• Tartalom

16/2013. (V. 9.) BM rendelet

16/2013. (V. 9.) BM rendelet

a belügyminiszter feladatkörét érintő ágazati honvédelmi feladatokról

2023.01.01.

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. §-ában meghatározott feladatkörömben eljárva - a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A honvédelmi feladatok végrehajtásának egységes rendje

1. § A Belügyminisztérium honvédelmi feladatok végrehajtásának koordinálására kijelölt hivatali egysége

a) felügyeli az ágazat részére megállapított honvédelmi feladatok teljesítését, a belügyminiszter által irányított rendvédelmi szervek honvédelmi feladatairól szóló okmányok (a továbbiakban: honvédelmi intézkedési terv) összeállítását, felülvizsgálatát, módosítását, a belügyminiszter által irányított szervek NATO válságkezelési gyakorlatokon, valamint az egyéb honvédelmi gyakorlatokon való részvételét,

b)1 közreműködik az ágazati védelmi tervezés rendszerének kialakításában, működtetésében, a gazdaságfelkészítés rendszerében, a védelmi és biztonsági igazgatási szervek felügyeletének, a területi védelmi bizottságok és munkaszervezeteik ellenőrzésének végrehajtásában, valamint a meghagyással kapcsolatos feladatokban,

c)2 összehangolja a belügyminiszter által irányított szervek és a védelmi és biztonsági igazgatási szervek együttműködését, a NATO képességcsomag összeállításával és a befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos belügyi ágazati feladatokat, továbbá

d) gondoskodik a honvédelmi felkészítés kormányzati feladattervében meghatározott feladatok végrehajtásáról és az e célra jóváhagyott költségvetési források felhasználásáról szóló beszámoló tervezetének, valamint a honvédelmi felkészítés következő évi feladattervéhez szükséges javaslatok, és a szükséges költségvetési igények tervezetének összeállításáról.

2. § (1)3 A belügyminiszter által irányított rendvédelmi szerv (a továbbiakban: rendvédelmi szerv) felkészül a NATO Válságreagálási Rendszerével összhangban álló Nemzeti Intézkedések Gyűjteményében meghatározott honvédelmi feladatai teljesítésére.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feladat teljesítése mellett a rendvédelmi szerv

a) támogatja a Magyar Honvédséget és a szövetséges fegyveres erőket egyes feladatok végrehajtásában,

b) végrehajtja a befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos feladatait,

c) részt vesz a fegyveres összeütközések időszakában végrehajtandó polgári védelmi feladatok ellátásában,

d)4 együttműködik a védelmi és biztonsági igazgatás szerveivel a honvédelmi feladatok ellátásában, továbbá

e) honvédelmi intézkedési tervet készít.

2. A honvédelmi intézkedési terv

3. § (1) A rendvédelmi szerv vezetője által felterjesztett honvédelmi intézkedési tervet a belügyminiszter hagyja jóvá.

(2)5 A honvédelmi intézkedési terv tartalmazza a rendvédelmi szerv fegyveres összeütközés, valamint különleges jogrend bevezetésének időszakára vonatkozó, a honvédelmi feladatok ellátását rendkívüli körülmények között is biztosító, a személyi és anyagi erőforrásokra is kiterjedő működési szabályait.

(3) A honvédelmi intézkedési terv a rendvédelmi szerv sajátosságainak megfelelő - a működési szabályokról rendelkező - szöveges részből, valamint - a személyi és anyagi erőforrásokat bemutató - mellékletekből áll.

(4) A honvédelmi intézkedési terv rendszeres felülvizsgálatáról és szükség szerinti módosításáról a módosítás jóváhagyásra történő felterjesztéséről a rendvédelmi szerv vezetője gondoskodik.

(5) A rendvédelmi szerv vezetője gondoskodik arról, hogy

a) a honvédelmi intézkedési terv végrehajtásában részt vevő személyi állomány a tervet megismerje, valamint begyakorolja, továbbá

b) a honvédelmi intézkedési terv végrehajtását biztosító erők és eszközök rendelkezésre álljanak.

(6)6 A honvédelmi intézkedési terv illeszkedik a védelmi és biztonsági tevékenységek összehangolásáról szóló törvényben meghatározott védelmi és biztonsági tervdokumentumok rendszerébe, azokkal összhangban megfelel az egymásra épülés alapelvének.

2a.7 A belügyminiszter irányítása alá tartozó meghagyásba bevont szervek

3/A. §8 (1) A meghagyásba bevont, honvédelemben közreműködő szervezet

a) a Nemzeti Szakértői és Kutató Központ és

b) a Könyvtárellátó Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.

(2) A meghagyásba bevont, honvédelemben közreműködő szervezet vezetője köteles tájékoztatni a belügyminisztert minden olyan változásról, ami jelentős kihatással van a szervezet fegyveres összeütközés időszakában, valamint különleges jogrend idején elvégzendő feladatainak végrehajtására, a változás bekövetkezésétől számított 30 napon belül.

II. Fejezet9

AZ EGYES RENDVÉDELMI SZERVEK SPECIÁLIS HONVÉDELMI FELADATAI

3. A rendőrség

4. § (1) Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv (a továbbiakban: rendőrség) honvédelmi feladatai teljesítése során a honvédelmi intézkedési tervben kijelölt erőivel, eszközeivel részt vesz

a) a honvédelmi felkészítés keretében nemzetközi és hazai védelmi gyakorlatokon, kiképzési rendezvényeken, valamint a haza fegyveres védelmében és a szövetségi kötelezettségek teljesítésében részt vevő szervek tevékenységének biztosításában,

b) a személyvédelmi feladatok ellátásában, a kijelölt objektumok őrzés-védelmében, ellenőrző-átengedő pontok telepítésében, működtetésében és a kulturális örökség védett elemei védelmében,

c) a lakosság kollektív védelme céljául szolgáló építmények előkészítésében, készenlétbe-helyezésének biztosításában,

d) az áldozatok felkutatásában és azonosításában,

e) a hadműveleti területről kitelepített és a befogadott lakosság regisztrációjában,

f) a lakosság életét és anyagi javait tömeges méretekben veszélyeztető fegyveres összeütközések következményeinek felszámolásában részt vevő erők feladatai ellátásának biztosításában,

g) a Magyar Honvédség és a szövetséges fegyveres erők szállítmány- és útvonal-biztosítási feladataiban,

h) az államhatár rendjével összefüggő konfliktushelyzetek felszámolásában a Magyar Honvédség erre kijelölt erőivel, továbbá

i) előállításuk érdekében a szökést, önkényes eltávozást elkövető katonák felkutatásában.

(2) A rendőrségnek a honvédelmi intézkedési tervben kijelölt erői ellenőrzik a lakosság tartózkodásának korlátozására bevezetett intézkedések betartását.

(3) A rendőrség a honvédelmi feladatainak teljesítése során - a közbiztonsági- és közrendvédelmi feladataival összhangban - végzi

a) a műveleti körzet lezárását, a forgalomirányítást, a kimenekítés, a kitelepítés és a befogadás rendőri biztosítását,

b) a Magyar Honvédség és a szövetséges fegyveres erők mozgási útvonalainak biztosítását,

c) a hadműveleti területről történő kitelepített lakosság befogadási helyein a rend fenntartását, a tulajdon őrzését,

d) a kitelepítéssel érintett területre történő be- és kijárás közbiztonsági ellenőrzését,

e) a bejárási útvonalak meghatározását,

f) halaszthatatlan esetben a kimenekítés azonnali, helyszínen történő elrendelését,

g) a haza fegyveres védelmében részt vevő Magyar Honvédség és a szövetséges fegyveres erők gyors közúti felvonulását, valamint az államhatáron történő átléptetését elősegítő határrendészeti intézkedések végrehajtását,

h) az elrendelt fényálcázási szabályok betartatásának ellenőrzését,

i) a sorozó és bevonulási helyek rendőri biztosítását, a sorozásra rendelt és meg nem jelent hadköteles személyek elővezetését, továbbá

j) a hadkötelesek bevonulása során a bevonulási hely rendőri biztosítását, a be nem vonult hadkötelesek felkutatását.

4. A Terrorelhárítási Központ

5. § A Terrorelhárítási Központ honvédelmi feladatai teljesítése során végzi a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló jogszabály alapján általa védett személyek kitelepítését, a kitelepítés végrehajtásához szükséges befogadó helyek biztosítását.

5. A hivatásos katasztrófavédelmi szervek

6. § A hivatásos katasztrófavédelmi szervek honvédelmi feladataik teljesítése során

a) végzik a hivatásos katasztrófavédelmi szerveknek, a polgári védelmi szervezeteknek, a közbiztonsági referenseknek és a mentőalakulatok tagjainak a honvédelmi feladatok végrehajtására történő felkészítését, valamint részt vesznek azok tevékenységének koordinálásában,

b) részt vesznek a légiriasztás előkészítésében és annak végrehajtásában,

c) közreműködnek az elsötétítési rendszabályok bevezetésének alkalmazásában,

d) részt vesznek a menekültek elhelyezésében,

e)10 közreműködnek a lakosság túléléséhez szükséges nélkülözhetetlen létesítmények működőképességének fenntartásában, készenlétbe helyezésének feladataiban,

f) részt vesznek a hadműveleti területről kimenekített lakosság regisztrálásában.

g)11 a honvédelmi intézkedési terv alapján végzik a polgári védelmi szervezetek létrehozásával, mozgósításával, alkalmazásával kapcsolatos tervezési, szervezési feladatokat, valamint végzik a polgári védelmi szervezetek irányítását, továbbá

h)12 az éves költségvetési tervezéssel együtt éves készletképzési tervet készítenek.

6. A büntetés-végrehajtási szervezet

7. § A büntetés-végrehajtási szervezet honvédelmi feladatai teljesítése során részt vesz a fegyveres összeütközésekkel összefüggésben a Magyar Honvédség, a szövetséges fegyveres erők által elfogott személyek őrzésében.

7. 13 Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság

8. §14 Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság honvédelmi feladatai teljesítése során szükség esetén végzi az ország területén élő nem magyar állampolgárok jelentkezési kötelezettségével, valamint a tartózkodásuk korlátozásával összefüggő feladatokat.

II/A. Fejezet15

A POLGÁRI VÉDELMI SZERVEZETEK HONVÉDELMI FELADATAI ÉS AZ AZZAL KAPCSOLATOS KÉSZLETKÉPZÉS SZABÁLYAI

8/A. § (1) A polgári védelmi szervezeteket úgy kell létrehozni, hogy a fegyveres összeütközések időszakában alkalmasak legyenek a lakosság életének megóvására, az életben maradás feltételeinek biztosítására, a speciális polgári védelmi feladatok végrehajtására.

(2) A polgári védelmi szervezetek létszámát a fegyveres összeütközések időszakában az ország fegyveres védelmi tervével összhangban – a település lakosságszámának függvényében – ki kell egészíteni

a) 250 000 lakos felett legalább 7000 fővel,

b) 100 001–250 000 lakos esetén legalább 750 fővel,

c) 50 001–100 000 lakos esetén legalább 500 fővel,

d) 10 001–50 000 lakos esetén legalább 300 fővel,

e) 2001–10 000 lakos esetén legalább 60 fővel.

(3)16 A központi polgári védelmi szervezeteket Budapest főváros polgári védelmi szervezetébe beosztottak létszámának terhére, a területi polgári védelmi szervezeteket a vármegyeszékhelyek polgári védelmi szervezetébe beosztottak létszámának terhére, a munkahelyi polgári védelmi szervezeteket a gazdálkodó szervezet telephelye szerinti település polgári védelmi szervezetébe beosztottak létszámának terhére kell megalakítani.

(4) Honvédelmi érdekből kijelölt létfontosságú rendszerelemek esetében fegyveres összeütközések időszakára a kijelölt létfontosságú rendszerelemet üzemeltető gazdálkodó szervezet székhelyén vagy telephelyén munkahelyi polgári védelmi szervezetet kell létrehozni.

(5) Csak a felkészített, megfelelő védőfelszereléssel és munkaeszközzel ellátott személy kötelezhető polgári védelmi szolgálat ellátására.

(6)17

8/B. § (1)18 A hivatásos katasztrófavédelmi szerv a fegyveres összeütközés idejére a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló törvényben meghatározott polgári védelmi feladatok végrehajtása érdekében valamennyi – települési, járási, vármegyei vagy fővárosi szintű – közigazgatási egység részére általános polgári védelmi tervet, továbbá valamennyi polgári védelmi szervezet részére mozgósítási tervet készít.

(2)19 Az általános polgári védelmi tervek elkészítése során biztosítani kell, hogy azok összhangban legyenek a veszélyelhárítási tervekkel, valamint a területi védelmi bizottságok honvédelmi intézkedési terveivel.

(3) A polgári védelmi szervezet mozgósítási készenléti ideje lehet

a) gyors készenlétű (12 órán belül),

b) rövid készenlétű (24 órán belül) vagy

c) hosszú készenlétű (72 órán belül).

(4) A polgári védelmi szervezetek mozgósítása, valamint a meghatározott feladatok végrehajtása érdekében biztosítani kell a polgári védelmi szervezetek személyi állományát, technikai eszközeit, anyagi ellátását.

8/C. § A polgári védelmi feladatokkal összefüggő készletképzés tervezésekor figyelembe kell venni az alábbiakat:

a) a készletképzési terv a feladat nagyságrendjével, tartalmával, végrehajtásának formájával, anyagszükségletének mértékével arányos készletek megalakítására, folyamatos szinten tartására, tárolására és állagának megóvására irányul,

b) a készletképzést erőforrás, cél, valamint életciklus szerint kell tervezni,

c) a készletképzés alapvető feladatait a honvédelmi intézkedési terv alapján kell végrehajtani, a várható szükségleteknek megfelelő mennyiségű és minőségű szakanyag felhalmozását, tárolását, lépcsőzését, a felhasznált anyagi készletek utánpótlását, a kivont anyagok kezelését összefüggő módon kell tervezni,

d) a készletszintek folyamatos fenntartását, a felhasznált készleteknek a szükségletekhez igazodó pótlását ütemterv szerint kell megszervezni,

e) az ellátási és készletezési előírások figyelembevételével kell tervezni az anyagi készletek nyilvántartását, tárolását, karbantartását, szavatossági időn belüli cseréjét,

f) fegyveres összeütközések időszakában a polgári védelmi szervezetek alkalmazásának biztosítása érdekében a készletképzési tervben meghatározott készletet kell biztosítani.

II/B. Fejezet20

AZ EGÉSZSÉGÜGYI ÁGAZAT SZERVEINEK HONVÉDELMI FELADATAI

8/D. § (1) A belügyminiszter irányítása, felügyelete, alapítói vagy tulajdonosi joggyakorlása alatt álló egészségügyi ágazathoz tartozó intézmények a Belügyminisztérium honvédelmi feladatok végrehajtásának koordinálására kijelölt hivatali egységén keresztül vesznek részt a honvédelmi feladatok végrehajtásában, különösen

a) a NATO válságkezelési gyakorlatokon való részvétel,

b) befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos feladatok, adatszolgáltatás,

c) a Nemzeti Intézkedések Rendszerében meghatározott feladatok végrehajtása,

d) NATO képesség felajánlások

esetén.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feladatok végrehajtásában közreműködő szervek:

a) Országos Kórházi Főigazgatóság,

b) Nemzeti Népegészségügyi Központ,

c) Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet,

d) Országos Mentőszolgálat,

e) fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatók,

f) kijelölt egészségügyi létfontosságú rendszerelemek.

(3) Az országos tisztifőorvos a hivatásos katasztrófavédelmi szerv vezetője, illetve a belügyminiszter felkérésére szakmai útmutatók, oktatóanyagok, tájékoztatók kidolgozásával közreműködik a honvédelmi, polgári védelmi feladatokkal összefüggésben a polgári védelmi szervezetek, illetve a polgári védelmi ismereteket oktatók felkészítésében.

(4) A kormányhivatal vezetője az illetékességi területén gondoskodik a közösségi befogadóhelyek közegészségügyi és járványügyi ellenőrzéséről, továbbá megszervezi a kitelepített vagy kimenekített lakosság egészségügyi ellátását.

(5) A kormányhivatal vezetője fegyveres összeütközés időszakára, valamint különleges jogrend idejére történő felkészülés keretében, kijárási tilalom bevezetése esetére rendszeresen felméri az egészségügyi feladatok ellátásához szükséges munkaköröket a rendelkezések hatálya alóli mentesítés érdekében.

(6) A gyógyszerészeti államigazgatási szerv fegyveres összeütközés időszakára, valamint különleges jogrend idejére történő felkészülés érdekében

a) folyamatosan figyelemmel kíséri a gyógyszerellátás alakulását, valamint megteszi a szükséges intézkedéseket és javaslatokat az ellátás biztosítására, erről rendszeresen tájékoztatja a belügyminisztert, és

b) szükség esetén javaslatot tesz a belügyminiszter részére a gyógyszerek vény nélküli kiszolgálását megszüntető jogszabály hatálybaléptetésére.

(7) Az Országos Mentőszolgálat vezetője

a) kidolgozza és minden év január 31-ig aktualizálja a polgári védelmi szervezetek részére a fegyveres összeütközések időszakára vonatkozóan az elsősegélynyújtás-oktatáshoz szükséges egységes oktatási anyagot, valamint az elsősegélynyújtó és sérültszállító polgári védelmi szervezetek működésének szakmai követelményeit, és

b) meghatározza a szükség-mentőgépkocsiként alkalmazható gépjárműtípusokat, és a gépjárműigényt megküldi a technikai eszközök igénybevételi célú kijelölésére jogosult területi védelmi bizottság részére.

(8) Az állami egészségügyi tartalék kezeléséért felelős szerv

a) a telepített gyógyintézeti felszerelések szállításának tervezéséhez súly- és térfogatadatokat szolgáltat a belügyminiszter részére,

b) útmutatót készít az egyes tartalékelemek telepítéséhez, meghatározza a telepítés forrásigényét.

(9)21 Az egészségügyi szolgáltató vezetője a fővárosi és vármegyei, illetve az országos tervezési feladatok érdekében, a belügyminiszter által meghatározottak szerint adatot szolgáltat – különös tekintettel az ágyszámra, műtéti kapacitásra, egészségügyi szakdolgozói állományra, a felhasznált orvostechnikai eszközökre és gyógyszerekre vonatkozóan –, valamint jelzi az ezzel kapcsolatos többletigényeit.

(10) A fekvőbeteg-szakellátó intézmény vezetője felelős

a) a polgári védelmi vonatkozású elsötétítési terv elkészítéséért és

b) a kórház területén lévő óvóhelynek használható építmények rendeltetésszerű állapotban történő tartásáért.

(11) A kórház vezetője

a) évente a tárgyévet követő év március 31-ig írásban beszámol a kormányhivatal vezetőjének a honvédelmi feladatok végrehajtásáról,

b) hadiállapot kihirdetése esetén elrendeli a polgári védelmi vonatkozású elsötétítési tervben foglaltak végrehajtását,

c) hadiállapot kihirdetése esetén gondoskodik a kórház épületeinek földről és levegőből is jól látható vörös kereszttel való jelöléséről és az óvóhelynek használható építmények rendeltetésszerű használhatóságának fenntartásáról,

d) rendszeresen tájékoztatást ad a fegyveres összeütközés időszakában, valamint különleges jogrend idején történő működés többletigényeiről és költségeiről a területi védelmi bizottság és a belügyminiszter részére.

8/E. § (1) Honvédelmi Intézkedési Terv készítésére köteles

a) az Országos Mentőszolgálat,

b) az Országos Kórházi Főigazgatóság,

c) a Nemzeti Népegészségügyi Központ,

d) az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet,

e) a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő,

f) a fekvőbeteg-szakellátó egészségügyi szolgáltatók.

(2) Azon egészségügyi szolgáltatók, amelyek egyben egészségügyi válsághelyzeti terv készítésére is kötelezettek, és az egészségügyi válsághelyzeti tervük tartalmazza azon speciális tartalmi elemeket, amelyet e rendelet meghatároz, úgy az egészségügyi válsághelyzeti tervük honvédelmi intézkedési tervként elfogadható, azzal, hogy a tervekben ezt külön megjelenítik.

II/C. Fejezet22

A KÖZNEVELÉSI ÁGAZAT HONVÉDELMI FELADATAI

8/F. § A belügyminiszter a fegyveres összeütközés időszakára, valamint különleges jogrend idejére történő felkészülés érdekében terveket készít elő

a) a köznevelési intézmények működésével, működtetésével kapcsolatban, a nevelési év, a tanítási év, az iskolai felvételi eljárás és beiratkozás, valamint az érettségi vizsga fegyveres összeütközés időszakában, valamint különleges jogrend idején való megvalósítása vonatkozásában,

b) a köznevelés szempontjából nélkülözhetetlen informatikai rendszerek működésének biztosítására vagy kiváltására, az adatok biztonságos tárolására, az adott dokumentumok és információk időbeni átvételére és szükség esetén határidők módosítására.

II/D. Fejezet23

A GONDOSKODÁSPOLITIKÁÉRT FELELŐS ÁGAZAT HONVÉDELMI FELADATAI

8/G. § A belügyminiszter a fegyveres összeütközés időszakára, valamint különleges jogrend idejére történő felkészülés érdekében terveket készít elő a szociális igazgatási és ellátási rendszer működtetésével kapcsolatban, amely tartalmazza

a) az adatbiztonság személyi és tárgyi feltételeit az adatfeldolgozás, a biztonsági mentés, a tárolás tekintetében,

b) a fokozott adatbiztonsághoz szükséges egyszeri és folyamatos költségigényt,

c) az ellátások biztosításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a számítógéppark működési körülményeinek, szükség esetén háttérkapacitás megteremtésének módját, esetleges kiegészítő eszközigényt,

d) a kormányhivatalokkal, az adóhatósággal, egyéb szervekkel fenntartott informatikai kapcsolat fokozott védelmének személyi és tárgyi feltételeit, a kibertámadások kivédésére a felkészülés módját, a kapcsolatot biztosító eszközök sérülése esetén a kiváltásukra megfelelő módszereket.

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

9. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

(2) A honvédelmi intézkedési tervet a rendvédelmi szerv vezetője az e rendelet hatálybalépését követő 90 napon belül terjeszti fel jóváhagyásra a belügyminiszternek.

(3)24 A hivatásos katasztrófavédelmi szerv vezetője a honvédelmi intézkedési tervét a belügyminiszter feladatkörét érintő honvédelmi feladatokról szóló 16/2013. (V. 9.) BM rendelet módosításáról szóló 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet hatálybalépését25 követő 90 napon belül felülvizsgálja, szükség szerint módosítja, és jóváhagyásra felterjeszti a belügyminiszternek.

(4)26 A hivatásos katasztrófavédelmi szerv a 8/B. § (1) bekezdése szerinti általános polgári védelmi tervet és mozgósítási tervet, valamint a 8/C. § szerinti készletképzési tervet 2022. április 1-jéig készíti el.

10. §27 Ha e rendelet eltérően nem rendelkezik, a fegyveres összeütközések időszakában végrehajtandó polgári védelmi feladatokkal összefüggő felkészítés és a polgári védelmi szervezetek alkalmazása során a katasztrófák elleni védekezés egyes szabályairól szóló 62/2011. (XII. 29.) BM rendelet 23–45. §-át és 47–54. §-át kell megfelelően alkalmazni.

1

Az 1. § b) pontja a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

Az 1. § c) pontja a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § b) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 2. § (2) bekezdés d) pontja a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § b) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 3. § (2) bekezdése a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § c) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 3. § (6) bekezdését a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 12. §-a iktatta be.

7

A 2a. alcím (3/A. §) a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 13. §-ával megállapított szöveg.

8

A 3/A. § a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 13. §-ával megállapított szöveg.

10

A 6. § e) pontja a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 5. §-a szerint módosított szöveg.

11

A 6. § g) pontját a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 1. §-a iktatta be.

12

A 6. § h) pontját a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 1. §-a iktatta be.

13

A 7. alcím címe a 27/2019. (VI. 28.) BM rendelet 33. §-ával megállapított szöveg.

15

A II/A. fejezetet (8/A–8/C. §) a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 2. §-a iktatta be.

16

A 8/A. § (3) bekezdése a 79/2022. (XII. 28.) BM rendelet 1. § a) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 8/A. § (6) bekezdését a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 16. §-a hatályon kívül helyezte.

18

A 8/B. § (1) bekezdése a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § d) pontja, a 79/2022. (XII. 28.) BM rendelet 1. § b) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 8/B. § (2) bekezdése a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 15. § e) pontja szerint módosított szöveg.

20

Az II/B. Fejezetet (8/D-8/E. §) a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 14. §-a iktatta be.

21

A 8/D. § (9) bekezdése a 79/2022. (XII. 28.) BM rendelet 2. §-a szerint módosított szöveg.

22

Az II/C. Fejezetet (8/F. §) a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 14. §-a iktatta be.

23

Az II/D. Fejezetet (8/G. §) a 41/2022. (XII. 9.) BM rendelet 14. §-a iktatta be.

24

A 9. § (3) bekezdését a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 3. §-a iktatta be.

25

A hatálybalépés időpontja 2021. április 2.

26

A 9. § (4) bekezdését a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 3. §-a iktatta be.

27

A 10. §-t a 10/2021. (IV. 1.) BM rendelet 4. §-a iktatta be.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére