7/2011. (II. 4.) NFM utasítás
7/2011. (II. 4.) NFM utasítás
a felügyeleti igazolványokról1
A felügyeleti igazolványok kiadásának és nyilvántartásának rendjét a következők szerint állapítom meg:
1. § Az utasítás hatálya a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumra (a továbbiakban: minisztérium), a Nemzeti Közlekedési Hatóságra, a fővárosi, megyei kormányhivatalok közlekedési felügyelőségeire, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezetre terjed ki.
2. § Felügyeleti és hatósági jogkör gyakorlását igazoló okmányt (a továbbiakban: igazolvány) kell kiállítani
a) a minisztérium állami vezetői, főosztályvezetői megbízással rendelkező kormánytisztviselői, valamint
b) az 1. §-ban meghatározott egyéb szervek felügyeleti és hatósági jogkörben eljáró ügyintézői (a továbbiakban: ügyintéző) és annál magasabb besorolású kormánytisztviselői
részére.
3. § A igazolvány fajtái a következők:
a) a 2. § a) pontjában meghatározott személyek részére a fedőlapon két ezüst sávval ellátott, kék színű igazolvány,
b) a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központjának és országos illetékességű első fokú szerveinek, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet osztályvezetői és annál magasabb beosztású kormánytisztviselői részére a fedőlapon, bal oldalt két haránt arany sávval ellátott, piros színű igazolvány,
c)2 a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központjának és az országos illetékességű első fokú szerveinek, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet ügyintézői részére a fedőlapon, bal oldalt egy haránt arany sávval ellátott, piros színű igazolvány,
d) a fővárosi, megyei kormányhivatalok közlekedési felügyelősége vezetői és ügyintézői részére a fedőlapon, bal oldalt egy haránt arany sávval ellátott, piros színű igazolvány.
4. § (1) Az igazolványt
a) a 2. § a) pontjában megjelölt kormánytisztviselői, a 7. §-ban megjelölt személyek részére a minisztérium szervezeti és működési szabályzatában a felügyeleti igazolványokkal kapcsolatos feladatok ellátására kijelölt szervezeti egység (a továbbiakban: minisztériumi kiállító) állítja ki, és a nemzeti fejlesztési miniszter írja alá,
b)3 a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja kormánytisztviselői, az országos illetékességű első fokú szerveinek vezetői és ügyintézői részére a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja állítja ki és az elnök írja alá,
c) az utasítás hatálya alá tartozó szervek – a)–b) pontban nem említett – vezetői és ügyintézői részére a munkáltató szervezet belső szabályzatában meghatározott szervezeti egység állítja ki, és a szervezet vezetője – a szervezet vezetője részére kiállított igazolvány esetében annak helyettese – írja alá.
(2) Az igazolvány tartalmazza:
a) az igazolvány számát,
b) az igazolvány tulajdonosának arcképét és saját kezű aláírását,
c) az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását, születési idejét és helyét, anyja nevét és a lakcímét,
d) az igazolvány tulajdonosát a hivatalos eljárás során megillető jogokat,
e) a közigazgatási szerv – az igazolvány fedőlapján is feltüntetett – megnevezését, bélyegzőlenyomatát, az igazolvány kiállításának keltét és az igazolvány kiadására jogosult vezető aláírását.
(3) A 3. § a)–c) pontjában meghatározott igazolványnak a (2) bekezdésben említetteken felül tartalmazza az igazolvány tulajdonosát – állami vezetői, kormány-tisztviselői jogviszonya (a továbbiakban együtt: közszolgálati jogviszony) kapcsán – megillető egyéb jogosultságokat és annak gyakorlásának feltételeit. Az igazolványnak ezt a részét a minisztériumi kiállító bélyegzőlenyomattal látja el.
(4) Az igazolvány az igazolványban megjelölt év december 31-ig érvényes. Az igazolvány érvényességének évenkénti meghosszabbításáról az igazolvány kiállítója gondoskodik.
5. § (1) Az igazolvány kiállítója
a) az igazolványokat sorszám szerint állítja ki;
b) nyilvántartást vezet a kiállított igazolványokról;
c) gondoskodik az igazolványok érvényességi idejének az igazolványba történő bejegyzéséről;
d) az igazolványt bevonja, ha az igazolvány tulajdonosának közszolgálati jogviszonya megszűnt, az adatokban változás történt, vagy az igazolvány megrongálódott;
e) gondoskodik az elveszett vagy megsemmisült igazolvány érvénytelenségének a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben, valamint a minisztérium honlapján történő közzétételéről;
f) gondoskodik szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal a bevont igazolvány megsemmisítéséről.
(2) Az igazolványba bejegyzést kizárólag az azzal megbízott személy tehet.
(3) Az igazolványokról vezetett nyilvántartás tartalmazza az igazolvány sorszámát, az igazolvány tulajdonosának nevét, beosztását, a szervezeti egységének megnevezését.
6. § (1) Az igazolvány tulajdonosa köteles az igazolványt hivatalos eljárása során magánál tartani.
(2) Az igazolvány tulajdonosa az igazolványt köteles ép és tiszta állapotban megőrizni, közszolgálati jogviszonyának megszűnése esetén az igazolvány kiállítójának visszaadni.
(3) Ha az igazolvány elveszett, megrongálódott, megsemmisült, abban valamely bejegyzés olvashatatlanná vált, vagy az adatokban változás történt – így különösen, ha az igazolványra jogosító vezetői megbízást visszavonták –, az igazolvány tulajdonosa köteles azt az igazolvány kiállítójának haladéktalanul bejelenteni.
7. § A 3. § a) pontja szerinti igazolvány kiadását a nemzeti fejlesztési miniszter indokolt esetben az utasítás hatálya alá nem tartozó személy részére engedélyezheti.
8. § (1) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a felügyeleti igazolványokról szóló 11/2008. (HÉ 50.) KHEM utasítás.
(3)4
(4) A (3) bekezdés 2011. március 1-jén veszti hatályát.
Az utasítást a 28/2019. (VIII. 9.) ITM utasítás 9. §-a hatályon kívül helyezte 2019. augusztus 10. napjával. Alkalmazására lásd e hatályon kívül helyező utasítás 8. §-át.
A 3. § c) pontja a 21/2011. (IV. 8.) NFM utasítás 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (1) bekezdés b) pontja a 21/2011. (IV. 8.) NFM utasítás 2. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (3) bekezdését a (4) bekezdés hatályon kívül helyezte.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás