33/2013. (X. 25.) KIM utasítás
a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2010. (VIII. 31.) KIM utasítás módosításáról1
2013.10.26.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 33/2013. (X. 25.) KIM utasításhoz
(A társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár felelős a Statútum 5. §-ában meghatározott feladatok ellátásáért, amelynek keretében) „i) gondoskodik a Bejárható Magyarország Keretprogrammal kapcsolatos feladatok ellátásáról.”
2. § A Szabályzat 49. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „49. § (1) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a miniszternek a kormányzati minőségpolitikáért, valamint a közigazgatás-fejlesztésért való feladat- és hatásköre vonatkozásában a) gondoskodik a kormányzati minőségpolitika irányításával kapcsolatos feladatok végrehajtásáról;
b) gondoskodik a közigazgatás-politikai, közigazgatás-fejlesztés kormányzati és hivatali irányításával összefüggő feladatai végrehajtásáról;
c) gondoskodik az OECD-vel való kapcsolattartásból adódó feladatok végrehajtásáról;
d) kidolgozza és működteti a hatáselemzési rendszert, összehangolja a tárcák hatáselemzési feladatainak végrehajtását;
da) ellátja a hatásvizsgálati lap és a tételes hatásvizsgálati lap kitöltése alóli felmentéssel kapcsolatos feladatokat;
db) irányítja a minisztériumi szervezeti egységek és a minisztériumok közötti hatásvizsgálati kapcsolattartói tevékenységet;
dc) gondoskodik a hatásvizsgálati jelentések és a hatásvizsgálati beszámoló elkészítéséről;
dd) a hatáselemzési rendszer működtetése során gondoskodik az utólagos hatásvizsgálattal kapcsolatos adatok kezeléséről;
e) gondoskodik a minisztériumnak mint a hivatalos statisztikai szolgálat tagjának képviseletéről, valamint a Központi Statisztikai Hivatal által a Kormány részére előkészített előterjesztéseknek és jelentéseknek a Kormány ügyrendje szerinti benyújtásáról.
(2) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a közigazgatás szakpolitikai irányítás megvalósításán keresztül az összkormányzati érdekek érvényesítése feladatkörében felelős a kormányprogram megvalósítása céljából – törvényben meghatározott kivételekkel, valamint az önkormányzati rendeletek tervezetei kivételével – a Kormány általános közpolitikája érvényesüléséért az egyes szakpolitikák megvalósítása során.
(3) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a kormányzati tevékenység összehangolásával kapcsolatos feladatai körében
a) figyelemmel kíséri az összkormányzati jellegű, valamint más koncepcionális jelentőségű javaslatok kidolgozását és megvalósítását;
b) közreműködik a Kormány programjának megvalósítását szolgáló, több tárcát érintő műveletek hatékony végrehajtásában, és kormányzati döntést kezdeményez gazdaság- és társadalompolitikai, környezeti kérdésekben, ha a hatáselemzések alapján szükségesnek mutatkozik;
c) részt vesz – kezdeményez, véleményez és közreműködik – az egyes minisztériumokban folyó döntés-előkészítő folyamatokban és a kapcsolódó egyeztetéseken;
d) képviseli a minisztert minden egyes minisztérium miniszteri értekezletén, és szükség szerint egyéb vezetői értekezletein;
e) felelős a szakpolitikai egyeztetések megszervezéséért és eredményes lebonyolításáért;
f) a közigazgatási egyeztetés során valamennyi, az egyes tervezetekhez fűzött tárca észrevételek alapján – amennyiben a kormányprogram megvalósítását jobban szolgáló szakpolitikai alternatíva merül fel – egyeztetést kezdeményez;
g) a jogszabályok előkészítése során közreműködik a társadalmi és gazdasági szereplőkkel a konzultációs műveletek ellátásában;
h) közreműködik az előzetes szakmai és közigazgatási egyeztetésre megküldött előterjesztés- és jogszabálytervezetek véleményezésében, a Kormány, az államtitkári értekezlet üléseire történő felkészítésben;
i) jóváhagyásra előkészíti a Kormány ülésének összefoglalóját;
j) részt vesz a Kormány munkatervének és törvényalkotási programjának kidolgozásában;
k) felelős a jogi szabályozásból származó adminisztratív terhek csökkentésére irányuló kormányzati tevékenység összehangolásáért;
l) gondoskodik az állami szervek korrupció elleni tevékenységének stratégiai koordinációjáról;
m) kialakítja a kormányzati korrupcióellenes stratégiát, illetve nyomon követi annak megvalósítását.
(4) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár
a) összehangolja a minisztérium nemzetközi tevékenységét, ennek keretében
aa) szervezi és koordinálja a minisztérium protokolltevékenységét,
ab) gondoskodik a minisztérium éves utazási és fogadási tervének összeállításáról, nyilvántartásáról,
ac) javaslatot tesz külföldi és belföldi látogatások programjára, a részvételre és annak szintjére, valamint a minisztérium illetékes szervezeti egységeivel együttműködve elemzi, feldolgozza és nyilvántartja a minisztérium nemzetközi programjait és az azokkal kapcsolatos dokumentumokat, úti jelentéseket,
ad) képviseli a minisztériumot az OECD Nemzeti Tanácsban,
ae) koordinálja a minisztérium képviseletét az OECD bizottságaiban;
b) képviseli Magyarországot – az EU Emberi Erőforrás, valamint Szociális Párbeszéd Munkacsoport kivételével – az Európai Közigazgatási Hálózat ülésein és annak munkacsoportjaiban (European Public Administration Network);
c) közigazgatás-fejlesztési és a jobb (intelligens) szabályozást érintő feladatkörében részt vesz az Európai Unió versenyképességi és növekedési tanácsi munkacsoportjával kapcsolatos magyar kormányzati műveletek ellátásában;
d) közigazgatás-fejlesztési és a jobb (intelligens) szabályozást érintő feladatkörében ellátja a Brüsszeli Állandó Képviseletre tartós külszolgálatra kihelyezett, feladatkörében képviseletet ellátó szakdiplomata szakmai irányítását;
e) a minisztérium más szervezeti egységeivel együttműködve gondoskodik a jobb (intelligens) szabályozás területén a kormányzati álláspont előkészítéséről és e feladatkörében képviseli Magyarországot az Európai Unió intézményei magas szintű munkacsoportjainak és egyéb fórumainak munkájában;
f) a jobb (intelligens) szabályozás területén irányítja az európai uniós döntéshozatali eljárási rendből következő, az európai uniós tagállami működésből, valamint a nemzetközi szervezetekben való tagságból eredő kötelezettségekkel és a nemzetközi szakmai együttműködéssel összefüggő műveleteket;
g) felelős a minisztérium fordítási és tolmácsolási tevékenységével kapcsolatos műveletek koordinálásáért.”
3. § A Szabályzat 50. §-a a következő d)–e) ponttal egészül ki: (A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár irányítja)
„d) a Kormányzati Szakpolitikai Főosztály vezetőjének, valamint
e) a Nemzetközi Főosztály vezetőjének”
4. § A Szabályzat 52. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „52. § (1) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel – a Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság vezetője helyettesíti. (2) A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén a 49. § (1) bekezdés a)–c) pontjában meghatározott feladatok tekintetében a Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály vezetője helyettesíti.”
5. § A Szabályzat 69. §-a a következő g) ponttal egészül ki: (Az igazságügyi és magánjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár)
„g) ellátja az önálló bírósági végrehajtók vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat,”
(A területi közigazgatásért felelős helyettes államtitkár)
„i) a miniszter által átruházott hatáskörben dönt a fővárosi és megyei kormányhivatalok által kiszabható közigazgatási bírságokkal összefüggő döntések ellen előterjesztett fellebbezések tárgyában.”
b) 105. § (7) bekezdésében a „Kormányirodát irányító helyettes államtitkár” szövegrész helyébe a „Kormányirodát irányító helyettes államtitkár, a közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár”,
9. § Hatályát veszti a Szabályzat
1. függelék a 33/2013. (X. 25.) KIM utasításhoz
2. függelék a 33/2013. (X. 25.) KIM utasításhoz
1. A Szabályzat 2. függelék „1.1.2. A KÖZIGAZGATÁSI STRATÉGIÁÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” alcíme helyébe a következő alcím lép:
„1.1.2. A KÖZIGAZGATÁSI STRATÉGIÁÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.1.2.1. Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1. A Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság a Szabályzat 96. §-ában meghatározott feladatokon túl koordinációs feladatai körében a) előkészíti a minisztérium szervezeti és működési szabályzatát,
b) véleményezi és miniszteri jóváhagyás céljából felterjeszti az egyes minisztériumok, kormányhivatalok, valamint a miniszter által irányított háttérintézmények szervezeti és működési szabályzatait.
1.1.2.2. Kormányzati Szakpolitikai Főosztály
1. A Kormányzati Szakpolitikai Főosztály közigazgatási szakpolitikai koordinációs feladatkörében:
a) a közigazgatási államtitkár részére szakmai javaslatokat tesz, illetve kezdeményezi a szükséges egyeztetéseket és a hatástanulmányok elkészítését;
b) szakpolitikai szempontból véleményezi a kormányelőterjesztések és miniszteri rendeletek tervezeteit és szakpolitikai szempontból javaslatot tesz azok közigazgatási egyeztetésre bocsáthatósága tárgyában;
c) az előzetes szakmai egyeztetés és a közigazgatási egyeztetés során gondoskodik az általános kormányzati közpolitikának, az átlátható állam követelményének, valamint az egyenlő bánásmód elősegítésének való megfelelőség érvényesítéséről, valamint arról, hogy a javasolt döntés végrehajtásának feltételei teljeskörűen biztosíthatóak-e;
d) a közigazgatási államtitkár és a miniszter közigazgatási államtitkári értekezletre, illetve kormányülésre, valamint a Kormány kabinetjeire történő szakpolitikai felkészítése érdekében részt vesz a felkészítő feljegyzések elkészítésében, szakpolitikai véleményt biztosít;
e) egyeztetést szervez, illetve közreműködik az államigazgatási egyeztetés során fennmaradó véleményeltérések feloldásában;
f) ellátja a minisztérium képviseletét szakmai-ágazati fórumokon;
g) napi kapcsolatot tart az érintett minisztériumokkal, képviselője átruházott jogkörben meghívottként tanácskozási joggal részt vesz a miniszteri és más fontosabb vezetői értekezleteken, felkérés alapján részt vesz a minisztériumok és más szervezetek által szervezett szakirányú programokban;
h) folyamatosan figyelemmel kíséri az összkormányzati érdekek érvényesülését, ennek keretében az érintett ágazatoktól tájékoztatást, információt kérhet;
i) tájékoztatja a minisztérium szervezeti egységeit a minisztériumok működésével kapcsolatos aktuális szakmai-ágazati kérdésekről;
j) közreműködik a gazdaság, a társadalom, illetve a környezet fejlődésére jelentős hatást gyakorló, tárcaközi együttműködést igénylő kormányprogramok és fejlesztési célkitűzések előkészítésének, megvalósításának és értékelésének összehangolásában;
k) gyűjti, rendszerezi és elemzi a Kormány programjának, illetve munkatervének végrehajtását befolyásoló társadalmi, gazdasági és környezeti jelenségeket, gazdaság-társadalompolitikai és környezetpolitikai szakirodalmat.
2. A Kormányzati Szakpolitikai Főosztály hatáselemzési feladatkörében:
a) koordinálja a kormányzati jogalkotás folyamatában a hatáselemzési rendszer módszertanával és a folyamatszabályozással összefüggő műveleteket;
b) összehangolja a hatáselemzési rendszerrel kapcsolatban a kormányzati munkában felmerülő statisztikai információs, módszertani, folyamatszabályozási, szervezeti és más releváns kérdések kidolgozásával kapcsolatos műveleteket, irányítja a kapcsolattartást és indokolt esetben felhasználja a különböző tudományos-szakmai kutatóműhelyek és más szereplők ezeket illető szakmai munkáját;
c) összehangolja a kiemelt jelentőségű jogszabályok, tervezetek, előterjesztések, illetve egyéb anyagok hatásvizsgálatával összefüggő műveleteket, ennek érdekében gondoskodik a szükséges adatok beszerzéséről;
d) figyelemmel kíséri a központi közigazgatás hatások elemzésével összefüggő feladatellátását és szükség esetén összehangolja a hatásvizsgálati tevékenység hatékonyságának növeléséhez szükséges műveletek végrehajtását;
e) a jobb (intelligens) szabályozás területén, így különösen a hatáselemzési és a folyamatba épített adminisztratív terhek csökkentésével kapcsolatosan közreműködik az Európai Unióval és nemzetközi szervezetekkel való kapcsolattartásban; feladatkörében ellátja ezek szakértői munkacsoportjainak, szakbizottságainak munkájában való részvételt és a képviselendő kormányzati álláspont kialakításának koordinációjával kapcsolatos feladatokat;
f) ellátja a hatásvizsgálati kapcsolattartói értekezletek összehívásával, előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos szakmai feladatokat;
g) a minisztérium egyes szervezeti egységeinek közreműködésével elkészíti a minisztérium hatásvizsgálati beszámolóját;
h) kidolgozza a hatásvizsgálati jelentéstervezeteket és előkészíti a szaktárcák hatásvizsgálati beszámolóinak alapulvételével az összkormányzati hatásvizsgálati beszámolót;
i) figyelemmel kíséri a hatásvizsgálati rendszer működését és kezeli az utólagos hatásvizsgálatokkal kapcsolatos adatokat.
1.1.2.3. Nemzetközi Főosztály
1. A Nemzetközi Főosztály koordinációs feladatkörében:
a) koordinációs műveleteket végez egyes kiemelt nemzetközi kétoldalú relációkkal – különösen a BRICS (Brazília, Oroszország, India, Kína, Dél-Afrika) országokkal – kapcsolatos stratégiai feladatok ellátása során;
b) koordinálja a minisztérium képviseletét az OECD bizottságaiban, biztosítja az egységes összehangolt minisztériumi álláspont képviseletét;
c) a minisztérium megfelelő képviselete érdekében előkészíti az OECD Nemzeti Tanácsának üléseit;
d) szervezi, előkészíti és koordinálja a minisztérium éves nemzetközi tevékenységét és biztosítja a minisztérium nemzetközi tevékenységének összehangolását;
e) minden év december 15. napjáig összeállítja a minisztérium következő évre vonatkozó kiutazási és fogadási tervét, valamint összeállítja a minisztérium nemzetközi tevékenységéről szóló éves jelentést és (a tárgyévet követő év) január 10. napjáig felterjeszti a közigazgatási államtitkárhoz;
f) a miniszter feladat- és hatásköre szerint ellátandó ügyekben kapcsolatot tart külföldre akkreditált magyar külképviseletekkel, Budapestre akkreditált külföldi képviseletekkel, valamint nemzetközi szervezetekkel, és biztosítja a szükséges szakmai tájékoztatást;
g) felhatalmazás szerint képviseli a minisztériumot az egyes szakbizottságokban és a kétoldalú kormányközi vegyes bizottságokban, ellátja a több szervezeti egységet érintő nemzetközi műveletek összehangolását és lebonyolítását;
h) az illetékes szervek, társtárcák és más államigazgatási szervek bevonásával – utasítás szerint – részt vesz, illetve előkészíti a minisztérium felső vezetői szintű nemzetközi tárgyalásainak szakmai anyagait, amelynek keretében gondoskodik az e tárgyalásokból eredő műveletek végrehajtásáról, illetve végrehajtatásáról, valamint – szükség szerint – az e tárgyalásokról szóló tájékoztató jelentéseknek a Kormány, illetve a minisztérium vezetése számára történő előkészítéséről;
i) tájékoztatja a minisztérium állami vezetőinek nemzetközi tárgyalásairól a minisztérium illetékes szervezeti egységeit, az érintett társtárcákat és más államigazgatási szerveket;
j) a miniszter feladat- és hatáskörében közreműködik nemzetközi szerződések és annak nem minősülő nemzetközi megállapodások előkészítésében, vezeti a minisztérium nemzetközi kapcsolataival összefüggő nyilvántartásokat, szolgáltatást nyújt azok anyagai alapján, továbbá végzi a minisztérium felső vezetésének nemzetközi levelezését, illetve abban közreműködik;
k) a minisztérium más szervezeti egységeivel együttműködve gondoskodik a jobb (intelligens) szabályozás területén a kormányzati álláspont előkészítéséről és e feladatkörében képviseli Magyarországot az Európai Unió intézményei magas szintű munkacsoportjainak és egyéb fórumainak munkájában;
l) a jobb (intelligens) szabályozás területén irányítja az európai uniós döntéshozatali eljárási rendből következő, az európai uniós tagállami működésből, valamint a nemzetközi szervezetekben való tagságból eredő kötelezettségekkel és a nemzetközi szakmai együttműködéssel összefüggő műveleteket.
2. A Nemzetközi Főosztály funkcionális feladatkörében:
a) a Miniszteri Kabinettel egyeztetve a vonatkozó minisztériumi szabályzat szerint ellátja a minisztérium felső szintű vezetőinek és munkatársainak kiutazásaival és a külföldi partnerek fogadásával kapcsolatos protokolláris teendőket, illetve abban – az Állami Protokollal együttműködve – közreműködik;
b) a vonatkozó minisztériumi szabályzat szerint megszervezi a felső szintű és szakértői tárgyalásokhoz szükséges szolgáltatásokat, szervezi a minisztérium hatáskörébe tartozó nemzetközi konferenciákat, rendezvényeket;
c) koordinálja a minisztérium szervezeti egységei által igényelt fordítási és tolmácsolási szolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokat, valamint – külön utasításban foglaltak szerint – koordinálja a minisztérium munkatársai ideiglenes külföldi kiküldetéséről készült úti jelentések feltöltését.
1.1.2.4. Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály
1. A Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály funkcionális feladatai körében felel:
a) az egységes közigazgatás-fejlesztési stratégia kidolgozásáért és annak végrehajtásáért, továbbá a központi közigazgatás továbbfejlesztéséért, amelynek keretében
aa) az érintett minisztériumokkal közösen javaslatot tesz a Kormány egységes közigazgatás-fejlesztési politikájára,
ab) előkészíti az e politika végrehajtását szolgáló jogalkotási, pénzügyi és programozási intézkedéseket,
ac) folyamatosan ellenőrzi és értékeli a meghozott intézkedések végrehajtását, melyről kétévente beszámolót készít a miniszter részére;
b) a kormányzati működés továbbfejlesztéséért;
c) a kormányzaton belüli ágazati stratégiaalkotás és a stratégiák végrehajtását figyelemmel kísérő monitoringrendszer összehangolásáért.
2. A Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály közigazgatás-fejlesztés feladatkörében:
a) kidolgozza a közigazgatás-fejlesztési stratégiát;
b) az ügyfélbarát közigazgatás, az átlátható állam elősegítése érdekében kidolgozza a közigazgatási szolgáltatások és hatósági eljárások korszerűsítése, ésszerűsítése körébe tartozó intézkedési terveket, továbbá intézkedési javaslatokat készít a bürokrácia csökkentésére;
c) a központi közigazgatás továbbfejlesztéséért való felelőssége keretében elkészíti a központi közigazgatás fejlesztési koncepcióját és annak a végrehajtását szolgáló intézkedési tervet;
d) kidolgozza a közigazgatási minőségpolitika elveit, valamint a minőségbiztosítási eljárások alkalmazásának szakmai és módszertani szabályait;
e) kialakítja az egységes közigazgatási szolgáltatási politikát;
f) gondoskodik a közigazgatás-fejlesztés és -korszerűsítés kormányzati feladatainak összehangolásáról;
g) érvényesíti a kormányzati döntés-előkészítés során a közigazgatás-korszerűsítési követelményeket;
h) javaslatot tesz a korszerű szervezetfejlesztési, igazgatási módszerek és eljárások alkalmazására; szakmai módszertani szempontokat érvényesít a közigazgatási szervek közigazgatás-szervezési és minőségfejlesztési tevékenységében;
i) javaslatokat tesz az adminisztratív terhek csökkentését szolgáló kormányzati intézkedések megvalósítására;
j) véleményezi a közigazgatási szolgáltatások elektronizálására vonatkozó javaslatokat;
k) részt vesz más központi közigazgatási szervek szervezet- és működtetésfejlesztési intézkedéseinek előkészítésében;
l) gondoskodik a társadalmi-gazdasági partnerek bevonásáról;
m) koordinálja a 2014–2020-as európai uniós tervezési időszakra vonatkozó közigazgatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat, valamint javaslatot tesz intézkedésekre az érintett operatív programok vonatkozásában;
n) részt vesz az Európai Unió kormányzati részvétellel működő intézményei döntéshozatalában, a kormányzati álláspont kialakításában és képviseletében a közigazgatás-fejlesztési feladatkörébe tartozó területeken, közreműködik a 2007–2013-as ÁROP szakmai feladatainak meghatározásában és végrehajtásában;
o) gondoskodik a közigazgatási statisztikai információrendszer kialakításáról, működtetéséről és fejlesztéséről, a minisztériumon belüli statisztikai tevékenység összehangolásáról, a minisztériumnak mint a hivatalos statisztikai szolgálat tagjának képviseletéről, valamint a Központi Statisztikai Hivatal által a Kormány részére előkészített előterjesztéseknek és jelentéseknek a Kormány ügyrendje szerinti benyújtásáról;
p) előkészíti a miniszter irányítása és felügyelete alá tartozó közigazgatással foglalkozó intézményekkel kapcsolatos döntéseket és folyamatos kapcsolatot tart velük;
q) ellenőrzi és értékeli a Kormány közigazgatási szakpolitikájának a végrehajtását;
r) feladatkörében együttműködik a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatallal;
s) a területi közigazgatásért felelős helyettes államtitkárral együttműködve gondoskodik a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályai hatályosításának és érvényesülésének vizsgálatáról;
t) kapcsolatot tart a közigazgatás-fejlesztéssel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel (ENSZ, OECD, EU stb.), valamint előkészíti a helyettes államtitkár részvételét e nemzetközi szervezetek ülésein, különös tekintettel az Európai Közigazgatási Hálózatra és annak munkacsoportjaira;
u) javaslatot tesz a Kormány korrupció elleni stratégiájára és az az alapján megvalósítandó intézkedésekre, valamint ellátja az állami szervek korrupció elleni tevékenységének stratégiai koordinációját;
v) kidolgozza a kormányzat stratégiai tervezési rendszereinek összehangolására vonatkozó javaslatokat, ennek keretében kezdeményezi a szükséges jogszabályalkotást és véleményezi a vonatkozó jogszabálytervezeteket;
w) részt vesz – a Kormányzati Szakpolitikai Főosztállyal együttműködve – az egyes minisztériumok stratégiai tervezési folyamataiban, a kormányzati koordináció keretében a kijelölt stratégiai tervezési folyamatok eredményes lebonyolítása érdekében akcióterveket készít és folyamatosan felügyeli azok végrehajtását;
x) egyetértési jogot gyakorol a közigazgatás fejlesztésére irányuló intézkedésekkel és kiemelt programokkal kapcsolatos döntésekben.
1.1.2.5. Program-irányítási Főosztály
1. A Program-irányítási Főosztály pályázat-kezelési és monitoring feladatai körében:
a) javaslatot tesz a kiemelt programok, illetve a pályázatos eljárások eljárásrendjének változtatására, folyamatosan figyelemmel kíséri e programok végrehajtását;
b) részt vesz az Államreform Operatív Program és akcióterveinek, valamint a minisztérium hatáskörébe tartozó támogatási konstrukciók útmutatóinak kidolgozásában;
c) a monitoring bizottságokon keresztül biztosítja az érintett operatív programok végrehajtásának ellenőrzését;
d) részt vesz a projekt/pályázati felhívás és az útmutató kidolgozásában, véleményezésében;
e) a projekt szakmai vezetését ellátó egységgel együttműködve elkészíti a projekt/pályázati adatlap nem szakmai tartalmú részeit;
f) felelős az adatlap, támogatási szerződés elkészítéséért, összeállításáért, azok módosításáért és benyújtásáért a Közreműködő Szervezet felé;
g) a projekt szakmai vezetését ellátó egységgel együttműködve elkészíti a Közreműködő Szervezet által megküldött hiánypótlási felhívásokat és felelős azok véglegezéséért, benyújtásáért a Közreműködő Szervezet felé;
h) kapcsolatot tart a támogatóval, a közreműködő szervezettel, a konzorciumi partnerekkel, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium háttérintézményeivel, valamint a külső ellenőrző szervekkel;
i) véleményezi a projekt során felmerülő belső, illetve külső erőforrásból finanszírozott szerződéseket;
j) összeállítja a kifizetési igényléseket;
k) ellenőrzi a kifizetési igénylésekhez kapcsolódó elszámolást alátámasztó dokumentumokat elszámolhatósági szempontjából;
l) a projekt szakmai vezetését ellátó egységgel együttműködve elvégzi a szakmai beszámoló összeállítását;
m) rögzíti a kifizetési igénylést és a szakmai beszámolót az EMIR Pályázó Tájékoztató Felületén;
n) végzi a projekt kommunikációs követelmények teljesítésének adminisztrálását, megvalósulásának nyomon követését (sajtódosszié vezetés);
o) vezeti a projektdossziét;
p) részt vesz a 2014–2020-as európai uniós tervezési időszakra vonatkozó közigazgatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladatok elvégzésében;
q) figyelemmel kíséri a minisztérium háttérintézményei szervezetében megvalósuló projektek végrehajtását;
r) ellenőrzi a közigazgatás fejlesztésére irányuló operatív programok megvalósulását, folyamatosan tájékozódik a programok előrehaladásáról;
s) véleményezi az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program akciótervét, tervezett beavatkozásait és a támogatási konstrukciók útmutatóit;
t) közreműködik az Államreform Operatív Program és az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program akciótervének, tervezett beavatkozásainak és a támogatási konstrukciónak megvalósításában.
1.1.2.6. Társaság-felügyeleti Főosztály
1. A Társaság-felügyeleti Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) ellátja a minisztérium tulajdonában, vagyonkezelésében levő, illetve a Balassi Intézet szakmai felügyelete alatt álló gazdasági társaságok vonatkozásában a szakmai felügyelet gyakorolásával kapcsolatos feladatokat, amelynek keretében
aa) kapcsolatot tart a 4. függelékben meghatározott szakmai közreműködőkkel, ab) kapcsolatot tart az MNV Zrt. képviselőjével,
ac) figyelemmel kíséri a gazdasági társaságok tervezési, gazdálkodási, elszámoltatási, adatszolgáltatási műveleteit,
ad) elemzi és értékeli a gazdasági társaságok gazdálkodását, szükséges esetben részt vesz a gazdasági társaságok tevékenységével összefüggő előterjesztések előkészítésében,
ae) ellátja a minisztérium vagyonkezelésében lévő gazdasági társaságok vonatkozásában az éves rendes közgyűléshez/taggyűléshez kapcsolódó beszámolók és üzleti tervek tulajdonosi jóváhagyásának előkészítését,
af) ellátja a gazdasági társaságokkal összefüggő, az MNV Zrt. és az MFB Zrt. Igazgatósága által megküldött, és a tárcát érintő előterjesztések véleményezését, az ülésekre meghívott vezetők részére felkészítőt készít, a tulajdonosi jogok gyakorlását elősegítő tájékoztatókat, elemzéseket, beszámolókat készít,
ag) gondoskodik a minisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok vagyongazdálkodásához, a vagyon kezeléséhez és a tulajdonosi jogok gyakorlásához kapcsolódó döntések előkészítéséről, a meghozott döntések végrehajtásáról, koordinálásáról,
ah) javaslatot tesz a gazdasági társaságok tevékenységével összefüggő kötelezettségvállalások kezdeményezésére,
ai) a hasznosítási szerződésekben biztosított jogok alapján ellátja a gazdasági társaságok tevékenységének felügyeletét, a társasági vagyon tekintetében a tárcához telepített jogosultságok érvényesítését, döntések előkészítését, illetve abban közreműködik;
b) gondoskodik a minisztérium cégvezetői értekezletének összehívásáról és ellátja az ezzel összefüggő adminisztrációs feladatokat.”
(A Területi Közigazgatás Irányítási Főosztály hatósági feladatai körében elbírálásra előkészíti:)
„g) a fővárosi és megyei kormányhivatalok által kiszabható közigazgatási bírságokkal összefüggő”
(ügyekben a miniszter hatáskörébe utalt hatósági döntéseket.)
3. függelék a 33/2013. (X. 25.) KIM utasításhoz
1. A Szabályzat 3. függelék „1.1. Közigazgatási államtitkár” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.1. Közigazgatási államtitkár |
|
[19] |
|
1.1.0.1. Közigazgatási Államtitkári Titkárság |
|
|
1.1.0.1.1. Szervezeti és Vezetési Auditálást Támogató Osztály |
|
|
1.1.0.2. Ellenőrzési Főosztály |
|
2. A Szabályzat 3. függelék „1.1.2. Közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„ 1.1.2. Közigazgatási stratégiáért
felelős helyettes államtitkár |
[55] |
|
1.1.2.1. Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1.1.2.2. Kormányzati Szakpolitikai Főosztály
1.1.2.2.1. Szakpolitikai Koordinációs Osztály
1.1.2.2.2. Hatáselemzési Osztály
1.1.2.3. Nemzetközi Főosztály
1.1.2.3.1. Nemzetközi Stratégiai Osztály
1.1.2.3.2. Nemzetközi Protokoll Osztály |
|
|
1.1.2.4. Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály |
|
|
1.1.2.4.1. Közigazgatási Fejlesztési Osztály |
|
|
1.1.2.4.2. Stratégiai Tervezési és Monitoring Osztály |
|
|
1.1.2.5. Program-irányítási Főosztály |
|
|
1.1.2.5.1. Koordinációs Nyomon-követési Osztály |
|
|
1.1.2.6. Társaság-felügyeleti Főosztály |
|
|
1.1.2.6.1. Gazdasági Társaságok Osztálya |
|
3. A Szabályzat 3. függelék „1.3. Igazságügyért felelős államtitkár” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.3. Igazságügyért felelős államtitkár |
|
[10] |
|
1.3.0.1. Igazságügyért Felelős Államtitkári Kabinet |
” |
4. A Szabályzat 3. függelék „1.3.2. Igazságügyi és magánjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.3.2. Igazságügyi és magánjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár |
|
[62] |
|
1.3.2.1. Igazságügyi és Magánjogi Jogalkotásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1.3.2.2. Gazdasági Kodifikációs Főosztály
1.3.2.2.1. Gazdasági Jogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.2.2. Versenyjogi és Erőforrás-szabályozási Osztály
1.3.2.2.3. Pénzügyi Jogi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.2.3. Magánjogi és Igazságügyi Kodifikációs Főosztály
1.3.2.3.1. Polgári Jogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.3.2. Polgári Peres és Nemperes Eljárásjogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.3.3. Igazságügyi Kodifikációs Osztály
1.3.2.4. Igazságügyi Szolgáltatási Főosztály
1.3.2.4.1. Igazságügyi Szolgálatok Osztálya
1.3.2.4.2. Igazságügyi Igazgatási Osztály |
” |
5. A Szabályzat 3. függelék „1.3.3. Közjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.3.3. Közjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár |
|
[83] |
|
1.3.3.1. Közjogi Jogalkotásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.3.3.2. Alkotmányjogi Főosztály |
|
|
1.3.3.2.1. Alkotmányjogi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.3.2.2. Közigazgatási Jogi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.3.2.3. Közjogi Koordinációs Osztály |
|
|
1.3.3.2.4. Jogszabály-szerkesztési és Deregulációs Módszertani Osztály |
|
|
1.3.3.2.5. Alapjogi Koordinációs Osztály |
|
|
1.3.3.3. Hatósági Főosztály |
|
|
1.3.3.3.1. Hatósági és Állampolgársági Osztály |
|
|
1.3.3.3.2. Kegyelmi Osztály |
|
|
1.3.3.3.3. Anyakönyvi Osztály |
|
|
1.3.3.4. Büntetőjogi Kodifikációs Főosztály |
|
|
1.3.3.4.1. Büntetőjogi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.3.4.2. Büntetőeljárási és Büntetés-végrehajtási Jogi Kodifikációs Osztály |
|
6. A Szabályzat 3. függelék „Egyes minisztériumi állománycsoportok Miniszteri kabinetfőnök” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„Egyes minisztériumi állománycsoportok Miniszteri kabinetfőnök |
|
[18] |
7. A Szabályzat 3. függelék „Személyügyekért felelős helyettes államtitkár Központi kezelésű állománycsoport” sora helyébe a következő rendelkezés lép:
„Személyügyekért felelős helyettes államtitkár |
Központi kezelésű állománycsoport |
[39] |
4. függelék a 33/2013. (X. 25.) KIM utasításhoz
|
A |
B |
С |
|
Név |
Feladat |
Kinevezés |
1. |
dr. Guller Zoltán |
miniszteri biztos |
34/2013. (X. 25.) KIM utasítás |
2. |
dr. Mihalovics Péter |
a közigazgatási és igazságügyi miniszter kabinetfőnöki feladatainak ellátására, valamint az Új Nemzedék Jövőjéért Program kormányzati koordinációjával kapcsolatos teendők ellátásáért felelős miniszteri biztos |
31/2013. (X. 11.) KIM utasítás |
3. |
dr. Virág Rudolf |
a területi államigazgatás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos |
28/2013. (VIII. 30.) KIM utasítás |
4. |
dr. Wetzel Tamás |
az egyszerűsített honosítási és az állampolgárság-megállapítási eljárás felügyeletével kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos |
23/2013. (VII. 19.) KIM utasítás |
5. |
dr. Deák Rita |
a kormányablakok fizikai kialakításával összefüggő feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos |
18/2013. (VI. 18.) KIM utasítás |