25/2013. (VII. 22.) KIM utasítás
a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013. (III. 1.) KIM utasítás módosításáról1
2013.07.23.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 25/2013. (VII. 22.) KIM utasításhoz
[A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) alapadatai a következőek:]
„r) honlapja: www.kih.gov.hu;
s) KSH statisztikai számjele: 15329963-8411-312-01;
t) törzskönyvi azonosító száma (PIR): 329969;
u) alaptevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolása:
180000 Nyomdai és egyéb sokszorosítási tevékenység
493909 M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás
500002 Egyéb vízi szállítás
521020 Raktározás, tárolás
522003 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
522009 Szállítást kiegészítő egyéb szolgáltatás
559099 Egyéb m.n.s. szálláshely szolgáltatás
581400 Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása
581900 Egyéb kiadói tevékenység
620000 Információ-technológiai szolgáltatás
680002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetés
691001 Jogi segítségnyújtás
711000 Építészmérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás
722012 Gazdaságtudományi alkalmazott kutatás
749031 Módszertani szakirányítás
749050 M.n.s. egyéb szakmai, tudományos műszaki tevékenység
811000 Építményüzemeltetés
823000 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése
841121 Általános kormányzati koordináció
841122 Központi általános végrehajtó igazgatási tevékenység
841151 Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
841163 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés
841169 M.n.s. egyéb kiegészítő szolgáltatások
841192 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
842149 M.n.s. tevékenységek nemzetközi fejlesztési együttműködés keretében
842151 Nemzetközi tudományos együttműködés
842350 Pártfogó felügyelői tevékenység
842360 Kárpótlási, kárrendezési, kártalanítási tevékenység
842370 Áldozatsegítés és kárenyhítés
842380 Lobbihatósági tevékenység
851011 Óvodai nevelés, ellátás
854316 Egyéb pénzbeli hallgatói juttatások, ösztöndíjak
855931 Iskolarendszeren kívüli nem szakmai oktatás
855935 Szakmai továbbképzések
855936 Kötelező felkészítő képzések
855937 M.n.s. egyéb felnőttoktatás
856099 Egyéb oktatást kiegészítő tevékenység
890111 Esélyegyenlőség elősegítését célzó általános, komplex tevékenységek és programok
890411 Hátrányos helyzetű kistérségek speciális komplex felzárkóztató programjai
890412 Komplex térségi integrációt segítő programok
890211 A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szolgáltatások fejlesztése, működtetése
890213 Ifjúságszakmai fejlesztési feladatok
890214 A fiatalok társadalmi részvételét segítő programok, támogatások
900400 Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése
940000 Közösségi, társadalmi tevékenységek;”
(Az elnök, mint a Hivatal vezetője)
„h) megköti a Hivatal belső szabályzatában meghatározott szerződéseket,”
(Az elnök, mint a Hivatal vezetője)
„l) jóváhagyja a belső ellenőrzési kézikönyvet,”
(Az elnök, mint a Hivatal vezetője)
„o) meghatározza a katasztrófa-, a tűz-, a polgári védelmi tevékenység szervezeti és végrehajtási rendjét, irányítja és ellenőrzi a felkészülési és a védekezési időszakra meghatározott feladatok végrehajtását, kiadja az intézmény tűzvédelmi szabályzatát, annak mellékleteként tűzriadó tervét, és ellátja a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 234/2011. (XI. 10.) Korm. rendeletben meghatározott egyéb feladatokat,” (Az elnök, mint a Hivatal vezetője)
3. § A Szabályzat 7. §-a a következő j) ponttal egészül ki: (Az elnök közvetlenül irányítja)
„j) az integritás tanácsadó”
(Az elnöki értekezlet állandó résztvevői)
„e) a Belső Ellenőrzési Osztály vezetője,
f) az integritás tanácsadó,
g) a Jogi Főosztály vezetője,
„(2) Az elnök, az elnökhelyettes, az igazgató, a főosztályvezető, a Belső Ellenőrzési Osztály vezetője vagy az integritás tanácsadó az összetett megközelítést és több szakterület szoros együttműködését igénylő feladat elvégzése érdekében a feladatkörükben érintett vezetők és tárgykör szerint illetékes ügyintézők hatékony együttműködésével megvalósuló csoportos munkavégzést rendelhet el.”
(Az Elnöki Kabinet egyéb feladatai körében felelős:)
„d) a Magyar Közlöny és a Hivatalos Értesítő egyes lapszámainak, mint elektronikus dokumentumoknak kihirdetésre és közzétételre történő előkészítéséért;
e) a formatervezési tevékenységet előmozdító programok, kiállítások, más rendezvények kezdeményezéséért, szervezéséért, valamint irányítja a formatervezéssel kapcsolatos ismeretek összehangolt terjesztését, a hazai formatervezési kultúra fejlesztését, közreműködik a formatervezők iparjogvédelmi és szerzői jogi ismereteinek gyarapításában, amely tevékenységeihez a Hivatal a Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. szolgáltatásait veszi igénybe.”
(A Belső Ellenőrzési Osztály funkcionális feladatai körében:)
„f) büntető, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanújának felmerülése esetén az elnököt – az elnök érintettsége esetén a felügyeleti szerv vezetőjét – haladéktalanul tájékoztatja, javaslatot tesz a megfelelő eljárás megindítására;”
(A Belső Ellenőrzési Osztály funkcionális feladatai körében:)
„2. A belső ellenőr a megbízatásával kapcsolatban vagy személyére nézve összeférhetetlenségi ok tudomására jutásáról köteles haladéktalanul jelentést tenni az elnöknek, amelynek elmulasztásáért vagy késedelmes teljesítéséért fegyelmi felelősséggel tartozik.”
(A Támogatási Főosztály funkcionális feladatai körében:)
„l) közreműködik a Mobilitás Országos Ifjúsági Igazgatóság irányításában;
m) ellátja a Zánka Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft.-val kapcsolatos, a Hivatal által vállat feladatokat.”
(A Létesítménygazdálkodási Főosztály informatikai feladatai körében:)
„c) javaslatot tesz a Hivatal által üzemeltetett ingatlanokat érintő informatikai fejlesztésekre, megvalósítása esetén közreműködik annak lebonyolításában;”
(A Létesítménygazdálkodási Főosztály informatikai feladatai körében:)
„e) felelős az intézményi információk megjelenítéséért a Hivatal által üzemeltetett ingatlanokat érintő belső informatikai hálózatán (intranet);”
(A Személyzetfejlesztési Főosztály egyéb feladatai körében:)
„b) ellátja az integrált humánerőforrás-gazdálkodást támogató informatikai rendszerrel (KSzSzR) kapcsolatos szakmai feladatokat;
c) ellátja az integrált humánerőforrás-gazdálkodást támogató informatikai rendszer (KSzSzR) továbbfejlesztésével kapcsolatos szakmai feladatokat;”
(A Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztály a kormányhivatalok iratkezelési, valamint a rendszerek üzemeltetését koordináló feladatai körében:)
„a) a nem selejtezhető köziratok fennmaradása, a kormányhivatalok iratainak védelme és a jogszabálynak megfelelő iratkezelési rend biztosítása érdekében együttműködik a Magyar Nemzeti Levéltárral és a köziratok kezelésének szakmai irányítását ellátó miniszter által vezetett minisztériummal;”
(A Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztály a kormányhivatalok iratkezelési, valamint a rendszerek üzemeltetését koordináló feladatai körében:)
„d) gondoskodik a kormányhivatalok egységes adatvédelmi szabályozása érdekében az egységes szabályozásról és a szabályozási keretek, struktúra kialakításáról;”
(A Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztályon az adatvédelmi felelős működik, aki e feladatkörében:)
„d) koordinálja a kormányhivatalok adatkezelő és adatfeldolgozó tevékenységét;
e) ellenőrzi az adatvédelmi szabályzat hatályosulását, felügyeli a külső szolgáltatók tevékenységét;”
(A Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztályon az adatvédelmi felelős működik, aki e feladatkörében:)
„i) a kormányhivatalok informatikai rendszereinek egységes kialakítása és üzemeltetése érdekében közreműködik a kormányhivatalok tevékenységét támogató informatikai infrastruktúrák, alkalmazói rendszerek – ideértve az intra- és internetes szolgáltatásokat is – kialakításának koordinálásában, a területi közigazgatási informatikai szakmai irányító szervvel együttműködve;”
(A Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztályon az adatvédelmi felelős működik, aki e feladatkörében:)
„l) részt vesz a kormányhivatalok ügyviteli folyamatai és kapcsolódó rendszerek továbbfejlesztésének koordinálásában;”
(A Kormányhivatali Fejlesztési Főosztály koordinációs feladatai körében:)
„a) közreműködik, illetve koordináló szerepet vállal a kormányhivatalokat, járási hivatalokat és kormányablakokat érintő fejlesztési koncepciók kidolgozásában;
b) figyelemmel kíséri és szakmai támogatást nyújt a hazai és uniós finanszírozású projektek tervezéséhez, a közigazgatás-fejlesztés nemzetközi tapasztalatait is figyelembe véve;
c) szakmai támogatást biztosít a kapcsolódó projektek közötti összhang megteremtésének érdekében;
d) figyelemmel kíséri és szakmai támogatást nyújt a hazai és uniós finanszírozású projektek projekt-javaslataihoz és megvalósíthatósági tanulmányaik előkészítéséhez, valamint a projektek előkészítéséhez, végrehajtásához, menedzseléséhez, kockázatkezeléséhez, változáskezeléséhez és lezárásához;
e) szakmai segítséget nyújt a kormányhivatalok projektjeinek kialakításában, korszerűsítését célzó projekt-kezdeményezésekben a kormányhivatalok által szolgáltatott adatok elemzésének eredményeit alapul véve;
f) támogatja a projektek végrehajtásának folyamatba épített minőségbiztosítását.”
„2. A Kormányhivatali Fejlesztési Főosztály egyéb feladatai körében, a kormányhivatalok, a járási hivatalok és a kormányablakok vonatkozásában:
a) a szakmai rendszerek, valamint a folyamatszervezés tekintetében, az érintett szervezeti egységekkel együttműködve, fejlesztési irányokat határoz meg és koordinálja azok végrehajtását, ellenőrzi azok megvalósulását, méri azok hatékonyságát;
b) részt vesz a kormányablak-hálózat kialakításában, biztosítja annak egységességét jogalkalmazás, technológia, folyamatszervezés tekintetében, értékeli és elemzi a folyamatok eredményeit, és javaslatot tesz a fejlesztésre;
c) közreműködik a kormányablakok ügyfélbarát működésének fejlesztésében a kormányablak ügyintézők képzésének támogatásával;
d) monitoringozza a kormányablakok ügyköreit, működési problémáit, ügyfélelégedettségét, ügyfélforgalmát, elemzi a változások hatásait, meghatározza a beavatkozások irányait az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása érdekében;
e) gyűjti, elemzi és értékeli az ügyfélforgalmi statisztikákat, az értékelés eredménye alapján javaslatot tesz a fejlesztési irányokra.”
15. § Hatályát veszti a Szabályzat
1. függelék a 25/2013. (VII. 22.) KIM utasításhoz
2. függelék a 25/2013. (VII. 22.) KIM utasítához
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal szervezeti egységei
1.0.0.1.1. Kommunikációs és Koordinációs Osztály
1.0.0.1.2. Kutatási Osztály
1.0.0.0.1. Belső Ellenőrzési Osztály
1.0.0.2.2. Humánpolitikai és Igazgatási Osztály
1.0.0.3. Gazdasági Főosztály
1.0.0.3.1. Gazdasági Koordinációs Osztály
1.0.0.3.2. Pénzügyi Osztály
1.0.0.3.3. Számviteli Osztály
1.0.0.3.4. Beszerzési Osztály
1.0.1. Támogatási igazgató
1.0.1.0.1. Támogatási Igazgatói Titkárság
1.0.1.1. Támogatási Főosztály
1.0.2. Létesítménygazdálkodási igazgató
1.0.2.0.1. Létesítménygazdálkodási Igazgatói Titkárság
1.0.2.1. Létesítménygazdálkodási Főosztály
1.0.2.1.1. Létesítmény-ellátási Osztály
1.0.2.1.2. Informatikai Osztály
1.0.2.2. Ingatlangazdálkodási Főosztály
1.0.2.2.1. Ingatlangazdálkodási Osztály
1.1. Személyügyi igazgatásért felelős elnökhelyettes
1.1.0.0.1. Személyügyi Igazgatásért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.1.0.1. Személyzetfejlesztési Főosztály
1.1.0.1.1. Fejlesztési és Módszertani Osztály
1.1.0.2. Személyzetpolitikai, Továbbképzési és Kontrolling Főosztály
1.1.0.2.1. Személyzetpolitikai Programok Osztálya
1.2. Igazságügyért felelős elnökhelyettes
1.2.0.0.1. Igazságügyért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.2.0.1. Igazságügyi Szakmai Koordinációs Főosztály
1.2.0.1.1. Pártfogó Felügyelői Osztály
1.2.0.1.2. Kárpótlási Osztály
1.2.0.1.3. Áldozatsegítési Osztály
1.2.0.1.4. Jogi Segítségnyújtási Osztály
1.3. Területi közigazgatásért felelős elnökhelyettes
1.3.0.0.1. Területi Közigazgatásért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.3.1. Területi közigazgatási szervek irányításáért felelős koordinációs igazgató
1.3.1.1. Kormányhivatali Igazgatási és Jogi Főosztály
1.3.1.1.1. Kormányhivatali Hatáskör elemző Osztály
1.3.1.1.2. Kormányhivatali Igazgatási és Módszertani Osztály
1.3.1.2. Kormányhivatali Koordinációs Főosztály
1.3.1.2.1. Kormányhivatali Ellenőrzési Osztály
1.3.1.2.2. Kormányhivatali Integrációs Osztály
1.3.1.3. Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztály
1.3.1.3.1. Kormányhivatali Dokumentációs Osztály
1.3.2. Kormányhivatalok gazdálkodásáért felelős igazgató
1.3.2.1. Kormányhivatali Költségvetési Főosztály
1.3.2.1.1. Előirányzat-gazdálkodási Osztály
1.3.2.1.2. Kormányhivatali Számviteli Szabályozási Osztály
1.3.2.2. Kormányhivatali Humánerőforrás-gazdálkodási Főosztály
1.3.2.1.1. Humánerőforrás Koordinációs Osztály
1.3.2.3. Kormányhivatali Fejlesztési Főosztály
1.3.2.3.1. Fejlesztési Osztály
1.3.2.3.2. Statisztikai Elemző Osztály
3. függelék a 25/2013. (VII. 22.) KIM utasításhoz
Vagyonnyilatkozat-tételhez kötött munkakörök
d) a főosztályvezető-helyettes;
f) a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult kormánytisztviselő;
g) a Hivatal fenti pontokban nem érintett olyan kormánytisztviselője, aki közbeszerzési eljárásban vesz részt;
h) a jogtanácsos, a jogi szakértő;
i) az integritás tanácsadó.
2. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésének további szabályairól elnöki utasítás rendelkezik.”