• Tartalom

69/2007. (XII. 28.) IRM rendelet

69/2007. (XII. 28.) IRM rendelet

a Rendőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományú tagjai szolgálati és kiegészítő igazolványainak rendszeresítéséről, kiadásának és nyilvántartásának eljárási rendjéről1

2008.05.16.

A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342. §-a (2) bekezdésének o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az igazságügyi és rendészeti miniszter feladat- és hatásköréről szóló 164/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának e) és n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § A rendelet hatálya a Rendőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományára terjed ki.

2. § (1) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Rendőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állománya részére új szolgálati igazolvány, a Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálatának (a továbbiakban: Szolgálat) hivatásos állománya részére – az új szolgálati igazolvány mellett – új kiegészítő igazolvány is rendszeresítésre kerül (a továbbiakban együtt: igazolvány).

(2) A szolgálati igazolvány rendszeresítésére az 1. és 2. mellékletekben meghatározottak szerint, a kiegészítő igazolvány rendszeresítésére a 3. mellékletben meghatározottak szerint kerül sor.

(3) A szolgálati igazolvány a jogszabályok szerinti fegyverviselésre és intézkedésre való jogosultságot igazolja. A kiegészítő igazolvány a Szolgálat munkatársainak a külön jogszabályban meghatározott belső bűnmegelőzési célú ellenőrzési és bűnfelderítési jogosultságait igazolja.

3. § (1) Az igazolvány visszavonásig érvényes. Az országos rendőrfőkapitány, a büntetés-végrehajtás országos parancsnoka, valamint a Szolgálat vezetője az irányításuk alá tartozó szervekre vonatkozóan az igazolványokra határozott idejű, de legfeljebb ötéves érvényességi időt is megállapíthatnak.

(2) Az igazolványt vissza kell vonni a szolgálati viszony megszűnésekor, vagy ha a (3) bekezdésben meghatározottak szerint cseréje válik szükségessé, illetve a határozott érvényességi idejű igazolványok esetében az érvényességi idő lejárt. Visszavonásra a munkáltatói jogkört gyakorló vezető jogosult.

(3) A határozatlan érvényességi idejű igazolványok esetében a munkáltató személyügyi szerve ötévente ellenőrzi az igazolvány állapotát, az arcképek időszerűségét, és intézkedik az igazolvány cseréjéről, ha azt annak elhasználódása szükségessé teszi, vagy ha az igazolványon feltüntetett adatokban vagy az arckép felismerhetőségében változás következett be.

(4) Az egységes ellátás érdekében az igazolványok kibocsátásának megszervezéséért, nyilvántartásáért, a folyamatos ellátás biztosításáért a Rendőrség esetében az Országos Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: ORFK), a büntetés-végrehajtási szervezet esetében a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: BVOP), a Szolgálat esetén annak személyügyi szerve a felelős. Az egyszeri, valamint a folyamatos ellátáshoz szükséges pénzügyi forrásokat a szervezetek jóváhagyott költségvetésük terhére létszámarányuknak megfelelő mértékben biztosítják.

4. § (1) Az igazolvány kiadását, illetve visszavonását az illetékes személyügyi szerv a munkáltatói jogkört gyakorló vezető határozata (állományparancsa) alapján kezdeményezi.

(2) Az igazolványok elkészítéséhez szükséges adatok felvételéről a Rendőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet területi jogállású szerveinek személyügyi szervezeti egysége (a továbbiakban: területi személyügyi szerv), valamint a Szolgálat személyügyi szerve gondoskodik, azokat az ORFK és a BVOP által vezetett központi nyilvántartás felé, valamint a Szolgálat által vezetett nyilvántartás felé elektronikusan továbbítja.

(3) Az új igazolványok kiadásával egyidőben az arcképmás és a saját kezű aláírásminta másolatát a személyi anyagban el kell helyezni.

5. § Az igazolvány sorszámmal ellátott biztonsági okmány, amely szigorú számadási kötelezettség alá tartozik. Az elkészített igazolványok területi személyügyi szervek részére történő kiadását, nyilvántartását és ellenőrzését az egységes számítógépes nyilvántartó rendszer adatai alapján az ORFK és a BVOP személyügyi szerve végzi. A kiegészítő igazolványok nyilvántartását és ellenőrzését az egységes számítógépes nyilvántartó rendszer adatai alapján a Szolgálat végzi.

6. § (1) A visszavont igazolványok selejtezéséről – a központi nyilvántartásba történő adatszolgáltatást követően – a visszavonást elrendelő gondoskodik a veszélyes hulladékok kezelésére, valamint a szigorú számadási kötelezettség alá tartozó okiratok selejtezésére vonatkozó szabályok szerint.

(2) A bevont igazolványokat évente selejtezni, és a selejtezési jegyzőkönyv adatait a központi nyilvántartásban rögzíteni kell.

(3) A selejtezési jegyzőkönyv egy példányát a selejtezéstől számított tíz évig meg kell őrizni. A központi személyügyi nyilvántartásban a selejtezés okát, tényét, a selejtezési jegyzőkönyv nyilvántartási számát és az igazolvány adataihoz tartozó tételszámot kell rögzíteni.

(4) Az igazolvány elvesztését, megrongálódását, megsemmisülését az igazolvány birtokosa a tudomásra jutást követően haladéktalanul jelenti vezetőjének, hivatali munkaidő után az ügyeletvezetőnek (ügyeletes tisztnek).

(5) A vezető (ügyeletvezető, ügyeletes tiszt) a jelentést követően azonnal intézkedik az elvesztés tényének a központi hatósági nyilvántartásba történő bejegyzéséről, és az igazolványhoz kapcsolódó belépési és egyéb jogosultságok letiltásáról.

7. § (1) Ez a rendelet 2008. január 1-jén lép hatályba.

(2)2

(3) A Rendőrség hivatásos állománya részére 1995. július 31-ei hatállyal bevezetett igazolványok 2008. június 30-ig, a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állománya részére 2003. szeptember 1-jei hatállyal bevezetett igazolványok pedig visszavonásig használhatóak. Ezek visszavonásig rendszeresített igazolványok.

1. melléklet a 69/2007. (XII. 28.) IRM rendelethez



A Rendőrség szolgálati igazolványainak leírása

1.A Rendőrség hivatásos állományú tagjai szolgálati igazolványainak (a továbbiakban: igazolvány) felépítése és megjelenése:

Az igazolvány az ISO 7810 (1995) szabványnak megfelelő, ID–1 méretű, többrétegű műanyag kártyaigazolvány.



2. Az igazolvány első oldalának adattartalma:

Nyomdai úton kerül rögzítésre

A perszonalizáció során kerül rögzítésre

– rendőrségi címer,
– a „RENDŐRSÉG” felirat,
– a fénykép alatt a „POLICE” felirat,
– a fegyverviselésre és intézkedésre való jogosultság.

– a jogviszony megnevezése,
– fénykép,
– név,
– rendfokozat megnevezése.


3. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:

Nyomdai úton kerül rögzítésre

A perszonalizáció során kerül rögzítésre

– ,,ÉRVÉNYES:” felirat,
– sorszám.

– az érvényesség dátuma,
– a „Saját kezű aláírás:” felirat, és alatta a saját kezű
  aláírásminta digitalizált képe,
– a „TAJ szám:” felirat, alatta a TAJ szám,
– a „Kibocsátó hatóság kódja:” felirat, alatta a munkál-
 tató – 4. pont szerinti – kódszáma,
– a „Kitöltés dátuma:” felirat, alatta a megszemélyesítés
 dátuma,
– az igazolvány alsó harmadán elhelyezkedő gépikód.


4. Az igazolványra kerülő munkáltatói megnevezések és kódszámok jegyzéke

Az igazolvány első oldalára kerülő szerv megnevezése

Az igazolvány hátoldalára kerülő kódszám

RENDŐRSÉG

200.

ORFK központi szervek

 

153.

Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálata

 

166.

Oktatási Igazgatóság

 

202.

Köztársasági Őrezred

 

203.

Készenléti Rendőrség

 

290.

Repülőtéri Rendőr Igazgatóság

 

291.

Nemzeti Nyomozó Iroda

 

301.

Budapesti Rendőr-főkapitányság

 

302.

Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság

 

303.

Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság

 

304.

Békés Megyei Rendőr-főkapitányság

 

305.

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság

 

306.

Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság

 

307.

Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság

 

308.

Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság

 

309.

Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság

 

310.

Heves Megyei Rendőr-főkapitányság

 

316.

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság

 

311.

Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság

 

312.

Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság

 

313.

Pest Megyei Rendőr-főkapitányság

 

314.

Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság

 

315.

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság

 

317.

Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság

 

318.

Vas Megyei Rendőr-főkapitányság

 

319.

Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság

 

320.

Zala Megyei Rendőr-főkapitányság


Megjegyzés: a dőlt betűvel jelölt szervmegnevezés nyomdai úton kerül az igazolványra.

2. melléklet a 69/2007. (XII. 28.) IRM rendelethez


A büntetés-végrehajtási szervezet szolgálati igazolványainak leírása

1. A büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományú tagjai szolgálati igazolványának (a továbbiakban: igazolvány) típusai:
a) vezetői (hátoldalon: Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoka feliratú bélyegzőlenyomat),
b) vezetői (hátoldalon: Magyar Köztársaság Igazságügyi és Rendészeti Miniszter feliratú bélyegzőlenyomat),
c) országos parancsnoksági,
d) intézeti hivatásos.

2. Az igazolvány felépítése:
Az igazolvány 85 x 54 mm méretű, többrétegű műanyag kártya, amely többszínnyomású ofszet technológiával készül. Az első oldal jobb alsó sarkában „BV” felirattal ellátott holografikus biztonsági elem található.

3. Az igazolvány első oldalának adattartalma:
– a büntetés-végrehajtási szervezet címere,
– a munkáltató megnevezése,
– az állományviszony megnevezése,
– arckép (25 Ű 32 mm),
– név,
– rendfokozat,
– születési idő,
– a kártya sorszáma.

4. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:
– feliratok:
„1. AZ IGAZOLVÁNY EGYENRUHA VISELÉSÉRE JOGOSÍT”,
„2. A TALÁLT IGAZOLVÁNYT A RENDŐRHATÓSÁGNAK ÁT KELL ADNI”,
„VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES”,
– a kiállítás kelte,
– a munkáltatói aláírás és bélyegzőlenyomat.

5. Az igazolvány színe:
Az igazolványok megkülönböztetésére különböző színű szövegnyomat szolgál. Az alnyomati rajzolatrendszer minden típus esetén azonos, kétszínű (rózsaszín és lila), a szövegnyomatok pedig:
a vezetői igazolvány esetén vörös és világos vörös,
az országos parancsnoksági igazolvány esetén sárga és világossárga,
az intézeti hivatásos igazolvány esetén kék és világoskék.

3. melléklet a 69/2007. (XII. 28.) IRM rendelethez


A Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálata
kiegészítő igazolványainak leírása

1. A Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálata hivatásos állományú tagjai kiegészítő igazolványa (a továbbiakban: igazolvány) első oldalának adattartalma:
– az igazolvány felső részén középre rendezve:
„a RENDVÉDELMI SZERVEK VÉDELMI SZOLGÁLAT tagja”,
– arckép,
– név,
– az igazolvány alsó részén középre rendezve:
„ÉRVÉNYES A SZOLGÁLATI IGAZOLVÁNNYAL EGYÜTT”.

2. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:
– az igazolvány felső részén középre rendezve:
„VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES”,
„A rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény és a 49/1995. (V. 4.) Korm. rendelet rendelkezései szerint jogosult és köteles eljárni.” felirat.

3. Az igazolvány színe:
– az alnyomat zöld-szürke-zöld színhatású.
1

A rendeletet a 35/2011. (X. 17.) BM rendelet 8. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. november 1. napjával. A hatályon kívül helyező rendelet 8. § (3) bekezdése alapján a 2011. november 1-jén érvényes szolgálati igazolványok az igazolványban meghatározott érvényességi idő lejártáig vagy visszavonásukig érvényesek.

2

A 7. § (2) bekezdését a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 20. §-ának 2. pontja hatályon kívül helyezte.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére