16/2014. (IV. 3.) NFM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet és a Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról szóló 69/2013. (XI. 28.) NFM rendelet módosításáról1
2014.04.04.
„(1) Az előirányzat felhasználható
a) a Győr, keleti iparterület körüljárását biztosító közútnak a Kormány egyedi döntésén alapuló beruházás keretében történő előkészítésével és megépítésével,
b) az M1 autópálya és a 14. számú főút közötti, a Győr, keleti elkerülő út előkészítése kapcsán az állami megrendelői (építtetői) feladatok ellátásával,
c) az 5. számú főút 93+051 km szelvényében körforgalmi csomópont előkészítése kapcsán az állami megrendelői (építtetői) feladatok ellátásával,
d) a Nyíregyházán, a 36. számú főúttal párhuzamos kerékpárút előkészítésével és megépítésével, valamint
e) a 304. számú főút és a Miskolc Déli Ipari Park bekötő út keresztezésében létesítendő körforgalmú csomópont előkészítésével és megépítésével,
ennek keretében az előkészítéssel, a területbiztosítással, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (a továbbiakban: KKK) feladatkörébe nem utalt terveztetéssel, az előirányzat terhére megvalósuló projektek tanulmányterveinek előkészítésével, a közbeszerzési eljárások lefolytatásával, annak eredményeként a szerződéskötéssel, valamint a szerződések teljesítésének igazolásával összefüggő költségekre.
(2) Az előirányzat felhasználása az (1) bekezdés a), b) és e) pontjában meghatározott feladatok ellátására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel (a továbbiakban: NIF Zrt.), az (1) bekezdés c) és d) pontjában meghatározott feladatok ellátására a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel, mint a beruházás megvalósítójával kötött támogatási szerződés alapján történik.”
„(5) A támogatás folyósítására a támogatási szerződésben rögzítettek szerint teljesítésarányosan részletekben, a beszámoló vagy részbeszámoló elfogadását követően kerül sor. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.”
„(4) A támogatás folyósítására a támogatási szerződésben rögzítettek szerint teljesítésarányosan részletekben, a beszámoló vagy részbeszámoló elfogadását követően kerül sor. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.”
„(2) A támogatás rendelkezésre bocsátására vissza nem térítendő támogatás útján a kedvezményezett részére történő közvetlen kifizetéssel kerül sor.”
(Az előirányzat felhasználható a KTI Nonprofit Kft.)
„b) az elektronikus jegy- és bérletrendszer átjárhatósága műszaki követelményeinek kialakításában való közreműködéssel és a vállalati e-ticketing rendszerek együttműködésével, a megvalósult elektronikus jegy- és bérletrendszer ellenőrzésével,”
(kapcsolatos feladatai finanszírozására.)
„b) a központi koordinációs szervezet kialakítását és működtetését, ideértve a központi hely-, útvonal-, kedvezmény- és tarifaazonosító rendszer, továbbá a központi háttérrendszer szoftver funkciók kiépítését és működtetését, és”
„(1) Az előirányzat felhasználható a Tisza folyón, valamint a Kőrös, a Sajó és a Szamos folyókon a köteles kompok közlekedésbiztonságot fokozó átalakítására.”
„(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatok elvégzésére a KKK a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-vel szolgáltatási szerződést köt.”
„(3) A támogatás terhére előleg folyósítható.”
„14/A. Csepeli hidak felújítása (17-20-32-14, ÁHT: 344684)
29/A. § (1) Az előirányzat célja támogatás nyújtása a Budapest, Gubacsi úti híd rekonstrukciós munkáinak előkészítéséhez és megvalósításához. (2) Az előirányzat felhasználása a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatallal, mint kedvezményezettel az (1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására kötött támogatási szerződés alapján, vissza nem térítendő támogatás formájában a kedvezményezett részére történő kifizetéssel történik. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.”
„16/A. Magyar légiközlekedés-történeti hagyaték létrehozása (17-20-32-25, ÁHT: 345062)
31/A. § (1) Az előirányzat célja támogatás nyújtása a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – a magyar légiközlekedés-történeti hagyatékok összehangolásával és az iparági szereplőkkel szorosan együttműködve – egy, a XXI. századi elvárásoknak megfelelő repülőmúzeum és légiközlekedési látogatóközpont létrehozásához. (2) Az előirányzat felhasználása a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, mint kedvezményezettel az (1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására kötött támogatási szerződés alapján, vissza nem térítendő támogatás formájában a kedvezményezett részére történő kifizetéssel történik. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható. (3) Az (1) bekezdés alapján nyújtott támogatás az Európai Bizottság SA 34.770 (2012/N-2) számú határozatával összhangban, az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikk (3) bekezdés d) pontja szerinti kulturális támogatásnak minősül, és a bizottsági határozattal összhangban nyújtható.”
„(1) A területfejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: TFC) terhére a miniszter forrást biztosíthat
a) területfejlesztési intézményrendszeri feladatok vonatkozásában
ab) regionális fejlesztési ügynökség, valamint
ac) térségi fejlesztési tanács
részére a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló törvényben meghatározott feladatokhoz kapcsolódó tevékenységeikhez,
b) területfejlesztési, fejlesztéspolitikai szakmai háttérfeladatok vonatkozásában
ba) a Széchenyi Programiroda Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság működéséhez és szakmai programjainak megvalósításához,
bb) az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer 2014. évi működéséhez és szakmai feladatok ellátásához,
bc) az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: ESZA Nonprofit Kft.) közhasznú feladatai, különösen egyes hazai és európai uniós támogatási konstrukciók közreműködő szervezeti feladatai ellátásához – az SLA rendszer keretében elszámolt tevékenységek költségei kivételével – és egyes szakmai feladatai végrehajtásához,
bd) a Nemzeti Környezetvédelmi és Energia Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: NKEK Nonprofit Kft.) közhasznú feladatai, különösen egyes hazai és európai uniós támogatási konstrukciók közreműködő szervezeti feladatai ellátásához – az SLA rendszer keretében elszámolt tevékenységek költségei kivételével – és egyes szakmai feladatai végrehajtásához,
c) az ELI-HU Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére a szervezet hazai és nemzetközi feladatellátása során, a más támogatási szerződései keretében el nem számolható működési költségeire és egyéb ráfordításaira;
d) a kincstár korábbi évek területfejlesztési pályázati rendszereivel kapcsolatos tevékenységének finanszírozásához,
e) egyéb területfejlesztési, fejlesztéspolitikai szakmai feladatok ellátáshoz.
(2) A miniszter az (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti kedvezményezettekkel támogatási szerződést köt. A támogatás rendelkezésre bocsátására a kedvezményezett részére történő kifizetéssel kerül sor. A kedvezményezett részére nyújtott támogatás a támogatási szerződésben rögzített módon, beszámoló vagy részbeszámoló elfogadását követően folyósítható. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható. Az (1) bekezdés e) alpontja szerinti feladatokra a miniszter egyedi döntése alapján támogatási szerződés, valamint a közbeszerzésekről szóló törvény alapján kiválasztott szervezettel megbízási vagy vállalkozási szerződés is köthető.”
11. § Az NFM rendelet a következő 21/A. alcímmel egészül ki:
„21/A. Balaton fejlesztési feladatok támogatása (17-20-33-6, ÁHT: 344639)
37/A. § (1) Az előirányzat célja a Balaton térségére vonatkozó, a hazai fejlesztéspolitikai célok elősegítését szolgáló szakmai projektek, programok előkészítésének, végrehajtásának támogatása. (2) Az előirányzat felhasználása a Balaton Fejlesztési Tanáccsal, mint kedvezményezettel kötött támogatási szerződés alapján, vissza nem térítendő támogatás formájában a kedvezményezett részére történő kifizetéssel történik. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.”
„44/A. § Az előirányzat az intézményi kezességi díjtámogatások felhasználásáról és kezeléséről szóló rendelet alapján használható fel.”
13. § Az NFM rendelet a következő 28/B. alcímmel egészül ki:
„28/B. Kulturális célú fejlesztések (17-20-33-21, ÁHT: 345717)
44/B. § (1) Az előirányzat célja az új budapesti konferencia-központ létesítésének előkészítésével kapcsolatos intézkedések, továbbá a Rubik kocka motívuma és gondolatisága által ihletett kiállítási központ megvalósításával összefüggő egyes feladatok ellátásához szükséges forrás biztosítása. (2) Az előirányzat felhasználása az MNV Zrt. útján a Kvtv. 1. melléklet XLIII. Az Állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezetébe történő előirányzat-átcsoportosítással történik.”
„c) a Védelemszervezési rendszer fenntartási kötelezettségeinek biztosítása, valamint a Védelem és biztonságfejlesztési hírközlési céltartalék-képzési program finanszírozása,”
„k) az elektronikus kormányzással és a közigazgatási informatikával kapcsolatos kormányzati feladatok ellátásában történő közreműködés biztosítása,
l) a közigazgatási informatikai biztonsági politika, az ellenőrzési rendszer és a megvalósításához szükséges alapfeltételek, valamint szabályozás kidolgozásában történő részvétel biztosítása,
m) a központi költségvetési szervek informatikai rendszerei szolgáltatásainak és biztonságos üzemeltetésének fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó információs társadalmi szolgáltatások technikai támogatása,
n) technikai védelmi, megelőző és felvilágosító tevékenység finanszírozása,
o) az informatikai és a hálózatbiztonságra, valamint a kritikus információs infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégiák és szabályozások előkészítésében való részvétel biztosítása,
p) a hálózatbiztonsági feladatok ellátásának finanszírozása,
q) a kormányzati információtechnológiai és hálózatbiztonsági információ-megosztási, incidens-kezelési együttműködési munkacsoport tevékenységének támogatása,
r) a NATO, az Európai Unió és más nemzetközi szervezet által szervezett gyakorlatokon a kormányzati részvétel előkészítésének, megszervezésének finanszírozása,
s) a miniszter információs rendszerek biztonságával összefüggő tevékenységének, feladatának ellátásához támogatás nyújtása,
t) az információs technológia biztonsági értékelésének közös kritériuma elnevezésű szabványrendszer támogatása.”
„(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célok teljesítése érdekében a miniszter a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézettel, az Nemzeti Munkaügyi Hivatallal, valamint az űrkutatási ágazatban működő szervezetekkel, mint kedvezményezettel egyedi döntés alapján támogatási szerződést vagy vállalkozási szerződést köt.”
„(3) Az előirányzat terhére végzendő feladatokról a MECSEK-ÖKO Környezetvédelmi Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: MECSEK-ÖKO Zrt.) vagy jogutódja – felhasználási ütemezéssel és indokolással ellátott – felhasználási javaslatot készít.
(4) Az előirányzat felhasználására a (2) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására a MECSEK-ÖKO Zrt.-vel vagy jogutódjával, mint kedvezményezettel kötött támogatási szerződés alapján, vissza nem térítendő támogatás formájában a kedvezményezett részére történő kifizetéssel kerül sor.”
„51. § (1) Az előirányzat forrást biztosít a hazai, energetikai ágazatban hasznosítható K+F projektek, találmányok előállításához, bemutatásához, továbbá nemzetközi kötelezettségekhez kapcsolódó jogi, illetve tanácsadói tevékenység ellátásához, törvényi szabályozást megalapozó hatástanulmányok elkészítéséhez. (2) Az előirányzat biztosít fedezetet a bányászati, a földgáz-, villamosenergia- és távhőszektorhoz kapcsolódó energetikai tárgyú jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök tervezetének elkészítéséhez szükséges külső szakértő bevonására.”
„(3) A pályázati kiírást a pályázatkezeléssel megbízott szervezet honlapján is közzé kell tenni, a pályázati kiírás közzétételének időpontját a támogató határozza meg.”
(A kezelő szerv a szerződésmódosításra irányuló kérelmet megvizsgálja. A kezelő szerv önállóan dönt a szerződésmódosításról, ha)
„f) a projekt összköltségében 30%-ot meg nem haladó mértékben változnak a költségek az eredeti támogatási szerződésben rögzítetthez képest.”
(A kezelő szerv a szerződésmódosítási kérelmet az erre vonatkozó javaslattal együttesen a miniszter részére felterjeszti, ha)
„b) a projekt műszaki tartalmának módosítása esetén az energia megtakarítás értéke várhatóan nem éri el a támogatási szerződésben rögzített célérték 80%-át, vagy”
„(1) Az előirányzat célja
a) a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében létrejött tornaterem és tanuszoda PPP projektek magánbefektetőivel szemben fennálló, a PPP projekthez kapcsolódó lejárt pénzintézeti követelések megvásárlásához vagy a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében az egyes tornaterem és tanuszoda létesítményekhez kapcsolódóan létrejött PPP szerződések megszüntetéséhez, befejezetlen beruházás esetén a beruházás befejezéséhez és ennek során a létesítmények állami vagy közvetlenül önkormányzati tulajdonba vételéhez;
b) a Kormány határozatában megjelölt egyes oktatási létesítmények PPP-konstrukciójának megszüntetéséhez és a be nem fejezett létesítmények befejezéséhez
kapcsolódó költségek finanszírozása.”
„(3) Az előirányzat felhasználható az (1) bekezdés a) pontja szerinti PPP szerződések megszüntetése vagy a megszüntetés előkészítése érdekében a PPP konstrukcióban résztvevő helyi önkormányzatok részére a létesítmény helyi önkormányzat általi megvásárlásához vagy a PPP projektekből eredő, magánbefektető felé fennálló tartozásai kiegyenlítéséhez, befejezetlen beruházás esetén a beruházás befejezéséhez kapcsolódó támogatás nyújtására. Az ilyen támogatás rendelkezésre bocsátására vissza nem térítendő támogatás útján a kedvezményezett vagy a kedvezményezett által a támogatási szerződésben megjelölt engedményes fizetési számlájára történő közvetlen kifizetéssel kerül sor. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.”
a) a XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezetbe történő átcsoportosítást követően az MNV Zrt. vagy az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság útján, vagy
b) a (3) bekezdésben meghatározott esetben az előirányzatból közvetlenül nyújtott támogatással
„43. Hozzájárulás a Művészetek Palotája működtetéséhez (17-20-36-6, ÁHT: 256101)
66. § (1) Az előirányzat célja a Művészetek Palotája működtetése keretében az éves rendelkezésre állási díj, valamint a közüzemi költségek finanszírozása. (2) Az előirányzat felhasználása során a rendelkezésre állási, szolgáltatási és egyéb díjak kifizetése a szolgáltató által kiállított számlák alapján számlánként közvetlenül történik.”
„44. Hozzájárulás a sportlétesítmények PPP bérleti díjához (17-20-36-7, ÁHT: 270701)
67. § (1) Az előirányzat célja a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében megvalósult tornatermek, tanuszodák és sportcsarnok szolgáltatási díja államra eső részének finanszírozása a szolgáltatási szerződések alapján. (2) Az előirányzat az (1) bekezdésben felsoroltakon túl fedezetet biztosít az egyes sportlétesítményekhez kapcsolódóan létrejött PPP és egyéb szerződések megszüntetésével kapcsolatos szakértői, késedelmi kamat és egyéb díjakra. (3) Az előirányzat felhasználása során a szolgáltatási és egyéb díjak kifizetése számlánként közvetlenül történik.”
23. § Az NFM rendelet a következő 44/A. alcímmel egészül ki:
„44/A. Hozzájárulás a felsőoktatási intézmények PPP bérleti díjához (17-20-36-8, ÁHT: 343006)
67/A. § (1) Az előirányzat célja hozzájárulás a) oktatási-kutatási infrastruktúra bérleti díjához,
b) meglévő kollégiumi rekonstrukciók bérleti díjához,
c) új diákotthoni férőhelyek bérleti díjához.
(2) Az előirányzat az (1) bekezdésben felsoroltakon túl fedezetet biztosít a felsőoktatási PPP projektekkel kapcsolatos tanácsadási, szakértői, késedelmi kamat és egyéb díjakra, (3) Az előirányzat felhasználása a Kvtv. 1. melléklet XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma fejezet javára történő előirányzat-átcsoportosítással történik a Kvtv. 23. § (4) bekezdése alapján.”
„55/A. Szúnyogirtási program támogatása (17-20-38-13, ÁHT: 344728)
78/A. § (1) Az előirányzat célja a turisztikailag frekventált területeken a lakosság és a turisták komfortérzetének javítása céljából végzett csípőszúnyog-gyérítési feladatok ellátásához forrás biztosítása. Az előirányzat felhasználható az előirányzat kezelésével kapcsolatos költségek finanszírozására is. (2) A támogatás mértéke a csípőszúnyog-gyérítési feladatok ellátását végzők részére az elszámolható költségük legfeljebb 50%-a.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott feladat ellátása egyedi támogatási döntés alapján kötött támogatási szerződés alapján, vissza nem térítendő támogatásnyújtás formájában történik. A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható. 78/B. § (1) Az előirányzat kezelő szerve a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központi Zrt. (a továbbiakban: MAG Zrt.). (2) Az előirányzat pénzügyi lebonyolítására nyitott elkülönített számla felett a MAG Zrt. rendelkezik.
(3) A MAG Zrt. ellátja a támogatási döntés előkészítésével, a miniszter támogatási döntése alapján a támogatási szerződés megkötésével, ellenjegyzésével, módosításával, a támogatási szerződéstől történő elállással vagy a támogatói szerződés felmondásával, a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésével, a kedvezményezett beszámoltatásával, a költségvetési támogatás felhasználásának ellenőrzésével, a teljesítés igazolásával, a jogosulatlanul igénybe vett költségvetési támogatás visszakövetelésével, az érvényesítéssel, az utalványozással, a könyvvezetéssel és a beszámoló előkészítésével kapcsolatos feladatokat. A kezelő szervi feladatok ellátására a miniszter megbízási szerződést köt a MAG Zrt.-vel.”
„b) 45. § b) és f) pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendelet (HL L 114, 2012.4.26., 8-13. o.), c) 20. §, a 45. § b) és f) pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20-i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.)” (hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)
b) 15. alcímének címében a „17-20-32-14” szövegrész helyébe a „17-20-32-26” szöveg,
c) 30. § (8) bekezdésében az „az Állami Autópálya Kezelő Zrt.” szövegrész helyébe az „a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.” szöveg,
d) 53. § (1) bekezdésében az „elő-, illetve utófinanszírozására” szövegrész helyébe a „finanszírozására” szöveg,
„a) a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztés Minisztérium fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzat cím, 35. Klíma-, energia- és zöldgazdaság-politikai ágazati programok alcím, 4. Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer jogcím-csoport fejezeti kezelésű előirányzatra (a továbbiakban: ZFR),”
„(2a) A Zfr. terhére kell kifizetni az Európai Bizottság NER300 programjában támogatást nyert hazai projektek megvalósítására az Európai Bizottság határozatában megítélt és teljesített támogatást és az energiapolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: támogató) által vezetett minisztériumot terhelő késedelmi kamat összegét.”
30. § A Zfr. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § (1) A ZFR terhére támogatást – ha nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik – természetes személy, belföldi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, egyéni cég, társasház, lakásszövetkezet és, külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepe kaphat. (2) Nem nyújtható támogatás a támogatási igény benyújtása előtt megkezdett beruházásra. A beruházás megkezdése időpontjának – ha a pályázati kiírás eltérően nem rendelkezik – építési beruházás esetén az építési naplóba történt első bejegyzés időpontját, egyéb beruházás esetében az első pénzügyi teljesítés időpontját kell tekinteni.”
„5/A. § (1) A ZFR terhére támogatás pályázati úton, a támogatási szerződésben rögzítettek szerint egy összegben vagy részletekben, a beszámoló vagy a részbeszámoló elfogadását követő folyósítással a) visszafizetési kötelezettség nélkül végleges juttatásként (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás), ezen belül támogatás vagy kamattámogatás formájában, vagy
b) visszatérítendő támogatásként
(2) Az (1) bekezdéstől eltérően a tárgyévi kiadási előirányzat legfeljebb 3%-áig az e rendeletben meghatározott felhasználási célra egyedi döntéssel nyújtható támogatás. A dokumentumokkal és adatokkal igazoltan alátámasztott, valamint az igényelt támogatás mértékét megjelölő támogatási kérelemről a támogató – annak beérkezésétől számított – 30 napon belül, szükség esetén a hiányok pótlására történő felhívást követően dönt és arról a támogatási kérelem benyújtóját haladéktalanul értesíti. A támogatási kérelem elutasítását indokolni kell.”
32. § A Zfr. 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § (1) A pályázati kiírást és a 3. §-ban meghatározott célokra felhasználható keretösszeget a támogató határozza meg. (2) A pályázati kiírást a kezelő szerv honlapján is közzé kell tenni. A pályázati kiírás közzétételének időpontját a támogató határozza meg.”
„16/A. § E rendeletnek a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet és a Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásáról szóló 69/2013. (XI. 28.) NFM rendelet módosításáról szóló 16/2014. (IV. 3.) NFM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított rendelkezéseit a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.”
36. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
a) a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379., 2006.12. 28., 5. o.), és
b) a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) szóló, 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet (HL L 214., 2008. 8. 9., 3. o.) I. fejezete, 13., 18–25. és 31–33. cikkének
hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.