• Tartalom

3/2014. (I. 31.) BM rendelet

3/2014. (I. 31.) BM rendelet

a 2007–2013 közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és kontrollrendszerekről szóló 23/2012. (IV. 26.) BM rendelet, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 15/2013. (V. 2.) BM rendelet módosításáról1

2014.02.01.

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 11. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. A 2007–2013 közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és kontrollrendszerekről szóló 23/2012. (IV. 26.) BM rendelet módosítása

1. § A 2007–2013 közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és kontrollrendszerekről szóló 23/2012. (IV. 26.) BM rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) E rendelet hatálya a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 1. melléklet XIV. Belügyminisztérium fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 9. Szolidaritási programok alcím
a) 1. Európai Menekültügyi Alap jogcímcsoport,
b) 2. Integrációs Alap jogcímcsoport,
c) 3. Visszatérési Alap jogcímcsoport,
d) 4. Külső Határok Alap jogcímcsoport,
e) 5. Szolidaritási programokhoz kapcsolódó technikai költségek jogcímcsoport, és
f) 6. Szolidaritási programokhoz kapcsolódó céltartalék jogcímcsoport
[az a)–f) pont a továbbiakban együtt: előirányzatok] felhasználására terjed ki.”

2. § (1) Az R1. 2. § 3. és 4. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(E rendelet alkalmazásában)

„3. Európai Menekültügyi Alap: a „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2008–2013-as időszakra az Európai Menekültügyi Alap létrehozásáról és a 2004/904/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló 2007. május 23-i 2007/573/EK európai parlamenti és tanácsi határozattal (a továbbiakban: 2007/573/EK európai parlamenti és tanácsi határozat) létrehozott alap;
4. éves program: a „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007–2013-as időszakra a harmadik országok állampolgárainak beilleszkedését segítő európai alap létrehozásáról szóló 2007. június 25-i 2007/435/EK tanácsi határozat (a továbbiakban: 2007/435/EK tanácsi határozat) 19. cikk (3) bekezdése, a „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2007–2013-as időszakra a Külső Határok Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat (a továbbiakban: 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat) 23. cikk (3) bekezdése, valamint a „Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása” általános program keretében a 2008–2013-as időszakra az Európai Visszatérési Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozat (a továbbiakban: 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozat) 21. cikk (3) bekezdése szerinti éves programok;”

(2) Az R1. 2. §-a a következő 15a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

„15a. sürgősségi intézkedések: a 62. § a) pontjában megjelölt uniós határozatban meghatározott fellépések.”

3. § Az R1. 3–6. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

3. § (1) A Felelős Hatóság a miniszter által vezetett minisztérium – miniszter által kijelölt – szervezeti egységeiből áll.
(2) A Felelős Hatóság
a) ellátja a 2007/573/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 27. cikkében, a 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 27. cikkében, a 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 29. cikkében és a 2007/435/EK tanácsi határozat 25. cikkében meghatározott feladatokat,
b) felel az előirányzatok terhére támogatott programok stratégiai, operatív és adminisztratív igazgatásáért,
c) kapcsolatot tart az Európai Bizottsággal.
4. § (1) A Felelős Hatóságot a Felelős Személy irányítja.
(2) A Felelős Személyt a miniszter nevezi ki.
5. § (1) A Hitelesítő Hatóság a miniszter által vezetett minisztériumnak a miniszter által a kiadásigazoló nyilatkozat Európai Bizottsághoz való benyújtását megelőző igazolására kijelölt, a Felelős Hatóságtól független szervezeti egysége.
(2) A Felelős Hatóság ellátja a 2007/573/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 29. cikkében, a 2007/575/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 29. cikkében, a 2007/574/EK európai parlamenti és tanácsi határozat 31. cikkében és a 2007/435/EK tanácsi határozat 27. cikkében meghatározott feladatokat.
6. § (1) Az Ellenőrzési Hatóság feladatait az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság látja el.
(2) Az Ellenőrzési Hatóság felelős az irányítási és kontrollrendszer hatékony működésének vizsgálatáért, és ellátja a 44. § és 45. § (1) bekezdésében meghatározott feladatokat.”

4. § Az R1. 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

10. § A projektek kiválasztása nyílt, egyszerűsített vagy zárt kétfordulós kiválasztási eljárás keretében, sürgősségi intézkedések esetén támogatási kérelem alapján történik.”

5. § Az R1. 12. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A támogatási kérelem benyújtása esetén a (3) bekezdést kell alkalmazni azzal, hogy a támogatási kérelem a (3) bekezdés c), e) és i) pontjában foglaltak helyett a támogatás igénylőjének az Áht. 50. § (1) bekezdésének való megfelelésére vonatkozó nyilatkozatát tartalmazza.”

6. § Az R1. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

13/A. § A pályázati kiírás közzétételének időpontját a Felelős Személy határozza meg.”
„(5) A támogatási kérelem alapján a Felelős Személy dönt a projekt támogatásáról vagy elutasításáról.”

8. § Az R1. 20. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Zárt kétfordulós kiválasztási eljárás esetén a támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy az Ávr. 72. §-ában és az eljárás második fordulójában előírt dokumentumokat a végső kedvezményezett határidőre benyújtsa, azt a Felelős Hatóság elfogadja és a Felelős Személy jóváhagyja.”

9. § Az R1. 31. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az igényelt előleget és végső egyenleget a Felelős Hatóság nyílt kiválasztási eljárás esetén a végső kedvezményezett által nyitott fizetési számla javára teljesíti, továbbá a költségvetési szerv végső kedvezményezett számlájára a projekt megvalósításához igénybe vett harmadik személy vagy szervezet által benyújtott számla összegét a szerződésszerű és igazolt teljesítés alapján teljesíti a támogatási szerződésben foglaltak szerint.”

10. § (1) Az R1. 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A támogatás a támogatási szerződésben meghatározott feltételek teljesítéséhez kapcsolódóan támogatási előlegként, a támogatás támogatási előlegként ki nem fizetett része a zárójelentés elfogadását követően kerül kifizetésre.”

(2) Az R1. 32. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A kedvezményezett a projekt megvalósításához harmadik személy vagy szervezet részére történő kifizetés esetén a támogatási szerződés teljesítését alátámasztó bizonylatokat benyújtja a Felelős Hatóság részére, amely intézkedik a teljesítés ellenértékének a számlán szereplő jogosultkedvezményezett részére történő átutalásáról. Bizonylatként benyújtandóak a kedvezményezett által igazolt számlamásolatok, a projekt megvalósításához igénybe vett harmadik személlyel vagy szervezettel kötött szerződésben meghatározott dokumentumok hiteles másolata, valamint a kifizetéshez szükséges dokumentumok.”

11. § Az R1. a következő 61/A. §-sal egészül ki:

61/A. § A 2007–2013 közötti programozási időszakban a Szolidaritási programokból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól, intézményrendszeréről, a pénzügyi irányítási és kontrollrendszerekről szóló 23/2012. (IV. 26.) BM rendelet, valamint a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 15/2013. (V. 2.) BM rendelet módosításáról szóló 3/2014. (I. 31.) BM rendelet hatálybalépésekor már megkötött közvetlen támogatási szerződések esetén közvetlen támogatási szerződésen az e rendelet szerinti támogatási szerződést kell érteni.”

12. § Az R1.

a) 19. § a „szerződés aláírására” szövegrész helyébe a „támogatási szerződés aláírására” szöveg,

b) 20. § (2) bekezdésében, 32. § (3) és (5) bekezdésében, 57. § (1), (4) és (5) bekezdésében és 58. § (2) és (3) bekezdésében a „szerződésben” szövegrész helyébe a „támogatási szerződésben” szöveg,

c) 20. § (3) és (4) bekezdésében és 57. § (3) bekezdésében a „szerződés” szövegrész helyébe a „támogatási szerződés” szöveg,

d) 36. § (1) bekezdésében a „30” szövegrész helyébe a „45” szöveg,

e) 36. § (3) bekezdésében a „szerződést” szövegrész helyébe a „támogatási szerződést” szöveg

lép.

13. § (1) Hatályát veszti az R1.

a) 12. § (5) bekezdésében a „g)” szövegrész,

b) 2. § 16. pontjában, 14. § (5) bekezdésében az „és a közvetlen támogatási szerződésben” szövegrész,

c) 19. §-ában az „és a közvetlen támogatási szerződést (a továbbiakban együtt: szerződés)” szövegrész,

d) 20. § (5) bekezdésében a „közvetlen” szövegrész,

e) 31. § (5) bekezdésében a „közvetlen” szövegrészek.

(2) Hatályát veszti az R1. 2. § 1., 5., 8. és 20. pontja.

2. A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 15/2013. (V. 2.) BM rendelet módosítása

14. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 15/2013. (V. 2.) BM rendelet (a továbbiakban: R2.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) E rendelet hatálya
a) a központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatokra,
b) a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben az a) pont szerinti fejezetet irányító szerv vezetője (a továbbiakban: miniszter) által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára, és
c) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra
[az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.”

15. § Az R2. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az Ávr. 72. § (1) bekezdésében foglaltakon túl a pályázó vagy a támogatási igényt benyújtó a támogatási igényhez, vagy – figyelemmel az Ávr. 72. § (7) bekezdésében foglaltakra is – a támogatási szerződés megkötéséhez vagy a támogatói okirat kiadásához köteles benyújtani az alábbiakat:
a) a kedvezményezett azonosító adatait tartalmazó dokumentumok, a nyilvántartásba vételét igazoló okirat, civil szervezet esetén a nyilvántartást vezető bíróság által kiadott kivonat 30 napnál nem régebbi eredeti, vagy közjegyző által hitelesített példánya, gazdasági társaságok esetén a támogató által a nyilvános cégnyilvántartásból lekért cégkivonat 30 napnál nem régebbi példánya,
b) a kedvezményezett képviselőjének adatait tartalmazó, a támogatási szerződés aláírására feljogosító okirat, vagy közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldány, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta eredeti példánya, vagy ezek kedvezményezett képviselője által hitelesített másolata,
c) 30 napnál nem régebbi, köztartozásról szóló nemleges együttes adóhatósági igazolás, vagy a támogató által a köztartozásmentes adózói adatbázisból lekért adatokat tartalmazó igazolás,
d) a 2. § a) pontja szerinti ingatlanra vonatkozó vázrajz és a használati megállapodás egyszerű másolata,
e) a támogató által a pályázati kiírásban meghatározott, a költségvetési támogatás elbírálásához feltétlenül szükséges további dokumentum.”

16. § Az R2. 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzatból visszatérítendő költségvetési támogatás nyújtható. A támogatási szerződésben meg kell határozni a visszatérítés határidejét vagy határnapját.”

17. § Az R2. a következő 6/A. alcímmel egészül ki:

„6/A. Schengen Alap (20/1/17)
12/A. § (1) Az előirányzat célja a határőrizeti rendszer Schengen-konform kialakításával kapcsolatosan felmerülő kiadások finanszírozása.
(2) A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány-elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor.”

18. § Az R2. 7. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. Kiemelt közbiztonsági feladatok (20/1/26)
13. § (1) Az előirányzat célja az állampolgárok életének, testi épségének, vagyonának védelme, biztonságérzetének megerősítése. Az előirányzat a közbiztonság megszilárdítása érdekében a Rendőrségnél felmerülő személyi juttatások, munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó, valamint dologi kiadások fedezetéül szolgál.
(2) Az előirányzat átcsoportosításra kerül a Rendőrség cím javára.”

19. § Az R2. 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzatból kérelem alapján – az (1) bekezdés a) pontja szerinti szükséges kiadások megelőlegezése kivételével – vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

20. § Az R2. a következő 8/A. alcímmel egészül ki:

„8/A. Tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulása (20/1/29)
14/A. § (1) Az előirányzat célja a kötelezettek által a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény alapján tévesen befizetett tűzvédelmi bírság és a biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának pénzügytechnikai rendezése.
(2) Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz kapcsolódó befizetések pénzügytechnikai kezelése történik.”

21. § (1) Az R2. 15. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előirányzat felhasználható:)

a) jogszabály-előkészítéssel kapcsolatos szakértői tevékenység ellátására,”

(2) Az R2. 15. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható. Az előirányzat felhasználása megbízási, vállalkozási szerződés megkötésével vagy előirányzat-átcsoportosításra szóló intézkedéssel is történhet.”

22. § Az R2. 13. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. Az e-közmű üzemeltetése, fenntartása és fejlesztése (20/1/40)
19. § (1) Az előirányzat célja az egységes elektronikus közműnyilvántartásról szóló 324/2013. (VIII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott feladatok megvalósításának finanszírozása.
(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel nyújtható költségvetési támogatás.
(3) Az előirányzat kedvezményezettje a Lechner Lajos Tudásközpont Területi, Építésügyi, Örökségvédelmi és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
(4) A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

23. § Az R2. 22. § (3) bekezdése a következő g) és h) ponttal egészül ki:

[A (2) bekezdés alkalmazásában közigazgatási feladat különösen]

g) az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központról, valamint az Országos Építésügyi Nyilvántartásról szóló 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet alapján a Lechner Lajos Tudásközpont Területi, Építésügyi, Örökségvédelmi és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság által ellátott feladatok,
h) az építésügyi szabványokkal összefüggő feladatok.”

24. § Az R2. 22. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik a feladatterv alapján. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható. Az előirányzat felhasználása megbízási, vállalkozási szerződés megkötésével vagy előirányzat-átcsoportosításra szóló intézkedéssel is történhet.”

25. § Az R2. 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

26. § Az R2. 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel – támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében – költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

27. § (1) Az R2. 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel – támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében – költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

(2) Az R2. 26. § a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Ha a költségvetési támogatás hatékony felhasználása céljából szükséges, a költségvetési támogatás a miniszter vezetése vagy irányítása alá tartozó költségvetési szerv részére történő előirányzat-átcsoportosítással történik.”

28. § Az R2. 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

29. § Az R2. 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható. Az előirányzat felhasználása a polgárőrségről és a polgárőri tevékenység szabályairól szóló törvény felhatalmazása alapján kiadott, a költségvetési támogatás elosztásának részletes szabályaira vonatkozó miniszteri rendelet alapján történik.”

30. § Az R2. 32. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az előirányzat felhasználása költségvetési támogatás nyújtása útján történik. Az előirányzat
a) az önkéntes tűzoltó egyesületek feladataihoz kapcsolódó működési költségek finanszírozására,
b) az önkéntes tűzoltók oktatására,
c) a technikai ellátás javításának támogatására
használható fel.
(2) A költségvetési támogatás az önkéntes tűzoltó-egyesületek, mint kedvezményezettek részére támogatási szerződés vagy támogatói okirat keretében kerül rendelkezésre bocsátásra. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

31. § Az R2. 33. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) Az (1)–(8) bekezdés alapján egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

32. § Az R2. 43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

43. § (1) Az előirányzat célja az önkormányzati tűzoltóságok fenntartásával, működésével és fejlesztésével kapcsolatos költségek fedezetének biztosítása az átvállalt feladattal arányban.
(2) Az előirányzat felhasználása a központi költségvetésről szóló törvény és az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságokra, valamint a hivatásos tűzoltóság, önkormányzati tűzoltóság és önkéntes tűzoltó egyesület fenntartásához való hozzájárulásra vonatkozó szabályokról szóló kormányrendelet alapján történik.
(3) Az előirányzat beruházási, felújítási célokra kizárólag abban az esetben fordítható, ha a fenntartáshoz és működéshez kapcsolódó kiadások fedezete a normatív támogatás terhére teljes mértékben biztosított.
(4) Az előirányzatból támogatott önkormányzati tűzoltóság az éves támogatás összegéből legalább 6,0 millió forintot az átvállalt feladathoz kapcsolódó működési, üzemeltetési, fenntartási feltételek biztosítására köteles fordítani.”

33. § Az R2. 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

34. § Az R2. 47. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A költségvetési maradvány kifizetésére a maradvány-elszámolás és az arra vonatkozó döntés függvényében kerül sor.”

35. § Az R2. 48/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.”

36. § Az R2. a következő 44–48. alcímmel egészül ki:

„44. Magyar Rendvédelmi Kar (20/18)
48/B. § (1) Az előirányzat célja a Magyar Rendvédelmi Kar működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
(2) Az előirányzat terhére egyedi döntéssel költségvetési támogatás nyújtására kerül sor a Magyar Rendvédelmi Kar részére. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható.
(3) Ha a költségvetési támogatás hatékony felhasználása céljából szükséges, a költségvetési támogatás a miniszter vezetése vagy irányítása alá tartozó költségvetési szerv részére történő előirányzat-átcsoportosítással történik.
45. Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia feladatrendszerének támogatása (20/19)
48/C. § (1) Az előirányzat célja a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített feladatrendszer megvalósítási folyamatának beindítása és támogatása, valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása. Az előirányzat a bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai és nemzetközi gyakorlatainak megismerésével és terjesztésével – így különösen hazai és nemzetközi rendezvények, képzések, továbbképzések szervezése belföldön és külföldön, publikációk, kiadványok elkészíttetése, honlap üzemeltetése –, lakossági felmérések, lakossági fórumok, pályázatok, kutatások, tanulmányok, képzési és oktatási anyagok megrendelésével, pilotprojektek kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetésével, továbbfejlesztésével, terjesztésével kapcsolatos kiadásokra kerül felhasználásra.
(2) Az előirányzat terhére költségvetési támogatás nyújtható. A költségvetési támogatás támogatási előlegként is folyósítható. A pályázat a Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégia végrehajtásának ütemezése alapján kerül kiírásra. Az előirányzat terhére a Belügyminisztérium igazgatása cím és a feladat-megvalósításban közreműködő központi költségvetési szerv javára átcsoportosításra kerülhet sor.
46. Belső Biztonsági Alap (20/20/01)
48/D. § (1) Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra a külső határok igazgatását, a közös uniós vízumpolitikát, a rendőri együttműködést, a szervezett bűnözés megelőzését és az ellene folyatott küzdelmet, valamint válságkezelést szolgáló tevékenység támogatására jogszabályban meghatározottak szerint használható fel.
(2) Az előirányzat felhasználása jogszabályban meghatározottak szerint történik.
47. Menekültügyi és Migrációs Alap (20/20/02)
48/E. § (1) Az előirányzat a Belügyi Alapok keretében a 2014–2020-as időszakra a migrációs áramlások hatékony menedzselése érdekében a Közös Európai Menekültügyi Rendszer fejlesztését, a legális migrációnak és a harmadik országbeli migránsok hatékony integrációjának támogatását, a hatékony visszatérési stratégiák erősítését szolgáló tevékenységhez használható fel.
(2) Az előirányzat felhasználása jogszabályban meghatározottak szerint történik.
48. Belügyi Alapok technikai költségkerete (20/20/03)
48/F. § (1) Az előirányzat a 46–47. alcímben meghatározott pénzügyi alapokkal kapcsolatos előkészítési, igazgatási, felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és ellenőrző intézkedések és az azok lebonyolításához szükséges igazgatási kapacitást erősítő tevékenységek finanszírozására használható fel.
(2) Az előirányzat a Belügyminisztérium igazgatása javára átadásra kerül.”

37. § Az R2.

a) 10. § (2) bekezdés b) pont be) alpontjában a „saját forrás és” szövegrész helyébe a „saját forrás – ha előírásra került – és” szöveg,

b) 16. § (2) bekezdésében, 17. § (2) bekezdésében, 21. § (2) bekezdésében, 24. § (2) bekezdésében, 28. § (2) bekezdésében, 36. § (2) bekezdésében és 46. § (3) bekezdésében az „Az előirányzat-maradvány” szövegrész helyébe az „A költségvetési maradvány” szöveg,

c) 41. § (2) bekezdésében a „BM Igazgatás” szövegrész helyébe a „BM Igazgatás vagy az Ellenőrzési Hatóság” szöveg

lép.

38. § (1) Hatályát veszti az R2.

a) 8. § (2) bekezdésében az „előfinanszírozott költségvetési támogatás vagy” szövegrész és

b) 46. § (1) bekezdésében az „a BM OKF főigazgatójának javaslata alapján” szövegrész.

3. Záró rendelkezések

39. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. február 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére