4/2014. (IV. 8.) KüM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 2/2013. (VIII. 30.) KüM rendelet módosításáról1
2014.04.09.
a) a központi költségvetésről szóló törvénynek a Külügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatokra,
b) a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben az a) pont szerinti fejezetet irányító szerv vezetője (a továbbiakban: miniszter) által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványára és
c) az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatokra
[az a)–c) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.”
„(2) Az előirányzatokból az adott fejezeti kezelésű előirányzat központi költségvetésről szóló törvényben megállapított mértékének legfeljebb 10%-áig fedezhetők a kincstár által a pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásáért felszámított díjak, a magyar külképviseleteken keresztül megvalósított projektek esetén az elszámolásból adódó árfolyam-különbözet, valamint az előirányzatok működtetésével, kezelésével, felhasználásával kapcsolatos költségek.”
„(3) Költségvetési támogatásra vonatkozó bankköltség a támogatásból nem fedezhető.
(4) Természetes személy kedvezményezett részére napidíj, tiszteletdíj nem kifizethető.”
„(2) Saját forrás biztosítása nélkül nyújtható költségvetési támogatás
a) ha a költségvetési támogatás az 500 000 forintot nem haladja meg,
b) határon túli személy részére,
c) humanitárius segítségnyújtási tevékenység esetén,
d) a miniszter egyedi döntése alapján, vagy
e) ha jogszabály lehetővé teszi.”
„(2) Humanitárius segélyezés, illetve a 28. § (1) bekezdése szerinti, a közép-európai regionális együttműködési szervezetekben betöltött magyar elnökséghez kapcsolódó támogatás esetén a pályázati eljárás a támogató által közvetlenül megküldött pályázati kiírással (a továbbiakban: meghívásos pályázat) is indulhat.”
[A támogatási döntésről szóló értesítésben a kedvezményezettet
b) megfelelő határidő tűzésével fel kell hívni, hogy nyújtsa be]
„ba) több részletben történő finanszírozás és támogatási előleg esetén a biztosítékot,”
6. § Az R. 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § (1) A költségvetési támogatás vagy annak valamely részlete folyósítására érvényes és hatályos támogatási szerződés alapján, ha e rendelet eltérően nem rendelkezik, a támogatott tevékenység teljes vagy részleges megvalósulását követően kerül sor, a beszámoló elfogadása után. (2) A költségvetési támogatás teljes összege a beszámoló, részbeszámoló elfogadás előtt is folyósítható
a) ötszázezer forintot meg nem haladó összegű támogatás esetén,
b) határon túli személy részére nyújtott támogatás esetén, vagy
c) ha azt e rendelet kifejezetten lehetővé teszi.”
(Az elszámolás során kizárólag a támogatási szerződés megkötését követően kiállított számviteli bizonylat fogadható el, kivéve:)
„a) a támogatási kérelem benyújtásakor már megkezdett vagy megvalósult tevékenység támogatását,”
8. § Az R. 18. §-a a következő h) ponttal egészül ki:
(A miniszter írásbeli döntésével a kedvezményezett meghatározott időre, de legfeljebb 5 évre kizárható az érintett előirányzatok támogatási rendszeréből, ha)
„h) az előző években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési támogatás felhasználásával jogszabályban vagy a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségét megszegve nem számolt el.”
9. § Az R. 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„19. § Az előirányzat célja Magyarország nemzetközi szervezetekben viselt tagságáról szóló hatályos nemzetközi szerződésekből eredő fizetési kötelezettségeinek teljesítése. Az Európai Bizottság által működtetett Európai Fejlesztési Alaphoz (EDF) történő hozzájárulások fedezetét az erre a célra létrehozott, Európai uniós befizetések jogcímcsoport előirányzata biztosítja. A tagdíjfizetési kötelezettségeken kívül az előirányzat forrást nyújt a nemzetközi szervezetek által kezdeményezett kötelező jellegű, így különösen ICRC, OHCHR, UNHCR, UNODC önkéntes felajánlásokra is.”
10. § Az R. 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„23. § (1) A 20. § b) pontja szerinti esetben költségvetési támogatás a magyar és külföldi civil szervezetek és határon túli személyek részére Magyarország külügyi, külpolitikai céljainak megvalósítása érdekében nyújtható, különös tekintettel Magyarország és a határon túli, illetve a diaszpórában élő magyarság kapcsolatának erősítésére. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott cél megvalósítását elősegítő projektek, programok végrehajtásához, rendezvények, konferenciák, képzések szervezéséhez, lebonyolításához, kiadványok megjelentetéséhez és egyéb felhasználási célon nyújtható költségvetési támogatás, valósítható meg beszerzés, vagy egyéb kifizetés. (3) Az (1) bekezdésben meghatározott célra pályázati eljárás lefolytatása nélkül, támogatási kérelem alapján is, a támogatási kérelem elbírálásakor már megvalósult vagy folyamatban lévő, de a támogatási kérelem benyújtását követően megkezdett tevékenységre, projektre is nyújtható költségvetési támogatás. (4) Az (1) bekezdésben meghatározott célra költségvetési támogatás saját forrás biztosítása nélkül és – ha jogszabály nem zárja ki – egyösszegű támogatási előleg formájában is nyújtható. (5) Az (1) bekezdésben meghatározott céllal összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével is teljesíthetők.”
11. § Az R. 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. § (1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés, közbeszerzés megvalósítása a 2013. és 2014. év során a közép-európai regionális együttműködési szervezetekben betöltendő magyar elnökségek lebonyolítása érdekében. (2) Az előirányzat terhére a következő felhasználási célok bármelyikén nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés, közbeszerzés:
a) a kiemelt elnökségi rendezvények részbeni vagy teljes finanszírozása ideértve
aa) a minisztérium szervezésében és lebonyolításában megvalósuló rendezvények valamennyi költségelemét,
ab) az elnökségi naptárba beemelt, más által szervezett rendezvény részbeni finanszírozását, amely történhet a központi költségvetési szerv kedvezményezett részére előirányzat-átcsoportosítással vagy a fizetési számlájára történő kifizetéssel, támogatási kérelem alapján megkötött támogatási szerződéssel vagy magyar külképviselet esetében záradékolás útján,
ac) az elnökségi év kapcsán Magyarországra érkező delegációk fogadásának költségeit és
ad) az elnökségi év kapcsán jelentkező külföldi utazások költségeit;
b) az elnökségi feladatokhoz kötődően Magyarország térségi és tágabb kulturális megjelenésének támogatása érdekében;
c) más finanszírozási lehetőségek, így különösen a Nemzetközi Visegrádi Alap és a Közép-Európai Kezdeményezés együttműködési alapja támogatásának megléte esetén részfinanszírozás, pályázati önrész vállalása céljából;
d) az elnökségi rendezvények során szükség szerint, kölcsönösségi alapon, de különösen a nem az Európai Unió tagállamaiból érkező résztvevők költségeinek részbeni átvállalására;
e) az összehangolt kommunikációs tevékenység és protokoll feladatok kiadásainak fedezésére;
f) az elnökségi tevékenységekhez kötődő önkéntes befizetés teljesítésére a Közép-Európai Kezdeményezés alapjaihoz;
g) az elnökségi évhez kötődő kiemelt és folyamatos reprezentációs kiadások fedezésére;
h) az előirányzat céljával összhangban álló járulékos költségek finanszírozására, különös tekintettel kis értékű tárgyi eszközök beszerzésére, szolgáltatások, és tanulmányok megrendelésére, szakértői díjak kifizetésére, úti- és szállásköltségek térítésére, ajándéktárgyak beszerzésére, pályázati- és részvételi díjak befizetésére, kiadványok megrendelésére és előállítására, kiállítások szervezése és megvalósítása során felmerülő egyéb dologi kiadásokra, kulturális rendezvények kapcsán felmerülő szolgáltatások megrendelésére, jegyvásárlásra és előadói díjak térítésére, engedélyezési és nevezési díjak kifizetésére, rendezvényhez kapcsolódó anyagbeszerzésre, járműbérlésre, tolmács- és fordítási költségek kifizetésére, catering- és általános reprezentációs kiadásokra.
(3) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével is teljesíthetők.
(4) Az előirányzatból a támogatás 50%-áig támogatási előleg nyújtható. Ennél magasabb mértékű támogatási előleg különösen indokolt esetben, a kedvezményezett kérelme alapján a munkabizottság előzetes jóváhagyásával nyújtható.
(5) Visszafizetési kötelezettség, elállás, felmondás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá a kamat és a késedelmi kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése beszedési megbízás alkalmazásával történik.”
12. § Az R. 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„29. § (1) Az előirányzat célja a) vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés megvalósítása a magyar nemzetközi fejlesztési együttműködési politikában (a továbbiakban: NEFE) részt vevő partnerországokban vagy a NEFE által megcélzott szektorokban a NEFE által meghatározott célokkal összhangban,
b) vissza nem térítendő költségvetési támogatás nyújtása, vagy egyéb kifizetés teljesítése, beszerzés megvalósítása a humanitárius segítségnyújtás teljesítése érdekében,
c) a Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések megvalósítása.
(2) A Nemzetközi fejlesztési együttműködés, a Humanitárius segélyezés, és a Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések felhasználási célokon az előirányzat a következők bármelyikére felhasználható:
1. termék vagy szolgáltatás közvetlenül a kedvezményezett részére történő beszerzése,
2. a miniszter által vezetett minisztérium által megvalósítandó projektek szakmai hátterének biztosításához külső szakértők felkérése, számukra utazási költség biztosítása,
3. nemzetközi fejlesztési együttműködési tevékenység szakmai tervezése, előkészítése; folyamatban lévő és megvalósult projektek, programok nyomon követése, monitoringja, ellenőrzése,
4. valamely magyar külképviselet által végrehajtott nemzetközi fejlesztési és humanitárius segítségnyújtási projektek támogatása,
5. nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási fórumokon, rendezvényeken történő részvétel,
6. valamely nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási tevékenység népszerűsítése, kiadványokon, egyéb prezentációs eszközökön keresztül történő bemutatása,
7. magyarországi székhelyű civil szervezet nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projektjeinek költségvetési támogatása,
8. magyarországi székhelyű civil szervezet számára az európai uniós és más nemzetközi donorok által meghirdetett pályázatokon való eredményes részvétel elősegítése érdekében nyújtandó költségvetési támogatás,
9. külföldi szervezet nemzetközi fejlesztési és humanitárius segítségnyújtási projektjeinek költségvetési támogatása,
10. külföldi kormányzati vagy önkormányzati szerv vagy általa fenntartott intézmény költségvetési támogatása,
11. valamely minisztérium által megvalósítandó nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projekt költségvetési támogatása,
12. hozzájárulás nemzetközi szervezet vagy általa létrehozott alap nemzetközi fejlesztési együttműködési és humanitárius segítségnyújtási projektjéhez,
13. két- vagy többoldalú nemzetközi donor-együttműködés keretében megvalósítandó nemzetközi fejlesztési együttműködési projekt támogatása vagy ahhoz történő hozzájárulás,
14. humanitárius segítség nyújtása termék vagy szolgáltatás közvetlen biztosításával közigazgatási szerv által, vagy civil szervezeten, gazdasági társaságon keresztül,
15. humanitárius segítség nyújtása pénzügyi források biztosításával közvetlenül valamely nemzetközi szervezet által létrehozott célalapon, a Vöröskereszt és a Vörös Félhold mozgalom és annak nemzetközi tagszervezetein vagy humanitárius tevékenységet folytató magyarországi civil szervezeten keresztül,
16. határon túli személy egészségügyi, oktatási, vagy kulturális körülményeinek javítása,
17. a fejlődő országok klímavédelmi intézkedéseinek támogatásával kapcsolatos fejlesztési projektek tervezése, előkészítése, megvalósítása, nyomon követése, monitoringja, ellenőrzése,
18. az államháztartás központi alrendszerébe nem tartozó személy non-profit alapon végzett nemzetközi fejlesztési együttműködési tevékenységének támogatása,
19. az 1–18. pontban foglaltakon kívül egyéb nemzetközi fejlesztési együttműködési célú és humanitárius segítségnyújtási tevékenység abban az esetben lehetséges, ha az 1–18. pontban felsorolt egyéb támogatási felhasználási címeken nem teljesíthető.
(3) Az előirányzatból elsősorban pályázattal, de támogatási kérelem alapján is nyújtható költségvetési támogatás. Az előirányzatból határon túli személy részére pályázati eljárás lefolytatása nélkül, támogatási kérelem alapján nyújtható költségvetési támogatás.
(4) A támogatás legfeljebb 25%-áig támogatási előleg nyújtható. Ennél magasabb mértékű támogatási előleg kérelem alapján és a támogatási döntés ilyen rendelkezése esetén folyósítható.
(5) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével és kezdeményezésére is teljesíthetők.
(6) A (2) bekezdés 1–18. pontjában foglaltakon kívül egyéb nemzetközi fejlesztési együttműködési célú és humanitárius segítségnyújtási tevékenység felhasználási cél terhére költségvetési támogatás különösen indokolt esetben, a kedvezményezett kérelme alapján a támogatási döntés ilyen rendelkezése esetén nyújtható, teljesíthető egyéb kifizetés, beszerzés, közbeszerzés.
„(1) A Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés jogcímcsoportból a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célok bármelyikén is nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés: a) nemzetközi fejlesztési együttműködési célú tevékenység,
b) nemzetközi fejlesztési együttműködés társadalmi támogatottságát elősegítő tájékoztatási tevékenység.”
14. § Az R. 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § (1) A Humanitárius Segélyezés keretében a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célok bármelyikén is nyújtható költségvetési támogatás, teljesíthető egyéb kifizetés, valósítható meg beszerzés: a) humanitárius segítségnyújtási tevékenység,
b) humanitárius segítségnyújtási projekt tervezése, előkészítése, nyomon-követése, monitoringja, ellenőrzése.
(2) Meghívásos pályázat alkalmazása esetén a nyertes pályázóval keretszerződés is köthető.
(3) A pályázathoz csatolandó mellékletek benyújtásának végső határideje – a pályázati kiírásban foglaltak szerint – legfeljebb a szerződés megkötésének időpontjáig terjedhet.
(4) A jogcímcsoportból költségvetési támogatás a támogatási igény benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, projektre vagy programra is adható.
(5) A kedvezményezett számára a támogatási előleget a támogató a teljesítést megelőzően, utólagos elszámolási kötelezettséggel a támogatási szerződés mindkét fél által történt aláírását követő tizenöt napon belül átutalja. A kedvezményezett a beszámolót a támogatott tevékenység megvalósulását követő harminc napon belül nyújtja be.
(6) A jogcímcsoportból lehet finanszírozni a segélyekkel közvetlenül összefüggő költségeket, különösen beszerzés, csomagolás, szállítás, és szakértő költségét. Az ilyen költség mértéke a katasztrófa színhelyének ismeretében a támogatási szerződésben meghatározott összeg, de legfeljebb az elnyert költségvetési támogatás 8%-a.”
15. § Az R. 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„33. § (1) A Keleti Partnerség programhoz kapcsolódó magyar fejlesztések megvalósítása keretében vissza nem térítendő teljes vagy részleges költségvetési támogatás nyújtható vagy egyéb kifizetés teljesíthető, beszerzés megvalósítása támogatható. (2) A Keleti Partnerség programot elősegítő közigazgatási szervek, civil szervezetek és külföldi szervezetek részére költségvetési támogatás megállapodás alapján a 29. § (2) bekezdésében meghatározott felhasználási célok mellett a következő felhasználási célokon is nyújtható: a) együttműködés az Európai Unió országainak, különösen Magyarországnak a Keleti Partnerségben résztvevő országokban történő megismertetése érdekében, e célból kulturális, oktatási, média információs és egyéb fejlesztési programok szervezése, támogatása;
b) Kárpátalja, és Nyugat-Ukrajna területén alsó, közép- és felsőfokú oktatási intézmények, óvodák, egészségügyi, kulturális, szociális és egyházi intézmények fejlesztéséhez való hozzájárulás;
c) az Európai Unió tevékenységéről szóló rendezvények szervezése, kiadványok, cikkek megjelentetése;
d) az előirányzat céljával összhangban az Európai Unió és a Keleti Partnerség program tagországaiban működő külföldi szervezetek közötti hosszú távú kapcsolatteremtés és -fenntartás támogatása, ennek érdekében határon átnyúló gazdasági, kulturális és egyéb projektek, programok és egyéb rendezvények támogatása.
(3) Az előirányzat céljával összhangban álló kifizetések a magyar külképviseletek közreműködésével, illetve kezdeményezésére is teljesíthetők.
(4) Az előirányzatból költségvetési támogatás a támogatási kérelem benyújtásakor már megvalósult tevékenységre, saját forrás biztosítása nélkül és – ha jogszabály nem zárja ki – egyösszegű támogatási előleg formájában is nyújtható.”
a) 3. § (1) bekezdésében a „Kvtv.-ben” szövegrész helyébe a „központi költségvetésről szóló törvényben” szöveg,
18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 4/2014. (IV. 8.) KüM rendelethez
KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény szerinti érintettségéről
A pályázó |
|
|
|
neve vagy elnevezése: |
|
|
|
|
|
|
|
lakcíme vagy székhelye: |
|
|
|
|
|
|
|
képviselőjének neve: |
|
|
|
Természetes személy |
|
|
|
születési helye, ideje: |
|
|
|
Gazdasági társaság |
|
|
|
cégjegyzékszáma: |
|
adószáma: |
|
Egyéb szervezet |
|
|
|
nyilvántartásba vételi
okirat száma: |
|
nyilvántartásba vevő
szerv megnevezése: |
|
|
|
|
|
1. A pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban állok ......................................................................... (a szervezet neve és székhelye), de a törvény értelmében nem minősülök döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak.
2. Az alábbi közjogi tisztséget betöltő nem kizárt közjogi tisztségviselő vagyok:
□ köztársasági elnök |
□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
□ polgármester vagy főpolgármester |
□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ helyi önkormányzati képviselő |
□ helyi önkormányzat képviselő-
testülete bizottságának tagja |
□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese |
|
3. Az 1. vagy 2. pont szerinti személy közeli hozzátartozója vagyok, mivel
□ közeli hozzátartozóm a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő, vagy döntéshozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll, de a törvény értelmében nem minősül döntés-előkészítőnek vagy döntéshozónak,
□ közeli hozzátartozóm nem kizárt közjogi tisztségviselő.
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
□ házastárs |
□ egyeneságbeli rokon |
□ örökbefogadott |
□ mostoha- vagy neveltgyermek |
□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ testvér |
□ bejegyzett élettárs |
|
|
4. A pályázóként megjelölt szervezet olyan gazdasági társaság, amely az 1-3. pontban megjelölt személy tulajdonában áll.
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
(a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:
□ köztársasági elnök |
□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
□ polgármester vagy főpolgármester |
□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ helyi önkormányzati képviselő |
□ helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja |
□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese |
|
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
□ házastárs |
□ egyeneságbeli rokon |
□ örökbefogadott |
□ mostoha- vagy neveltgyermek |
□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ testvér |
□ bejegyzett élettárs |
|
|
5. A pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert
□ vezető tisztségviselője,
□ az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy
□ társadalmi szervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja
a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő vagy e személyek közeli hozzátartozója.
Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója:
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
A szervezet megnevezése, amellyel munkavégzésre irányuló jogviszony fennáll:
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
(a szervezet neve, székhelye)
Közjogi tisztség megjelölése:
□ köztársasági elnök |
□ az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő |
□ országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő |
□ polgármester vagy főpolgármester |
□ alpolgármester vagy főpolgármester-helyettes |
□ helyi önkormányzati képviselő |
□ helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja |
□ központi államigazgatási szerv - a Knytv. 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó - vezetője vagy helyettese |
|
A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése:
□ házastárs |
□ egyeneságbeli rokon |
□ örökbefogadott |
□ mostoha- vagy neveltgyermek |
□ örökbefogadó-, mostoha- vagy nevelőszülő |
□ testvér |
□ bejegyzett élettárs |
|
|
Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a Knytv. rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.