• Tartalom

292/2010. (XII. 22.) Korm. rendelet

292/2010. (XII. 22.) Korm. rendelet

a köztisztviselők és a kormánytisztviselők tartalékállományba helyezéséről1

2011.01.15.

A Kormány a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 80. § (1) bekezdésének g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alkotmány 35. § (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) E rendelet hatálya a Ktv. 1. §-ának (1) és (2) bekezdéseiben és a kormánytisztviselők jogállásáról szóló 2010. évi LVIII. törvény 1. §-ában meghatározott szervekre (a továbbiakban: közigazgatási szerv) és – a (2) bekezdés kivételével – az e szervekkel jogviszonyban álló köztisztviselőre, valamint kormánytisztviselőre (a továbbiakban együtt: tisztviselő) terjed ki.

(2) E rendelet

a) a közigazgatási államtitkárra, helyettes államtitkárra,

b) az önkormányzati politikai főtanácsadói, önkormányzati politikai tanácsadói munkakörbe kinevezett köztisztviselőre,

c) vezetői megbízással, kinevezéssel rendelkező köztisztviselőre,

d) ügykezelőre,

e) kormányzati ügykezelőre

nem alkalmazható.

2. § A tisztviselő tartalékállományba helyezéséről – köztisztviselőnél a hozzájárulása esetén – a felmentésre vonatkozó munkáltatói intézkedésben kell rendelkezni.

3. § (1) A tartalékállományba helyezett tisztviselő adatait a közigazgatásért és igazságügyért felelős miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) a tartalékállományba helyezettek nyilvántartására szolgáló informatikai rendszerben (a továbbiakban: TARTINFO-rendszer) kezeli.

(2) A tartalékállományba helyezett tisztviselő adatainak a TARTINFO-rendszerben történő rögzítéséről, módosításáról, törléséről és a közigazgatási szerv adataiban történő változás átvezetéséről a közigazgatási szerv vezetője gondoskodik. A közigazgatási szerv vezetője az általa meghatalmazott legfeljebb öt tisztviselő számára hozzáférést biztosít a TARTINFO-rendszerhez.

(3) A közigazgatásért és igazságügyért felelős miniszter jogosult a tartalékállományba helyezett tisztviselő adataiba betekinteni, valamint az adatokat statisztikai célra felhasználni.

4. § (1) A közigazgatási szerv vezetője a TARTINFO-rendszerbe bejelentkezési kóddal és jelszóval (a továbbiakban együtt: TARTINFO azonosítók) lép be.

(2) A közigazgatási szerv vezetője a TARTINFO-rendszerbe a 2010. január 1-jei E-KÖZIGTAD adatszolgáltatás során használt bejelentkezési kóddal és jelszóval lép be.

(3) Annak a közigazgatási szervnek a vezetője, amely nem rendelkezik E-KÖZIGTAD bejelentkezési kóddal és jelszóval, a rendelet hatálybalépését követő harminc napon belül regisztrál a TARTINFO-rendszerbe. A regisztrációhoz szükséges TARTINFO azonosítók kiadását a közigazgatási szerv vezetője igényelheti az e rendelet melléklete szerinti regisztrációs bejelentő lap megküldésével. A hivatali szervezet vezetőjének aláírásával ellátott regisztrációs bejelentő lapot a minisztériumnak kell postai úton megküldeni legalább tizenöt munkanappal a TARTINFO-rendszer használatának megkezdése előtt. A minisztérium a közigazgatási szerv vezetőjének a TARTINFO azonosítókat a regisztrációs bejelentő lap megérkezésétől számított nyolc munkanapon belül, postai úton, tértivevényes küldeményként küldi meg.

(4) A közigazgatási szerv vezetője a TARTINFO-rendszerbe történő első bejelentkezéskor megváltoztatja a jelszavát. A megváltoztatott jelszóról a TARTINFO-rendszer elektronikus úton értesíti a közigazgatási szerv vezetőjét.

(5) A TARTINFO-rendszer a tartalékállományba került tisztviselőről a Ktv. 5. számú mellékletében meghatározott adatokat, továbbá statisztikai célra szolgáló, önkéntes adatszolgáltatáson alapuló adatokat tartalmaz.

5. § (1) A közigazgatási szerv vezetője a tartalékállományba helyezett tisztviselő adatait a tisztviselő tartalékállományba helyezésétől számított öt munkanapon belül rögzíti a TARTINFO-rendszerbe.

(2) A közigazgatási szerv vezetője a tartalékállományba helyezett tisztviselőt törli a TARTINFO-rendszerből, ha

a) áthelyezésre kerül sor,

b) a tisztviselő kéri a törlését,

c) megszűnik a tisztviselő jogviszonya,

d) a tisztviselőt új munkakörbe helyezik át.

(3) A tartalékállomány lejártával a TARTINFO-rendszer automatikusan törli a tartalékállományba helyezett tisztviselő adatait.

6. § (1) A közigazgatási szerv vezetője az álláshely betöltése érdekében megkeresheti a minisztériumot, hogy a tartalékállományba helyezett tisztviselők között keresést végezzen.

(2) A minisztérium a kért keresést a megkereséstől számított öt munkanapon belül lefolytatja, és ajánlati listát állít össze az álláshely betöltésére alkalmas tisztviselőkről. Az ajánlati lista abc sorrendben tartalmazza a tisztviselőket.

(3) A minisztérium a lefolytatott keresésről értesíti a közigazgatási szerv vezetőjét. Egyidejűleg a keresést kérő közigazgatási szerv vezetője számára hozzáférhetővé teszi az ajánlati listán szereplő tisztviselőknek a Ktv. 5. számú mellékletében meghatározott adatait. A közigazgatási szerv vezetője abban az esetben is kap értesítést, ha a minisztérium keresése eredménytelen.

7. § (1) Az ajánlati listán szereplő tisztviselő adatai alapján a keresést kérő közigazgatási szerv közvetlenül a tartalékállományba helyezett tisztviselőnél kezdeményezheti a szóbeli meghallgatást továbbfoglalkoztatása céljából.

(2) A szóbeli meghallgatás helyét és időpontját úgy kell meghatározni, hogy a tartalékállományba helyezett tisztviselő eleget tudjon tenni a szóbeli meghallgatáson való megjelenésnek. Az erről szóló tájékoztatást a meghallgatás időpontját megelőzően legalább három munkanappal kell a tisztviselőnek kézbesíteni. A szóbeli meghallgatáson való megjelenést a tisztviselő számára lehetővé kell tenni.

(3) A szóbeli meghallgatást követően a keresést kérő közigazgatási szerv vezetője haladéktalanul írásban tájékoztatja a tartalékállományba helyezett tisztviselőt foglalkoztató közigazgatási szerv vezetőjét a tisztviselő továbbfoglalkoztatására irányuló szándékáról és kezdeményezi az áthelyezést.

(4) Az áthelyezésről a munkáltatói jogkör gyakorlója írásban tájékoztatja a tartalékállományba helyezett tisztviselőt, aki a tájékoztatás kézhezvételét követő nyolc napon belül nyilatkozik, hogy az áthelyezést elfogadja-e. A tartalékállományba helyezett tisztviselő hozzájárulása esetén a munkáltatói jogkör gyakorlója intézkedik az áthelyezésről, s visszavonja a tartalékállományba helyezett tisztviselő felmentését.

8. § A közigazgatási szerv vezetője az ajánlati lista kézhezvételét követő tizenöt munkanapon belül a TARTINFO-rendszeren keresztül értesíti a minisztériumot az ajánlati listán szereplő tisztviselőkre vonatkozó döntéséről.

9. § (1) A közigazgatási szerv vezetője a változás bekövetkeztétől számított öt munkanapon belül intézkedik a közigazgatási szerv adataiban történő változás átvezetéséről a TARTINFO-rendszerben.

(2) Ha a közigazgatási szerv megszűnik, akkor a megszűnő közigazgatási szerv vezetője a TARTINFO-rendszerben rögzíti a megszűnés időpontját, annak módját (jogutód nélkül vagy jogutóddal). A megszűnés időpontjától kezdve a megszűnő szervnek megszűnik a jogosultsága a TARTINFO-rendszerhez történő hozzáféréshez.

(3) Ha a közigazgatási szerv jogutód nélkül szűnik meg, akkor a jogviszony megszüntetésével, valamint a Ktv. 20/A. § (2) és (5) bekezdésében meghatározott feladatokkal kapcsolatos munkáltatói intézkedéseket a közigazgatási szerv felügyeleti szerve hozza meg.

(4) Amennyiben önkormányzat szűnik meg jogutód nélkül, akkor a jogviszony megszüntetésével, valamint a Ktv. 20/A. § (2) és (5) bekezdésében meghatározott feladatokkal kapcsolatos munkáltatói intézkedéseket a megszűnő közigazgatási szerv hozza meg.

(5) Ha a megszűnő szervnek van jogutódja, akkor a jogutód közigazgatási szerv látja el a Ktv. 20/A. § (2) és (5) bekezdésében meghatározott feladatokkal kapcsolatos munkáltatói intézkedéseket. Több jogutód közigazgatási szerv esetén a megszűnő közigazgatási szervnek minden tisztviselő esetében meg kell határozni a jogutód közigazgatási szervet.

(6) A közigazgatási szerv vezetőjének személyében történő változás esetén az új vezető haladéktalanul postai úton kéri a minisztériumtól a korábbi vezető jogosultságának megszüntetését és a TARTINFO-rendszerhez való hozzáférés biztosítását a közigazgatási szerv nevének és az e rendelet mellékletében szereplő regisztrációs adatlapnak a közigazgatási szerv hivatali szervezete vezetőjére vonatkozó adatainak megadásával. A minisztérium öt munkanapon belül módosítja a vezető adatait, és elektronikus úton elküldi a TARTINFO azonosítókat.

10. § (1) Ez a rendelet 2011. január 15-én lép hatályba.

(2) A rendelet szabályait a hatálybalépését követően közölt felmentésekre kell alkalmazni.

(3) A rendelet hatálybalépését megelőző napon a Köztisztviselői Tartalékállomány Információs Rendszer aktív állományában lévő tartalékállományba helyezett tisztviselők átkerülnek a TARTINFO-rendszerbe.

(4) Hatályát veszti a köztisztviselők tartalékállományba helyezéséről és a betöltetlen köztisztviselői állások nyilvános közzétételéről szóló 150/1998. (IX. 18.) Korm. rendelet, továbbá a közszolgálati nyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 7/2002. (III. 12.) BM rendelet 1. §-ának (3) bekezdése, 7. §-a és 4. számú melléklete.

Melléklet a 292/2010. (XII. 22.) Korm. rendelethez



REGISZTRÁCIÓS BEJELENTŐ LAP

közigazgatási szervek számára

 

 

 

 

 

 

A TARTINFO rendszerhez történő hozzáféréshez

 

 

 

 

 

 

A közigazgatási szervre vonatkozó adatok

 

 

 

 

 

 

Közigazgatási szerv neve

 

 

 

 

 

 

 

 

Közigazgatási szerv jogállása

 

 

 

 

 

 

 

 

Közigazgatási szerv típusa

 

 

 

 

 

 

 

 

Közigazgatási szerv székhelye:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Irányítószám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megye

 

 

 

 

 

 

 

 

Helységnév

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület neve

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület jellege

 

 

 

 

 

 

 

 

Házszám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Épület

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emelet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Közigazgatási szerv levelezési címe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Irányítószám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megye

 

 

 

 

 

 

 

 

Helységnév

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület neve

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület jellege

 

 

 

 

 

 

 

 

Házszám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Épület

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emelet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A közigazgatási szerv irányító, felügyeleti szervének neve

 

 

 

 

 

 

 

A közigazgatási szerv irányító, felügyeleti szervének címe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Irányítószám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megye

 

 

 

 

 

 

 

 

Helységnév

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület neve

 

 

 

 

 

 

 

 

Közterület jellege

 

 

 

 

 

 

 

 

Házszám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Épület

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Emelet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A közigazgatási szerv jogelőd szervének neve

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A közigazgatási szerv hivatali szervezete vezetőjére vonatkozó adatok

 

 

 

 

 

 

Neve

 

 

 

 

 

 

 

 

Telefonszáma

 

 

* Megjegyzés: telefonnál egységesített formátum, pl. 06-1-234-5678

 

 

 

 

Hivatali e-mail címe

 

 

1

A rendeletet a 45/2012. (III. 20.) Korm. rendelet 30. § b) pontja hatályon kívül helyezte 2012. március 23. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező rendelet 28. §-át.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére