• Tartalom

15/2010. (XI. 15.) NFM rendelet

15/2010. (XI. 15.) NFM rendelet

a Közlekedés Operatív Program 4. prioritásának első konstrukciójára vonatkozó részletes szabályokról szóló 10/2008. (VIII. 1.) NFGM rendelet módosításáról1

2010.11.18.

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 64. § (6) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva, a Magyar Köztársaság minisztériumainak felsorolásáról szóló 2010. évi XLII. törvény 2. § (1) bekezdés g) pont gb) alpontjára figyelemmel – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. § A Közlekedés Operatív Program 4. prioritásának első konstrukciójára vonatkozó részletes szabályokról szóló 10/2008. (VIII. 1.) NFGM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az e rendeletben szabályozott célelőirányzat felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.) és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ámr.) foglaltak megfelelően alkalmazandók.”

2. § Az R. 2. §-a a következő 8a. ponttal egészül ki:

„8a. jövedelemtermelő projekt: az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és az 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2006. július 11-i 1083/2006/EK tanácsi rendelet 55. cikk (1) bekezdése szerinti projekt;”

3. § Az R. 5. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az e rendelet hatálya alá tartozó előirányzatokból támogatás – a pályázati konstrukció tartalmától függően – a Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező gazdasági társaságok, helyi önkormányzatok, helyi önkormányzatok társulásai, valamint állami költségvetési szervek részére nyújtható.
(2) A tulajdonoson kívül támogatásban részesíthető a bérlő, az üzemeltető, a vagyonkezelő és a használatbavételi engedéllyel rendelkező (a továbbiakban: engedélyes) is, abban az esetben, ha határozatlan idejű vagy legalább a fenntartási időszak végéig érvényes, határozott idejű bérleti, üzemeltetői vagy vagyonkezelői jogot biztosító bérleti, üzemeltetői vagy vagyonkezelői szerződéssel vagy használatba vételi engedéllyel rendelkezik. A bérlő, az üzemeltető, a vagyonkezelő és az engedélyes kedvezményezettként való megjelenésének részletes feltételeit a pályázati kiírás tartalmazza. Határozatlan idejű szerződés esetén a fenntartási időszak alatt a kedvezményezetti kötelezettségek biztosítása érdekében a pályázati kiírás további feltételeket állapít meg.”

4. § Az R. 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

9. § (1) A (2) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve az egyes, azonos elszámolható költségekkel rendelkező projektekhez nyújtható, bármely forrásból származó összes támogatás – beleértve a projekthez nyújtott csekély összegű támogatásokat is – intenzitása nem haladhatja meg a mellékletben meghatározott mértékeket.
(2) Közforgalmú nemzetközi és országos jelentőségű kikötők közúti kapcsolatainak, vasúti összekötéseinek és kikötői infrastruktúrájának fejlesztése esetén, ha a projekt jövedelemtermelőnek minősül, a támogatás mértéke a támogatható tevékenységek alapján meghatározott elszámolható költségek költség-haszon elemzés alapján számított meg nem térülő része, de legfeljebb a támogatható tevékenységek alapján meghatározott elszámolható költségek 85%-a. Jövedelemtermelőnek nem minősülő projekt esetén a támogatás mértéke a támogatható tevékenységek alapján meghatározott elszámolható költségek 85%-a.”

5. § Az R. 10. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Amennyiben a beruházást, illetve fejlesztést osztatlan közös tulajdonban álló ingatlanon kívánják megvalósítani, a pályázat befogadásának feltétele a tulajdonostársak között közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt használati megállapodás és az ahhoz tartozó használati megosztásra vonatkozó vázrajz benyújtása. A 14. § (1) bekezdés i) pontja szerinti per-, teher- és igénymentesség követelményének az osztatlan közös tulajdon azon tulajdoni hányada vonatkozásában kell teljesülnie, amely a beruházás (fejlesztés) helyszíne.”

6. § Az R. 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A pályázat benyújtása előtt felmerült költségek – a projekt-előkészítés költségei kivételével – nem támogathatóak.”

7. § (1) Az R. 14. § (1) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem nyújtható támogatás]

i) azon szervezet részére, amely a beruházást, illetve a fejlesztést olyan ingatlanon kívánja megvalósítani, amely a pályázat benyújtásának időpontjában nem per-, teher- és igénymentes, kivéve, ha a pályázó vagy ipari parkban működő pályázó esetén az ipari park az igény jogosultja, valamint bérelt ingatlan esetében a bérleti szerződés kizárólagos joggal nem biztosítja a támogatással megvalósuló létesítmény üzemeltetésének lehetőségét legalább a támogatási szerződésben előírt fenntartási időszak végéig;”

(2) Az R. 14. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az (1) bekezdés i) pontjában meghatározott kivételek mellett a pályázati kiírás további kivételeket is megállapíthat.”

8. § Az R. 18. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) E rendeletnek a Közlekedés Operatív Program 4. prioritásának első konstrukciójára vonatkozó részletes szabályokról szóló 10/2008. (VIII. 1.) NFGM rendelet módosításáról szóló 15/2010. (XI. 15.) NFM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.”

9. § Az R. melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

10. § Az R. 2. § 11. pontjában, valamint 4. § a) és c) pontjában az „útcsatlakozások” szövegrészek helyébe a „közúti kapcsolatok” szöveg lép.

11. § Hatályát veszti az R. 5. § (3) bekezdése.

12. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

(2) Ez a rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Melléklet a 15/2010. (XI. 15.) NFM rendelethez



Támogatási intenzitások

Ipari parkok, intermodális és regionális logisztikai központok, regionális kereskedelmi repülőterek külső közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése

 

Közúti kapcsolatok fejlesztése

Vasúti összekötések
és csatlakozások fejlesztése

Maximum

Dél-Dunántúl

50%

85%

85%

Észak-Magyarország

50%

85%

85%

Észak-Alföld

50%

85%

85%

Dél-Alföld

50%

85%

85%

Közép-Dunántúl

40%

75%

75%

Nyugat-Dunántúl és Pest megye

30%

65%

65%

Budapest 2010. december 31-ig

25%

60%

60%

Budapest 2011. január 1-jétől

10%

45%

45%


Áruforgalmat bonyolító kikötők külső közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése

 

Közúti kapcsolatok fejlesztése

Vasúti összekötések
és csatlakozások fejlesztése

Maximum

Vízi közlekedési infrastruktúra-
fejlesztés

Dél-Dunántúl

50%

85%

85%

85%

Észak-Magyarország

50%

85%

85%

85%

Észak-Alföld

50%

85%

85%

85%

Dél-Alföld

50%

85%

85%

85%

Közép-Dunántúl

40%

75%

75%

85%

Nyugat-Dunántúl és Pest megye

30%

65%

65%

85%

Budapest 2010. december 31-ig

25%

60%

60%

85%

Budapest 2011. január 1-jétől

10%

45%

45%

85%


1

A rendelet a 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette 2010. november 19. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére