy eredeti példányát a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztálynak és a Jogi és Kodifikációs Főosztálynak továbbítja a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetője.

4. Abban az esetben, ha a pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó szerződéstervezetet a szerződő felek nem írják alá (a szerződés nem jön létre), a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység köteles erről írásban tájékoztatni a Költségvetési és Gazdálkodási, valamint a Jogi és Kodifikációs Főosztályt. A kötelezettségvállalásra jogosult vezetőnek rögzítenie kell a szerződéskötés meghiúsulásának tényét és rövid indokát.

XIII. A teljesítésigazolás

1. A költségvetési előirányzatot érintő pénzforgalmat csak a teljesítés szakmai-pénzügyi szempontú igazolása alapján lehet érvényesíteni.

2. A szakmai pénzügyi teljesítésigazolásra jogosult személyt a szerződésben vagy a Kötelezettségvállalási adatlapon szükséges kijelölni. Ezek hiányában vagy a teljesítésigazoló személy megváltozása esetén, a teljesítésigazolásra jogosult személyt kifizetés előtt a Teljesítésigazoló kijelölése nyomtatványon a kötelezettségvállaló jelöli ki.

3. A teljesítés igazolása során ellenőrizhető okmányok alapján meg kell győződni arról, hogy a feladat elvégzése előírásszerűen, a szerződésben foglaltak szerint megtörtént-e, illetőleg az ellenérték kifizetése és annak összegszerűsége megalapozott-e, amelyet a kötelezettségvállalásban meghatározottak szerint kell igazolni.

4. Amennyiben a szerződésszerű teljesítéssel kapcsolatban kifogás nem merül fel, a teljesítésigazolására jogosult személy a szerződő felet a teljesítés elfogadásáról tájékoztatja. A számla beérkezését követően a Teljesítésigazolás és kifizetés engedélyezése nyomtatvány kitöltéséről és aláírásáról a szakmai kezelő gondoskodik.

5. Kezelő szerv vagy lebonyolító szerv esetén a kezelő szervvel vagy a lebonyolító szervvel kötött megállapodásban meghatározottak szerint kell eljárni.

6.42 Nincs szükség teljesítésigazolásra a IV. fejezet 5. pont a)–b) és e)–j) alpontjában, 6. pont a)–f), h)–k) alpontjában felsorolt esetekben.

7. A szerződő fél által kiállított számlát a teljesítésigazolására jogosult személy formailag és számszerűleg is ellenőrzi.

8.43 Figyelemmel az Áht. 41. §-ára, a számla kifizetéséhez a teljesítésigazolásra jogosult személy meggyőződik, hogy a partner átlátható szervezetnek minősül, melyhez ellenőrzi az Áht. 54/A. §-ában foglalt adatokat. Átlátható szervezet által kibocsátott számla kifizetéséhez a Teljesítésigazolás és kifizetés engedélyezése nyomtatványon a teljesítésigazolásra jogosult személy engedélye szükséges.

9. Ha valamely okból a kifizetés nem engedélyezhető, akkor a teljesítés igazolására jogosult személy gondoskodik a számla kiállítójának tájékoztatásáról, és szükség esetén intézkedik a hiánypótlás iránt.

10.44 A teljesítésigazolásra jogosult személy a formailag is ellenőrzött és megfelelően kiállított számlát a teljesítésigazolással együtt továbbítja a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére.

11.45 Amennyiben a támogatási szerződés előlegfizetésről rendelkezik, a költségvetési támogatás folyósítására a beszámoló vagy a részbeszámoló elfogadását követően kerül sor. A pénzügyi teljesítéshez, figyelemmel az Áht. 41. §-ára, a teljesítésigazolásra jogosult személy meggyőződik, hogy a partner átlátható szervezetnek minősül, melyhez ellenőrzi az Áht. 54/A. §-ában foglalt adatokat. Átlátható szervezet esetén a kifizetéshez a Teljesítésigazolás és kifizetés engedélyezése nyomtatványon a teljesítésigazolásra jogosult személy engedélye szükséges. A Teljesítésigazolás és kifizetés engedélyezése nyomtatványt a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére szükséges továbbítani.

12.46 A szerződő partner (kedvezményezett) szakmai és pénzügyi beszámolót együttesen köteles benyújtani a részbeszámoló és beszámoló esetén.

13.47 A pénzügyi beszámolót, részbeszámolót és mellékleteit a szerződés teljesítésigazolására jogosult személy a beszámoló elfogadása és a teljesítésigazolás kiállítása előtt megküldi a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztályra a bizonylatok formai szempontú véleményezése céljából.

XIV. Érvényesítés, utalványozás

1. A teljesítésigazolást, valamint a kifizetés engedélyezését követően, a kifizetendő számlát a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály is ellenőrzi, és a pénzügyi-számviteli integrált rendszerből nyert Kiadási utalványrendelet használatával az érvényesítésre és utalványozásra vonatkozó eljárásrend szerint jár el, ide nem értve azon előirányzatokat, amelyeknél a pénzügyi-számviteli feladatokat a kezelő szerv vagy a lebonyolító szerv végzi.

2. Az utalványozás a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének elrendelését foglalja magában. Utalványozásra csak a szakmai teljesítés igazolása és az érvényesítés után kerülhet sor.

3. A szakmai és pénzügyi teljesítésigazolás alapján az érvényesítőnek az Ávr. 58. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárnia. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell a megállapított összeget, devizanemet, a könyvviteli elszámolásra utaló főkönyvi számlaszámot, a kötelezettségvállalás nyilvántartásba vételének sorszámát, az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását.

4. Az utalványozás során meg kell győződni arról, hogy az utalvány az Ávr.-ben előírtakon túl a kötelezettségvállalás nyilvántartásba vételi sorszámát, valamint a főkönyvi számla számát tartalmazza-e.

5. Az utalványozó köteles ellenőrizni, hogy a kötelezettségvállalás ellenjegyzése során az Ávr.-ben és jelen szabályzatban előírtaknak megfelelően jártak el, továbbá a szakmai teljesítésigazolás és az érvényesítés megtörtént-e.

6. A bevételek és kiadások érvényesítésére jogosult pénzügyi-számviteli képesítéssel rendelkező személyeket, az utalványozásra jogosult személyeket a gazdasági vezető javaslatára, a közigazgatási államtitkár jelöli ki az Ávr. 58. § (4) bekezdésében, az 59. § (1) bekezdésében és a 60. §-ában foglaltakra figyelemmel. A kijelölés Adatlap a kijelöléshez elnevezésű nyomtatvány 1 példányban történő kitöltésével történik. A nyomtatvány kitöltéséért a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály a felelős. Amennyiben az aláírásra jogosultak személyében év közben változás történik, úgy a fenti szabályok alkalmazásával 10 munkanapon belül intézkedni kell az Adatlap a kijelöléshez nyomtatvány módosításról.

7.48 A Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály a Kiadási kötelezettségvállalás bejelentése (KT-01) nyomtatvány kitöltésével a kötelezettségvállalást követő 5 munkanapon belül gondoskodik a kötelezettségvállalásnak a Kincstár részére történő bejelentéséről.

8. Ha a bejelentett kötelezettségvállalásban változás történik, úgy a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály Kiadási kötelezettségvállalás bejelentés módosítása (KT-02) nyomtatvány, valamint a Kötelezettségvállalás hivatkozás módosítása (KT-03) nyomtatvány kitöltésével a fentiek szerint köteles eljárni.

9. A kötelezettségvállalásra, teljesítésigazolásra jogosult személyek aláírásának hitelesítése céljából az Aláírás bejelentő elnevezésű nyomtatványt szükséges kitölteni 2 példányban. A hitelesítést a felettes vezető végzi.

10. Amennyiben az aláírásra jogosult személyek aláírásáról közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány vagy más dokumentum áll rendelkezésre, elegendő annak a dokumentumnak vagy a dokumentumról készült hitelesített másolatnak a megküldése a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére.

XV. A szerződés módosítása, teljesítés nélkül történő megszűnése

1. A szerződés módosításának folyamatára a kötelezettségvállalási folyamatra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

2. Amennyiben a szerződés nem teljesítéssel szűnik meg, a szerződésben rögzített feltételek szerint kell eljárnia a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egységnek, azzal, hogy szükség szerint a Jogi és Kodifikációs Főosztályt a szerződés megszüntetésébe be kell vonni.

XVI. A kötelezettségvállalás lezárása

1. A szerződés teljes körű szakmai teljesítését követően a kötelezettségvállalást kezdeményező szervezeti egység vezetőjének gondoskodnia kell a kötelezettségvállalás lezárásáról, amennyiben a szerződésben meghatározott összeg nem került teljes mértékben felhasználásra.

2.49 A kötelezettségvállalás lezárását az utolsó pénzügyi teljesítés kezdeményezésekor, a pénzügyileg teljesítendő számlával és teljesítésigazolással, valamint költségvetési támogatás nyújtása esetében a záró elszámolással együtt a Kötelezettségvállalás lezárása nyomtatvány kitöltése útján kell igazolni és azt a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály részére kell továbbítani.

XVII. A belső kontrollrendszer általános szabályai, beszámoltatás

1. A belső kontrollrendszer az NGM-en belül az előirányzatok felhasználásával összefüggésben a gazdálkodásért felelős szakmai kezelők, a szakmai felügyeletet gyakorló felső vezetők és a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály által folytatott első szintű rendszer, melynek célja a rendelkezésre álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásának biztosítása. Az irányítási és kontrollrendszer magába foglalja:
a) a pénzügyi döntések és dokumentumok elkészítését (ideértve a költségvetési tervezés, a kötelezettségvállalások, a szerződések, a kifizetések, a szabálytalanság miatti visszafizetések dokumentumait is),
b) az előzetes és utólagos pénzügyi ellenőrzést, a pénzügyi döntések szabályszerűségi és szabályozottsági szempontból történő jóváhagyását, illetve ellenjegyzését,
c) a gazdasági események elszámolását (a hatályos jogszabályoknak megfelelő könyvvezetés és beszámolás) az a)–c) pontokban szereplő feladatkörök elkülönítése mellett.

2. A belső kontrollrendszernek az előirányzatok felhasználásával összefüggésben biztosítania kell, hogy
a) az NGM valamennyi, gazdálkodással kapcsolatos tevékenysége és célja összhangban legyen a szabályszerűség, szabályozottság és megbízható gazdálkodás elveivel,
b) az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásban ne kerüljön sor pazarlásra, visszaélésre, rendeltetésellenes felhasználásra,
c) megfelelő, pontos és naprakész információk álljanak rendelkezésre a költségvetési szerv és a fejezeti kezelésű előirányzat gazdálkodásával kapcsolatosan,
d) a belső kontrollrendszer harmonizációjára és összehangolására vonatkozó irányelvek végrehajtásra kerüljenek,
e) a rendelkezésre álló eszközök és források a szabályszerűség, szabályozottság és megbízható gazdálkodás elveivel összhangban kerüljenek felhasználásra.

3. Az irányítási és kontroll feladatok
a) a pénzügyi döntések dokumentumainak elkészítését és ellenőrzését illetően
aa) a költségvetési tervezés a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály és a szakmai kezelők feladata,
ab) a kötelezettségvállalás szabályszerű előkészítése, indítása, a kötelezettségvállalások nyilvántartása, a szerződés tartalmi előkészítése, a kedvezményezett beszámoltatása és pénzügyi elszámoltatása, a teljesítések igazolása, a szabálytalanság miatti visszafizettetések dokumentumainak elkészítése és a jogosulatlanul igénybe vett költségvetési támogatás visszavonásával kapcsolatos eljárás kezdeményezése a szakmai szervezeti egység feladata, melyet a szakmai felügyeletet gyakorló felsővezető (kötelezettségvállaló) ellenőriz,
ac) a szerződés jogi ellenjegyzése a jogi ellenjegyző feladata,
ad) az előirányzatok (kötelezettségvállalás) nyilvántartását, a kötelezettségvállalás teljesítéséhez szükséges forrás rendelkezésre állásának és a kifizetés kezdeményezéséhez kapcsolódó dokumentumok teljességének ellenőrzését (érvényesítés) a Fejezeti Költségvetési Osztály és a Pénzügyi és Számviteli Osztály végzi, ellenőrzi a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály vezetője,
b) az előzetes pénzügyi ellenőrzés keretében a pénzügyi döntések szabályszerűségi és szabályozottsági szempontból történő jóváhagyását, illetve ellenjegyzését a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály látja el, ellenőrzi a közigazgatási államtitkár,
c) a gazdasági események elszámolását biztosító feladatokat, így
ca) a kötelezettségvállalások nyilvántartását, valamint a hatályos jogszabályoknak megfelelő könyvvezetést a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály végzi,
cb) az elemi beszámolót az Igazgatás tekintetében a Pénzügyi és Számviteli Osztály, míg a fejezeti kezelésű előirányzatokra a Fejezeti Költségvetési Osztály állítja össze, ellenőrzi a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály vezetője.

4. A beszámoltatás a kedvezményezett által benyújtott szakmai beszámolónak és pénzügyi elszámolásnak a szerződésben meghatározott kötelezettségekkel történő összehasonlításából, az esetleges hiánypótlások bekéréséből, a feladatok határidőre, megfelelő minőségben és mennyiségben történt teljesítésének megállapításából áll.

1. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz50


Kötelezettségvállalási adatlap

KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁS ADATAI

Ügyintéző:

Kötelezettségvállalás azonosítója:

Az NGM szerződő (külső) partnere:

Szerződő fél (felek) székhelye (lakóhelye):

Szerződő fél (felek) adószáma (adóazonosító jele):

Szerződő fél (felek) bankszámlaszáma:

Szerződés tárgya:

Kormányzati funkció szerinti besorolás (megnevezés és szám):

Forrás: ⬜ Tárgyév ⬜ ............évi maradvány ⬜ Egyebek

Kiadási előirányzat megnevezése:

 

ÁHT azonosító:

Szerződés összege:

Nettó:

Bruttó:

TELJESÍTÉSI ADATOK

Szakmai teljesítés(ek)
határideje

Nettó összeg

Áfa

Bruttó összeg

Pénzügyi teljesítés
időpontja

Ügyletkód

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesítésigazolásra jogosult neve:

Kötelezettségvállalás ellenjegyzése (Költségvetési és Gazdálkodási Főosztály)

Ellenjegyző neve, beosztása:

Ellenjegyzés dátuma:

 

Ellenjegyző aláírása:

Ellenjegyzés eredménye:

⬜ Forrás rendelkezésre áll

⬜ Ellenjegyzés megtagadva

Ellenjegyzés megtagadásának indoka:

Egyetért:

 

 

Budapest, 201......................................

 

Budapest, 201............................................

 

 

 

............................................................................
Szakmai Felügyeletet gyakorló felső vezető
egyetért
(Fejezeti kezelésű előirányzatok esetén)

 

.............................................................................
Kötelezettségvállalásra jogosult vezető

 

 

 

 

 

Egyetért: Budapest, 201.....................................

 

 

 

 

 

...............................................................

Szerződés aláírása meghiúsult:

Meghiúsulás indoka:

................................................................................
Kötelezettségvállalásra jogosult vezető

Budapest, 201.......................................................

 

2. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz51


Szerződéses adatlap

AZ NGM SZERZŐDÉSSEL ÉRINTETT SZERVEZETI EGYSÉGEI, MUNKATÁRSAI

Szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység:

Kötelezettségvállaló:

Szakmai teljesítésigazoló:

Ügyintéző:

SZERZŐDÉS – ALAPADATOK

Kötelezettségvállalás azonosítója:

 

Az NGM szerződő (külső) partnere:

 

Szerződés típusa:

 

Szerződés tárgya:

 

Szerződés összege:

Nettó:

Bruttó:

A szakmai teljesítés véghatárideje:

 

 

Szerződés minősítése: ⬜ Nem minősített ⬜ Üzleti titok ⬜ Államtitok ⬜ Szolgálati titok

Közbeszerzés:

Amennyiben nem közbeszerzés, annak indoka:

⬜ Igen ⬜ Nem

⬜ Értékhatár alatti
⬜ Nem visszterhes szerződés
⬜ Nem a Kbt. hatálya alá tartozik

⬜ Kizárólagos jog/műszaki sajátosság
⬜ Alaptevékenységhez fűződő tanácsadás
⬜ A Kbt. (szakasz száma) szerinti kivételi kör

VÉLEMÉNYEZÉS

Véleményezés

Név

Dátum

Iktatószám

Jogi

 

 

 

Közbeszerzési

 

 

 

MÓDOSÍTÁS

Módosításra került szerződés azonosítója:

Megjegyzés:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kijelentem, hogy a szerződő fél(ek) a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és az Áht. 54/A. §-ában foglalt adatok vizsgálata alapján átlátható szervezetnek minősül.

Budapest, 201.......................................


Szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység vezető





3. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz52

Teljesítésigazolás és kifizetés engedélyezése

TELJESÍTÉSIGAZOLÁS

Alapadatok

Szerződő fél(ek) megnevezése (külső partner):

Köt. váll. azonosító:

Szerződés tárgya:

Kormányzati funkció (megnevezés és szám):

 

Kötelezettségvállaló

Teljesítésigazoló

Ügyintéző

Szervezeti egység megnevezése:

 

 

 

Név:

 

 

 

Beosztása:

 

 

 

Kifizetés forrása:

Az előirányzat megnevezése:

ÁHT azonosító:

Forrás:
⬜ Tárgyév ⬜ 201...... évi maradvány
⬜ Egyebek

A szerződés ezen pénzügyi teljesítés
után még kifizethető része
(Ft vagy ..............):

Nettó:

Bruttó:

Teljesítés/támogatás
tartalma

Teljesítés dátuma

Ügyletkód

Összege (Ft vagy..........)

nettó

áfa

bruttó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összesen:

 

 

 


A teljesítést, a feladat szakszerű elvégzését, szolgáltatás teljesítését/a támogatás kifizetésének jogosságát igazolom, és a kifizetést engedélyezem.

Kijelentem, hogy a szerződő fél(ek) a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és az Áht. 54/A. §-ában foglalt adatok vizsgálata alapján átlátható szervezetnek minősül.

Budapest, 201... ........................... hó ... nap

.....................................................
teljesítésigazoló aláírása

4. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz53



Csomagszám: ..............................
Nemzetgazdasági Minisztérium

Kiadás utalvány

A MÁK .............................. számlája terhére a mellékelt dokumentumok alapján a kiadást a következők szerint érvényesítem/utalványozom:
Kiadási kötelezettségvállalás és számlaadatok
Szerződő partner:    Csoportos bizonylat száma:
Partner megnevezése:    Kincstári köt. váll. bejelentési száma:
Partner címe:    Fizetési mód:
Partner bankszámlája:     Külsőbiz. száma:
Partner bevételi ERA-kódja:     Nyilvántartási száma:
Köt. váll. nyilvántartási száma:     Fizetési határideje:
Pénzeszköz számla: Közbesz. tip.:    Köt. váll. száma:
    Kincstári kiegyenlítés dátuma:
    Költségvetési év:

Főkönyvi szám (megnevezéssel)

ERA
kód

Pénzforrás kód

Ügyfélkód
(megnevezéssel)

Szervezeti egység (megnevezéssel)

Egyedi gyűjtő

Keretgazda

Kormányzati funkció

Összeg (HUF)

Áfa (%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kormányzati funkció: Szakfeladat: Bruttó összeg:

 

 

Összesen HUF

 

 



Megjegyzés: .............................................................................................................................................................................................................
Mellékletek száma: ..................

.............................................

.............................................

............................................

érvényesítő

utalványozó

könyvelő

Kelt: Bp. 201…. …… ….

Kelt: Bp. 201…. …… ….

Kelt: Bp. 201…. …… ….

5. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz


Aláírás bejelentő

A szervezeti egység megnevezése:

NÉV

BEOSZTÁS

ALÁÍRÁS



Dátum: Budapest, 201.... ..................................... hó ......nap

Hitelesítő neve, beosztása: ...........................................................................

............................................................
hitelesítő aláírása

6. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz


Adatlap a kijelöléshez

SZERVEZETI EGYSÉG MEGNEVEZÉSE/NEVE:

Kijelölő személy neve, beosztása:

 

Neve

Beosztása

Aláírás

Kötelezettségvállalás
ellenjegyzésére jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

Érvényesítésre jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 

Utalványozásra jogosult(ak)*

 

 

 

 

 

 


* A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.



Érvényesség: a kijelölés időpontjától.

.............................................................
Kijelölő aláírása


Kijelölés időpontja: 201... év ............................ hónap .......... nap

7. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz54


Teljesítésigazoló kijelölése

Kötelezettségvállalás adatai

Az előirányzat megnevezése:

ÁHT azonosító:

Kötelezettségvállalás azonosítója:1

Kötelezettségvállalás tárgya:

Kijelölés időpontja:

 

Kötelezettségvállaló

Szervezeti egység megnevezése:

 

Név:

 

Beosztás:

 

Teljesítésigazoló

Szervezeti egység megnevezése:

 

Név:

 

Beosztás:

 


Budapest, 201........................ hó ... nap

.........................................................
kötelezettségvállaló


1 A kötelezettségvállalás azonosítóját abban az esetben szükséges kitölteni, ha a szerződésben vagy a Kötelezettségvállalási adatlapon a teljesítésigazolásra jogosult személyben változás következett be.

8. függelék a 22/2013. (XI. 22.) NGM utasításhoz55


Kötelezettségvállalás lezárása

Alapadatok

 

Kötelezettségvállaló

Teljesítésigazoló

Ügyintéző

Szervezeti egység megnevezése:

 

 

 

Név:

 

 

 

Beosztása:

 

 

 

Kötelezettségvállalás adatai

Köt. váll. azonosító:

ÁHT azonosító:

Szerződő fél(ek) megnevezése:

Szerződés tárgya:

A pénzügyi teljesítésre vonatkozó adatok

Szerződés teljes bruttó összege (Ft):

A szerződés terhére kifizetett bruttó összeg (Ft):

A szerződésben fennmaradt összeg, amely lezárható (Ft):

Nettó:

Bruttó:

Visszafizetés esetén, annak indoklása és összege:

Nettó:

Bruttó:

Kifizetés forrása

Forrása:

⬜ Tárgyév

⬜ 201........... évi
maradvány

⬜ Egyéb

Az előirányzat megnevezése:

Ügyletkód(ok):


Alulírott nyilatkozom, hogy a fent nevezett kötelezettségvállalásra további pénzügyi teljesítést nem kezdeményezek, a szerződés lezárható.

Budapest, 201........................ hó ... nap

.........................................................
szervezeti egység vezetője
(vagy az általa írásban kijelölt személy neve)
1

Az utasítást a 23/2015. (XII. 5.) NGM utasítás 5. §-a hatályon kívül helyezte 2015. december 5. napjával.

2

A 2. § (2) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette, újonnan a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 2. §-a iktatta be.

3

A hatálybalépés időpontja 2014. május 6.

4

A 2. § (3) bekezdését a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 1. §-a iktatta be.

5

A hatálybalépés időpontja 2014. december 24.

6

Az 1. melléklet I. alcím 5. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

7

Az 1. melléklet II. alcím 1. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

8

Az 1. melléklet II. alcím 2. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.

9

Az 1. melléklet II. alcím 3. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

10

Az 1. melléklet II. alcím 4. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

11

Az 1. melléklet IV. alcím 2. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

12

Az 1. melléklet IV. alcím 5. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

13

Az 1. melléklet IV. alcím 6. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

14

Az 1. melléklet IV. alcím 9. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

15

Az 1. melléklet IV. alcím 11. pontját a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-a iktatta be.

16

Az 1. melléklet V. alcím 1. pont d) alpontját a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-a iktatta be.

17

Az 1. melléklet V. alcím 3. pont b) alpontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

18

Az 1. melléklet V. alcím 3. pont c) alpontját a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-a iktatta be.

19

Az 1. melléklet VI. alcím 3. pont b) alpontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

20

Az 1. melléklet VI. alcím 5. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a iktatta be.

21

Az 1. melléklet VI. alcím 6. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a iktatta be.

22

Az 1. melléklet VIII. alcímét a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-a hatályon kívül helyezte.

23

Az 1. melléklet IX. alcím A) 3. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

24

Az 1. melléklet IX. alcím A) 5. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a iktatta be.

25

Az 1. melléklet IX. alcím B) 6. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

26

Az 1. melléklet IX. alcím C) 1. pont b) alpontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

27

Az 1. melléklet IX. alcím C) 2. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

28

Az 1. melléklet IX. alcím C) 3. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

29

Az 1. melléklet IX. alcím C) pont 4. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

30

Az 1. melléklet IX. alcím C) 5. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

31

Az 1. melléklet IX. alcím C) 6. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

32

Az 1. melléklet IX. alcím C) 7. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.

33

Az 1. melléklet IX. alcím C) pont 8. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

34

Az 1. melléklet IX. alcím C) pont 9. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

35

Az 1. melléklet IX. alcím C) pont 9/A. pontját a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-a iktatta be.

36

Az 1. melléklet X. alcím 6. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

37

Az 1. melléklet X. alcím 7. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

38

Az 1. melléklet X. alcím 9. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

39

Az 1. melléklet X. alcím 12. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

40

Az 1. melléklet XI. alcím 2. pontját a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-a hatályon kívül helyezte.

41

Az 1. melléklet XI. alcím 4. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

42

Az 1. melléklet XIII. alcím 6. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

43

Az 1. melléklet XIII. alcím 8. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

44

Az 1. melléklet XIII. alcím 10. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

45

Az 1. melléklet XIII. alcím 11. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

46

Az 1. melléklet XIII. alcím 12. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

47

Az 1. melléklet XIII. alcím 13. pontja a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

48

Az 1. melléklet XIV. alcím 7. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

49

Az 1. melléklet XVI. alcím 2. pontja a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

50

Az 1. melléklet 1. függeléke a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

51

Az 1. melléklet 2. függeléke a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

52

Az 1. melléklet 3. függeléke a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

53

Az 1. melléklet 4. függeléke a 15/2014. (V. 5.) NGM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.

54

Az 1. melléklet 7. függeléke a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

55

Az 1. melléklet 8. függeléke a 30/2014. (XII. 23.) NGM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére