• Tartalom

3/2012. (XII. 18.) VM KÁT utasítás

3/2012. (XII. 18.) VM KÁT utasítás

a Vidékfejlesztési Minisztérium Közszolgálati Szabályzatáról szóló 1/2012. (V. 31.) VM KÁT utasítás módosításáról1

2012.12.19.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (5) bekezdésében és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 6. § 19. pontjában, a 75. § (5) bekezdésében, valamint a 151. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, általános munkáltatói szabályozási hatáskörömben eljárva a Vidékfejlesztési Minisztérium Közszolgálati Szabályzatról szóló 1/2012. (V. 31.) VM KÁT utasítást az alábbiak szerint módosítom:

1. § A Vidékfejlesztési Minisztérium Közszolgálati Szabályzatról szóló 1/2012. (V. 31.) VM KÁT utasítás (a továbbiakban: KSZ.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

1. § (1) A Szabályzat hatálya kiterjed a Minisztériummal a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) alapján kormányzati szolgálati jogviszonyban álló kormánytisztviselőkre és kormányzati ügykezelőkre, a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) alapján a Minisztériummal munkaviszonyban álló munkavállalókra, valamint a Magyar Közigazgatási Ösztöndíj Program keretében foglalkoztatott ösztöndíjas jogviszonyban állókra (a továbbiakban együtt: kormánytisztviselők) azzal, hogy az ösztöndíjas jogviszonyban állókra a Szabályzat XV. fejezetének hatálya nem terjed ki.
(2) A Minisztérium állami vezetőire jelen Szabályzat 27. §, 32. §, 34–36. §, 50. §, 63. §, 72. §-ait és XV. fejezetét kell alkalmazni.”

2. § A KSZ. 3. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Jelen szabályzat alkalmazásában]

b) kinevezési jogkör gyakorlója: a közigazgatási államtitkár, a kabinetfőnök, a vidékfejlesztésért felelős helyettes államtitkár mint az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Irányító Hatóság vezetője (ÚMVP IH vezető), illetve az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkár mint a Halászati Operatív Program Irányító Hatóság vezetője (HOP IH vezető, a továbbiakban a kettő együtt: IH vezető);”

3. § A KSZ. 4. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az ÚMVP technikai segítségnyújtási keret (ÚMVP TS-keret) terhére foglalkoztatottak felett az ÚMVP IH vezető, a HOP technikai segítségnyújtási keret (HOP TS-keret) terhére foglalkoztatottak felett a HOP IH vezető gyakorolja a munkáltatói jogokat (az ÚMVP TS-keret és a HOP TS-keret a továbbiakban együtt: TS-keret).
(6) A (4) bekezdésben foglaltakat a TS-kereten foglalkoztatottak esetében azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a c), e) és h) pont szerinti munkáltatói jogkört az IH vezető gyakorolja, továbbá az f) pont szerinti munkáltatói jogkört akkor gyakorolja az IH vezető, ha annak a TS-keret költségvetését érintő hatása van. A főosztályvezető az a)–b) pontban foglalt munkáltatói jogkört az IH vezető előzetes jóváhagyásával gyakorolja.”

4. § A KSZ. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

5. § (1) A kormánytisztviselő felvétele – pályáztatás és áthelyezés esetén is – a kezdeményező vezető által aláírt „Felvételi javaslat” megnevezésű formanyomtatvány első részének kitöltésével, az Intraneten közzétett részletes szakmai önéletrajz sablon és munkakörileírás-tervezet csatolásával kezdeményezhető a Személyügyi és Igazgatási Főosztályon (a továbbiakban: SZIF). A javaslat SZIF-re történő beérkezésének dátuma és a felvétel javasolt időpontja közötti időtartamnak legalább 10 munkanapnak, áthelyezés esetén 20 munkanapnak kell lennie. Pályáztatás esetén a felvételi javaslat a pályázatot lezáró jegyzőkönyv megküldését követően, de a pályázat eredményének kihirdetése előtt indítható el.
(2) A SZIF két munkanapon belül megvizsgálja
a) a jogviszony létesítésének jogi feltételeit (képesítési előírások, Kttv., vagy Mt. hatálya alá tartozás, egészségügyi alkalmasság);
b) a kormányzati szolgálati jogviszony, vagy munkaviszony létesítésének egyéb feltételeit (határozott vagy határozatlan időre betölthető üres státuszhely megléte, elrendelt létszámzárlat).
(3) A jogviszony létesítésére irányuló dokumentumok tervezeteit (kormány-tisztviselői kinevezés, munkaszerződés), ideértve azon kinevezés módosításokat, amelyek TS-keretről minisztériumi létszámkeretbe tartozó álláshelyekre (intézményi álláshelyek) történő belső áthelyezésre irányulnak, a SZIF előzetesen megküldi a Költségvetési és Gazdálkodási Főosztályra pénzügyi ellenjegyzés céljából.
(4) Ha a (2) bekezdés szerinti eljárása során a SZIF megállapítja, hogy a jogviszony létesítésének akadálya van, erről a kezdeményező vezetőt 2 munkanapon belül tájékoztatja.
(5) Az ÚMVP TS-keret terhére történő foglalkoztatás kezdeményezése esetében a felvételi javaslatot az ÚMVP IH vezetőnek címezve – a jogi és igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár által láttamozva – közvetlenül a Pénzügyi, Felügyeleti és Akkreditációs Főosztály (PFAF) részére kell megküldeni. A PFAF két munkanapon belül megvizsgálja a jogviszony létesítésének pénzügyi és egyéb feltételeit, majd továbbítja a javaslatot az ÚMVP IH vezető részére, aki dönt a felvételről és aláírása után a nyomtatványt megküldi a SZIF-nek további ügyintézésre. A HOP TS-keret terhére történő foglalkoztatás esetén a felvételi javaslatot a HOP IH vezetőnek címezve közvetlenül az Erdészeti, Halászati és Vadászati Főosztály (EHVF) részére kell megküldeni, és a felvételről a HOP IH vezető dönt.
(6) A SZIF akkor készíti elő a munkáltatói intézkedést, ha az (5) bekezdésben foglalt eljárásrendet maradéktalanul betartották.”

5. § A KSZ. a következő 5/A. §-al egészül ki:

5/A. § (1) Az ÚMVP TS-kereten foglalkoztatott kizárólag a 1698/2005/EK Tanácsi rendeletben és az 1290/2006/Európai Bizottsági rendeletben foglaltak szerinti EMVA, a HOP TS-kereten foglalkoztatott kizárólag az 1198/2006/EK Tanácsi rendeletben és a 498/2007/Európai Bizottsági rendeletben foglaltak szerinti EHA társfinanszírozással megvalósuló program biztosítása érdekében végzett tevékenységeket láthat el. A munkaköri leírás tervezetét előzetesen, elektronikus úton meg kell küldeni a PFAF, illetve az EHVF részére ellenőrzés céljából.
(2) A TS-kereten foglalkoztatott munkaköri leírását a SZIF 4 példányban készíti el és az ügyintézési folyamat végén az aktát megküldi a PFAF, illetve az EHVF részére a munkaköri leírás 1 eredeti példányával és a kinevezési okirat 1 másolati példányával együtt.”

6. § A KSZ. a következő 5/B. §-al egészül ki:

5/B. § Intézményi álláshelyre, illetve intézményi álláshelyről TS-keretre történő áthelyezést a jogviszony létesítésére irányadó szabályok szerint kell kezdeményezni. Az áthelyezést minden esetben háromoldalú megállapodásba kell foglalni.”

7. § A KSZ. a következő 5/C. §-al egészül ki:

5/C. § (1) A TS-kereten foglalkoztatott munkaidejének nyilvántartására jelenléti ívet kell vezetni. A foglalkoztatottnak a napi munkakezdése és -befejezése időpontját igazoló aláírása mellett a jelenléti ív tartalmazza a szervezeti egység vezetőjének aláírását, aláírásának dátumát és pecsétjét. A Kttv. 89. § (1) bekezdésében meghatározott munkarendtől való eltérés (rendkívüli munkaidő elrendelése, valamint az általánostól eltérő munkarend megállapítása) esetén a jelenléti ívhez csatolni kell a munkáltatói intézkedést.
(2) A jelenléti ívek leadási határideje minden hónap 5. napja, 16.00 óráig. A TS-kereten foglalkoztatott a jelenléti ívet a foglalkoztató szervezeti egység titkárságán keresztül juttatja el a PFAF illetve az EHVF részére további ügyintézésre. A hiányosan kitöltött jelenléti ívet a PFAF, illetve az EHVF visszaküldi, azt további két munkanapon belül ki kell javítani.
(3) A SZIF a TS-kereten foglalkoztatottak állományában bekövetkezett változásról, valamint a havi aktuális állománylistáról elektronikus úton tájékoztatja a PFAF-ot, illetve az EHVF-et minden hónap 5. napjáig.”

8. § A KSZ. 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kormányzati szolgálati jogviszony megszüntetésének kezdeményezéséről, valamint annak módjáról, a kezdeményező vezető a SZIF-et – TS-keretes álláshely esetén egyidejűleg a PFAF-ot, illetve az EHVF-et – a megszüntetés napját megelőzően legalább 15 munkanappal írásban tájékoztatja.
(2) A SZIF megvizsgálja a kormányzati szolgálati jogviszony javasolt megszüntetésének jogszerűségét, a megszűnés lehetséges következményeit, s az esetleges akadályokról, továbbá a megoldási javaslatokról tájékoztatja a kezdeményező vezetőt, valamint – TS-kereten lévő jogviszonya esetén – az IH vezetőt is.”

9. § A KSZ. 65. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A cafeteria juttatások körét, mértékét – a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével – minden évben a hivatali szervezet vezetője állapítja meg.”

10. § A KSZ. 66. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A kormánytiszviselő a tárgyévben – az (1) bekezdésben foglalt eltérésekkel – a Minisztériumnál fennálló jogviszonya teljes időtartamára jogosult a cafeteria rendszerbe tartozó, általa választott juttatások igénybevételére.”

11. § A KSZ. 67. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

67. § A cafeteria rendszer – a 4. mellékletben meghatározott feltételekkel – a következő, kedvezményes adófizetési kötelezettséggel nyújtható szociális és jóléti juttatásokat tartalmazza:
a) Erzsébet-utalvány,
b) munkahelyi melegétel utalvány,
c) önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás,
d) önkéntes egészségpénztári hozzájárulás,
e) helyi utazási bérlet,
f) Széchenyi Pihenő Kártya (a továbbiakban: SZÉP kártya),
g) iskolakezdési támogatás.”

12. § A KSZ. 68. § (1) – (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A juttatásokra igénybe vehető keretösszeg – a minisztériumi költségvetési lehetőségek, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.), a Kttv. 151. §-a, a közszolgálati tisztviselők részére adható juttatásokról és egyes illetménypótlékokról szóló 249/2012. Korm. rendelet 9. §-a, és egyéb irányadó jogszabályok figyelembevételével – 2013. évre bruttó 200 000 forint/fő (azaz kettőszázezer forint/fő). A keretösszeg nyújt fedezetet a cafeteria-juttatásokra, és fedezetet biztosít az egyes juttatásokhoz kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is.
(2) Az éves keretösszeg a tárgyévben a 67. § a)–g) pontokban meghatározott juttatási formák igénybevételére használható fel. A tárgyévben igénybe nem vett keretösszeg nem vihető át a következő évre, azokban az esetekben sem, ha a kormánytisztviselő az igénybejelentését elmulasztotta és pénzbeli megváltására sincs lehetőség.
(3) Az éves keretösszeget a Minisztériumnál a tárgyévben jogviszonyban töltött idővel arányosan lehet igénybe venni azon kormánytisztviselőknek, akiknek a Minisztériumnál fennálló jogviszonya év közben keletkezik vagy szűnik meg. A jogosultsági idő számításakor az adott év naptári napjainak számát kell figyelembe venni.”

13. § A KSZ. 69. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

69. § (1) A kormánytisztviselő a KGF által megadott formanyomtatvány szerint köteles a tárgyévet megelőző év december 13-ig nyilatkozni.
(2) Év közben a Minisztériumnál jogviszonyt létesítő, áthelyezett kormánytisztviselőnek, valamint annak a kormánytisztviselőnek, akinek a jogosultsága a 66. § (1) bekezdésben foglalt kizáró ok megszűntével év közben keletkezik, az első munkában töltött napját követő 10 munkanapon belül kell nyilatkoznia a KGF által részére megállapított időarányos keretösszeg felhasználásáról, az általa választott juttatások formájáról és mértékéről.
(3) Ha a kormánytisztviselő nyilatkozattételi kötelezettségének határidőben objektív okok miatt – ide nem értve a rendes szabadság, betegállomány, illetve egyéb rajta kívül álló ok miatti mulasztást –, nem tud eleget tenni, az akadályoztatás megszűnésétől számított 10 munkanapon belül tehet nyilatkozatot.
(4) Ha a jogosult a juttatásról való nyilatkozat határidőben történő megtételét önhibájából elmulasztja, akkor SZÉP kártya igénybevételére lesz jogosult.
(5) A cafeteria rendszerbe tartozó juttatásokra vonatkozó választás érvényessége a naptári évre, illetve a jogviszony, vagy jogosultság évközi megszűnéséig szól, annak módosítására év közben nincs lehetőség.”

14. § A KSZ. 70. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A 30 napot meghaladó távollét esetében, vagy ha a kormánytisztviselő jogviszonya a tárgyév közben szűnik meg, az időarányos részt meghaladó mértékben igénybe vett cafeteria-juttatás értékét a távollét vége utáni első munkanapon, illetve a jogviszony megszűnésekor vissza kell fizetni, illetve, ha a kormánytisztviselő választása szerint a juttatás természete ezt lehetővé teszi, vissza kell adni (a továbbiakban együtt: visszafizetés). Nem kell visszafizetni a cafeteria-juttatás értékét, ha a jogviszony a jogosult halála miatt szűnik meg.”

15. § A KSZ. 4. mellékletének 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. Erzsébet-utalvány (hideg- és melegétkezésre egyaránt felhasználható utalvány)
1.1. A minisztérium e cafeteria-juttatási elem választása esetén utalvány juttatásával támogatja a kormánytisztviselő étkezését.
1.2. Az Erzsébet-utalvány a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által kibocsátott utalvány. Az Erzsébet-utalvány fogyasztásra kész étel vásárlására, valamint melegkonyhás vendéglátóhelyeken étkezési szolgáltatás vásárlására használható fel, az utalványon meghatározott érvényességi időn belül.
1.3 Az utalványok beváltóhelyeiről a www.erzsebetutalvany.hu honlapon lehet tájékozódni.
1.4. Az étkezési utalványok beszerzését és átadását a KGF végzi.
1.5. A választott havi hozzájárulásnak minden hónapban azonosnak kell lenni, minimum 1000 Ft/hó, maximum 8000 Ft/hó.
1.6. Az Erzsébet-utalványokat a nyilatkozatok alapján havonta kapják meg a szervezeti egységek, szétosztási jegyzékkel. Év közben belépő kormánytisztviselő az általa igényelt utalványokat az első hónapban a KGF-en veszi át.”

16. § A KSZ. 4. mellékletének 5. pontja a következő alpontokkal egészül ki:

„5.6. A jogviszony megszűnésekor a munkatárs – választása szerint – visszaadhatja a bérletet, vagy az utolsó munkában töltött napon a bérlet árának időarányos fel nem használt összege az utolsó illetményéből levonásra kerül.
5.7. A bérletszelvények elvesztés, lopás, egyéb okok bekövetkezése miatt méltányosságból sem pótolhatóak.”

17. § A KSZ. 4. mellékletének 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. SZÉP kártya
6.1 A SZÉP kártya az arra jogosult intézmény által kibocsátott olyan fizetési eszköz, amellyel a kormánytisztviselőnek a munkáltató által utalt támogatás terhére – az arra felhatalmazott és a rendszerbe bevont elfogadóhelyeken – szolgáltatások vásárolhatók. A kártyával igénybe vehető belföldi szolgáltatásokat a SZÉP kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV. 12.) Korm. rendelet tartalmazza.
6.2 A SZÉP kártya egy műanyag elektronikus utalványkártya, amely mögött három, különböző szolgáltatás megvásárlására használható alszámla van, erre a munkáltató támogatást utalhat:
a) szálláshely-alszámlára, szálláshely-szolgáltatásra, legfeljebb 225 ezer forint,
b) vendéglátás-alszámlára, melegkonyhás vendéglátóhelyeken (ideértve a munkahelyi étkeztetést is) étkezési szolgáltatásra, legfeljebb 150 ezer forint,
c) szabadidő-alszámlára, a szabadidő-eltöltést, a rekreációt, az egészségmegőrzést szolgáló szolgáltatásra, legfeljebb 75 ezer forint összegben.
6.3. A SZÉP kártyára egy időben több munkáltatótól is juttatható támogatás, ebben az esetben a megadott éves keretösszegeket együttvéve kell meghatározni. A SZÉP kártya megrendeléséhez – az év közbeni belépés esetét is ideértve – a kormánytisztviselőnek a Szabályzat 4. mellékletének 1. függeléke szerinti nyilatkozatot kell kitölteni.
6.4. Évközi belépés esetén az új belépőnek nyilatkoznia kell, a 6.2 és a 6.3 pont alapján a tárgyévben részükre SZÉP kártyára elutalt juttatások mértékéről.
6.5. Az adott naptári évben juttatott elektronikus utalványokat a következő naptári év december 31-ig kell felhasználni. A fel nem használt elektronikus utalványok lejártnak minősülnek, amelyek ellenértékét a kibocsátónak nem kell sem visszafizetnie a munkáltatónak, sem kifizetnie a kormánytisztviselő részére. A fel nem használt juttatást a KGF méltányosságból sem téríti meg a kormánytisztviselő részére.
6.6. A fel nem használt, és lejárt utalványkeret visszaigénylésére sem a kormánytisztviselőnek, sem a minisztériumnak nincs lehetősége, ezért annak a jogosultnak, akinek visszafizetési kötelezettsége keletkezik, az illetményéből levonásra kerül.
6.7. Az elveszett, ellopott vagy megrongálódott kártyák pótlása esetén a kibocsátó a kártya-előállítás és -kézbesítés költségét a kormánytisztviselőre hárítja.
6.8. A pótkártya, valamint a közeli hozzátartozó és élettárs részére igényelhető társkártya megrendelése a munkatárs feladata. A pót- és társkártya előállítási és kézbesítési költsége a cafeteria-keretösszeg terhére nem számolható el.
6.9. A KGF az alszámlákat a munkatárs által igényelt összegben, évente egy alkalommal történő utalással tölti fel tárgyév február 15-ig. Évközbeni belépés esetén a KGF az igénybejelentést követő második hónap végéig rendeli meg a kártyát és tölti fel az alszámlákat.
6.10. A munkáltató által a SZÉP kártyára utalt minimum összeg 10 ezer Ft.
6.11. A SZÉP kártyát a kormánytisztviselő által megadott címre a kibocsátó cég juttatja el.”

18. § A KSZ. 4. mellékletének 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. Iskolakezdési támogatás
7.1. A Minisztérium – e juttatási forma választása esetén – utalvány formájában iskolakezdési támogatást nyújt.
7.2 A Minisztérium a közoktatásban (vagy bármely EGT-államban ennek megfelelő oktatásban) részt vevő gyermekre, tanulóra tekintettel utalványt juttat, feltéve, hogy a kormánytisztviselő az említett gyermeknek, tanulónak a családok támogatásáról szóló törvény vagy bármely EGT-állam hasonló jogszabálya alapján családi pótlék juttatásra vagy hasonló ellátásra jogosult szülője, gyámja (ide nem értve a gyermekvédelmi gyámot) vagy e szülőnek, gyámnak (ide nem értve a gyermekvédelmi gyámot) vele közös háztartásban élő házastársa, és a juttatásra való jogosultság feltételeinek fennállásáról a munkáltatónak nyilatkozatot tesz.
7.3. A juttatás feltétele a gyermekenkénti nyilatkozat kitöltése, melyhez a kormánytisztviselőnek csatolnia kell a tanköteles korú gyermek iskolalátogatási bizonyítványát. A juttatás mértéke a minimálbér 30%-a.
7.4. Az iskolakezdési támogatás mértéke tanévenként és – a 7.2. pontban foglalt feltételeknek megfelelő – gyermekenként az Szja. tv.-ben meghatározott kedvezményes adófizetési értékhatárig terjedhet.
7.5. Az iskolakezdési támogatás utalvány kizárólag a tanév első napját megelőző 60. naptól a kibocsátás évének utolsó napjáig vehető igénybe.
7.6. Az iskolakezdési támogatás utalvány kizárólag tankönyv, taneszköz, ruházat vásárlására jogosít.
7.7. A KGF a kedvezményes adófizetés alá tartozó iskolakezdési támogatások összegéről az Szja. tv. szerinti analitikus nyilvántartást vezet.
7.8. A 7.7. pont szerinti nyilvántartás vezetése érdekében a kormánytisztviselő köteles nyilatkozni az iskolakezdési támogatásban részesített gyermek, tanuló adóazonosító jeléről, ennek hiányában személyes adatairól.
7.9. Az utalványokat a KGF biztosítja tárgyév július 15-ig.”

19. § (1) Az 1. melléklet az 1/2012. (V. 31.) VM KÁT utasítás 4. mellékletét kiegészíti a nyilatkozatmintát tartalmazó 1. függelékkel.

(2) A 2. melléklet az 1/2012. (V. 31.) VM KÁT utasítás 4. mellékletét kiegészíti az egyes cafetéria elemek adóterheit tartalmazó 2. függelékkel.

20. § (1) Hatályát veszti a KSZ. 4. mellékletének 8. pontja.

(2) Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 3/2012. (XII. 18.) VM KÁT utasításhoz


NYILATKOZAT
VM 201_ évi cafetéria keret terhére igényelt SZÉP kártya megrendelését kérem:

 

SZÉP kártya igénylő

Neve

Előnév

 

Vezetéknév

 

Keresztnév

 

Utónév

 

Születési idő

 

Születési hely

 

Születési név

 

Anyja neve

 

Adóazonosító jel

 

Állandó lakcím

Ir.szám

 

Helység

 

utca, házszám

 

Levelezési cím

Ir.szám

 

Helység

 

utca, házszám

 

Kártyára írandó név (max. 26 karakter)

 

Elérhetőségek

Mobil szám

 

e-mail cím

 


támogatási összeg

Ft


Kérem az alábbi alszámlára, a következő munkáltatói támogatás utalását:

szálláshely

Ft

éttermi meleg étkezés

Ft

kultúra, rekreáció

Ft

összesen:

Ft


Egyidejűleg nyilatkozom, hogy az adóévben másik munkáltatótól SZÉP kártyára utalható támogatást:
a) kaptam, ……………………………………… alszámlára, ………………………………… Ft összegben,*
b) nem kaptam.*
Amennyiben év közben kapok, azt a munkáltatómnak bejelentem.

Jelen nyilatkozatot büntetőjogi felelősségem tudatában teszem. Tudomásul veszem, hogy a fenti adatokban bekövetkező bármilyen változás esetén bejelentési kötelezettségem keletkezik, melynek elmulasztásából eredő következmények engem terhelnek.
Hozzájárulok, hogy a VM saját (általam a fentiekben megadott) adataimat átadja a vele a Széchenyi Pihenőkártya megrendelése kapcsán szerződésben álló (vagy a szerződés teljesítésének körében igénybevételre kerülő alvállalkozó) részére, aki a szolgáltatás nyújtásához az adatkezeléshez szükséges mértékben a személyes adatokat tárolja és kezeli.
A szolgáltató semmilyen formában nem jogosult az adatokat harmadik személyek részére átadni, vagy bármilyen formában hozzáférhetővé tenni, kivételt képez ez alól a szerződés teljesítésének körében történő alvállalkozó igénybevétele.


_____________________________
aláírás
Kelt: Budapest, 201………………………………………

2. melléklet a 3/2012. (XII. 18.) VM KÁT utasításhoz


Egyes cafeteria elemek adóterhei

Juttatás megnevezése

Költségszorzó

Jelentése

Erzsébet-utalvány 8 000 Ft/hó (igényelhető minimum
1 000 Ft összegben)

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 10% EHO terheli

Melegétkezési hozzájárulás kizárólag a VM étteremben használható fel. (igényelhető: minimum 1 000 Ft,
maximum 12 500 Ft/hó összegben)

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Magánszemély javára az önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár(ak)ba átutalt havi hozzájárulás
(havonta minimum 1 000 Ft, maximum 46 000 Ft)

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Magánszemély javára az önkéntes kölcsönös egészségpénztár(ak)ba átutalt havi hozzájárulás
(havonta minimum 1 000 Ft, maximum 27 600 Ft)

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

A munkavállaló helyi utazására szolgáló
2013 évi bérlete 114 600 Ft, ha a munkavállaló a bérletet 2012. december 31-ig átvette.

1,3094

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 10% EHO terheli

A munkavállaló helyi utazására szolgáló
2013 évi bérlete 114 600/év, 10 500 Ft/30 nap

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Széchenyi Pihenő Kártya szállás alszámla
225 000 Ft/év

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Széchenyi Pihenő Kártya vendéglátás alszámla
150 000 Ft/év

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Széchenyi Pihenő Kártya szabadidő alszámla
75 000 Ft/év

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli

Iskolakezdési támogatás (utalvány) gyermekenként
a minimálbér 30%-a (28 000 Ft/gyermek)

1,357

a juttatás 1,19-szeresét
16% szja és 14% EHO terheli


Minimálbér: 2012-ben 93 000 Ft.

A költségvetési szervek által foglalkoztatottak éves cafetéria kerete 2013. évben nem haladhatja meg a bruttó 200 000 Ft-ot. (Nettó: 147 384 Ft).
1

Az utasítás a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2012. december 20. napjával.

*

A megfelelő sort jelölje!

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére