• Tartalom

18/2016. (VIII. 4.) KKM utasítás

18/2016. (VIII. 4.) KKM utasítás

a Magyarország külképviseletein lefolytatandó országos népszavazás és időközi országgyűlési képviselő választás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatairól

2022.01.01.

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvénnyel, a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény, valamint az országos népszavazások költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 11/2016. (VI. 28.) IM rendelettel, továbbá az országgyűlési képviselők időközi választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 6/2014. (IX. 19.) IM rendelettel összhangban, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. §-ának (4) bekezdése c) pontjában foglaltakra figyelemmel Magyarország külképviseletein lefolytatandó országos népszavazás és időközi országgyűlési képviselő választás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjét, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatait az alábbiak szerint szabályozom:

I. Az utasítás célja

Ezen utasítás célja az országos népszavazás vagy időközi országgyűlési képviselő választással (a továbbiakban: népszavazás, választás) kapcsolatosan a Külgazdasági és Külügyminisztérium (a továbbiakban: KKM) gazdálkodási (pénzügyi tervezési, elszámolási) és logisztikai feladatainak szabályszerű végrehajtása, a választás zökkenőmentes lebonyolítása.

II. Az utasítás hatálya

Ezen utasítás hatálya kiterjed a KKM önálló szervezeti egységeire, továbbá minden olyan, a KKM-mel vagy Magyarország valamely külképviseletével kormányzati szolgálati jogviszonyban, munkaviszonyban vagy megbízási jogviszonyban álló személyre, aki a népszavazáshoz vagy választáshoz kapcsolódóan feladatot lát el.

III. Értelmező rendelkezések

Jelen utasítás alkalmazásában:
1.1 Munkabizottság: a KKM népszavazás, választás szervezésére, a kapcsolódó gazdálkodási és logisztikai feladatok koordinálására kijelölt, a közigazgatási államtitkár és a gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár (a továbbiakban: GHÁT) irányítása alatt működő alábbi szervezeti egységektől – a KKM Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása esetén a kijelölt szervezeti egységek jogutódjától – delegált munkatársakból áll:
a) a személyügyi feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység,
b) a fejezeti költségvetésért felelős szervezeti egység,
c) a konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység,
d) a Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység,
e) a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége,
f) a KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége, valamint
g) az üzemeltetési feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység.
2.2 Munkabizottság vezetője: a GHÁT.
3. Központ: a Munkabizottság vezetője és a Munkabizottság tagjai.
4. Scriptament iratban foglalt utasítás: a népszavazás, választás lebonyolításához kapcsolódóan a külképviselet részére hivatalos formában, írásban (faxon, nyílt scriptament iratban, hivatalos e-mailben) eljuttatott kötelező utasítás, amelyet a Munkabizottság vezetője hagy jóvá, és a Munkabizottság illetékes önálló szervezeti egységének vezetője saját titkárságán keresztül küld ki.
5. Szavazási egységcsomag: a népszavazáshoz, választáshoz szükséges, szavazólapokat, borítékokat, nyomtatványokat tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda által összeállított csomag.
6. Kellékcsomag: a levélszavazatok fogadására készített postaládákat, mobil szavazófülkéket, összehajtogatott szavazásnapi urnákat, egyéb szavazási, választási kellékeket (nemzeti színű zsineg, választási tollak, kitűzők) tartalmazó, a Nemzeti Választási Iroda által összeállított csomag, melyet legkésőbb a szavazást, választást megelőző 15. napig juttat ki a KKM a Külképviseleti Választási Irodákra.

IV. A gazdálkodási jogkörök általánostól eltérő gyakorlásának rendje

1. A népszavazáshoz, választáshoz kapcsolódóan a KKM gazdálkodási keretszabályzatáról szóló hatályos ügyviteli szabályzatban foglaltakat az alábbi eltérésekkel kell alkalmazni:
1.1. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, a szakmai teljesítés igazolására jogosultakat az 1. melléklet tartalmazza.
1.2.3 A Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység vezetője vagy helyettese, kivételes esetben a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység vezetője a Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység vezetőjével vagy helyettesével történő egyeztetést követően – scriptament iratban foglalt utasításban kötelezően végrehajtandó intézkedéseket írhat elő a külképviseletek számára a népszavazással, választással összefüggésben felmerült költségek elszámolására (pl. számlák hazaküldése, költségek engedélyezése, határidők, általános elszámolások, összesítő jegyzékek összeállítása, részköltségszámítás).
1.3.4 A kötelezettségvállalásokra az általános szabályok irányadóak, azzal, hogy az állomáshely kizárólag a jóváhagyó irat alapján vállalhat kötelezettséget, írhat alá szerződést, megrendelőt.

V. Népszavazással, választással kapcsolatos kiadások tervezése, a népszavazás, választás előkészítése és elszámolása

1.5 A népszavazás, választás lebonyolításának pénzügyi fedezetét a Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) előirányzat-átadással biztosítja a KKM részére. A népszavazással, választással kapcsolatosan felmerülő költségek tervezése a Külgazdasági és Külügyminisztérium központi igazgatása (a továbbiakban: Központi Igazgatás) címre, továbbá a Külképviseletek igazgatása (a továbbiakban: Külképviseletek Igazgatása) címre a GHÁT hatásköre.
1.2. A Központi Igazgatás és a Külképviseletek Igazgatása címek közötti előirányzat-átcsoportosításokat – a fejezeti költségvetésért felelős szervezeti egység, a Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység vagy a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység vezetőjének javaslata alapján – a GHÁT hagyja jóvá, azok végrehajtása pedig a fejezeti költségvetésért felelős szervezeti egység feladatkörébe tartozik.
1.3. A Központi Igazgatás és a Külképviseletek Igazgatása címeken belüli átcsoportosításokat a pénzügyi fedezetet kezelő Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység vagy a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység vezetője hagyja jóvá és egyben gondoskodik az átcsoportosítások technikai végrehajtásáról.
2. A Külképviseleti Választási Iroda (a továbbiakban: KÜVI) vezetőjeként, valamint tagjaként kiutazó személyek napidíjára a hatályos jogszabályok és a vonatkozó KKM utasítás az irányadó.
3.6 A külképviseleteken lefolytatott népszavazás, választás kapcsán a KÜVI vezetőjének, valamint tagjának – az V. alcím 2. pontjában meghatározott napidíján túl – tiszteletdíját az országos népszavazások költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 11/2016. (VI. 28.) IM rendelet, továbbá az országgyűlési képviselők időközi választása költségeinek normatíváról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 33/2019. (XII. 23.) IM rendelet tartalmazza.
4.7 A KÜVI vezetője és tagja számára az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás (a továbbiakban: KKM utasítás) alapján a külképviselet köteles megfelelő szállást biztosítani.
5. A népszavazáshoz, választáshoz kapcsolódóan adminisztratív, szervezési, gazdálkodási, technikai feladatok ellátására, kapacitáskiegészítésként, a KKM-mel kormányzati szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személyekkel – az NVI elnökének előzetes engedélyével – megbízási szerződés köthető. Megbízási szerződés kötésére javaslatot a foglalkoztatni kívánó szervezeti egység vezetője tesz a GHÁT-nak. A megbízási szerződés kötelezettségvállalója a GHÁT, szakmai ellenjegyzője a kezdeményező szervezeti egység vezetője. A megbízási díj számfejtésére és kifizetésére a teljesítésigazoló által kiállított teljesítésigazolás birtokában kerülhet sor.
6. Európán kívüli állomáshelyre kiutazók részére a napidíjelőlegen kívül további 100 USD előleg biztosítható előre nem látható kiadások fedezetére.
7. A szavazási egységcsomag, a kellékcsomag vagy egyéb a népszavazás, választás lebonyolításához szükséges felszerelés kiszállításának költsége
a) számla alapján vagy
b) az ideiglenes külföldi kiküldetés keretében gépkocsival történő szállítás esetén a KKM utasítás alapján
kerül elszámolásra.
8. A külképviseleteken csak a népszavazással, választással összefüggésben, annak érdekében felmerülő költségek tervezhetőek, amelyek számla ellenében számolhatók el (különösen: a szavazás napján kordon bérlése, postaköltség, pavilon bérlése, valamint a futárzárással kapcsolatosan esetlegesen felmerülő kiküldetési kiadások). Amennyiben a fogadó állam helyi sajátosságából adódóan a kifizetett összeg számlával nem igazolható, a 2. melléklet szerinti kifizetési jegyzéket kell kiállítani.
9. A külképviseleten külföldi fizetőeszközben felmerült költségek NVI felé történő elszámolása során a szavazás, választás napját követő munkanapon érvényes Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos deviza középárfolyamán kerülnek forintosításra. Az MNB által nem jegyzett devizanemek esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 60. § (5) bekezdése szerinti módon kell eljárni. (A fogadó állam nemzeti bankjánál jegyzett forint, ennek hiányában EUR vagy USD árfolyam alapján számolt keresztárfolyam alkalmazandó.) Ebben az esetben a bizonylat mellé az árfolyamlistát csatolni kell. Az elszámoláskori árfolyam és a KKM számviteli politikájában rögzített (hónap utolsó napján érvényes) árfolyam közötti különbözetet a KKM a könyveiben a saját költségvetése terhére/javára számolja el.

VI. A népszavazás, választás lebonyolításának speciális feladatai

1. A szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok biztonságos, sérülésmentes ki- és hazajuttatása kizárólag diplomáciai futárküldeményként való szállítással biztosítható.
2.8 A KÜVI vezető és tag az NVI által összeállított szavazási egységcsomagot az átvételt követően diplomáciai zárás céljából haladéktalanul átviszi a KKM illetékes szervezeti egységéhez (KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége, Biztonsági és Futár osztály). A diplomáciai zárás a KKM diplomáciai és futárcsomagoló részlegének helyiségében az arra illetékes munkatársak közreműködésével történik. A KÜVI vezető és tag a diplomáciai zárással ellátott küldeményt az elindulásig visszaszállítja a küldemény őrzésére kijelölt helyre. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag diplomáciai futárként viszi magával a szavazási egységcsomagot.
3. A külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat a kiutazás és a hazautazás teljes időtartama alatt köteles személyes őrizetében tartani a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás szerint. Felelősséggel tartozik annak sérülésmentes állapotban történő megérkezéséért, illetve hazajuttatásáért, illetéktelen személy hozzáférésének megakadályozásáért. Repülőgéppel történő utazás esetén a szavazási egységcsomagot kézipoggyászként kell a repülőgépre felvinni. A szavazási egységcsomag nem helyezhető el a repülőgép fedélzetén a légiutas-kísérők csomagtárolójában vagy más hasonló, a KÜVI vezető vagy tag által nem látható, ellenőrizhető tárolóegységben.
4. Repülőgéppel történő utazás esetében a KÜVI vezetője és tagja a szavazási egységcsomagon, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnán és a levélszavazatokon kívül más diplomáciai futárküldeményt nem vihet és nem hozhat.
5.9 Az NVI elnökének a külképviseleti szavazás helyszíneinek jóváhagyása alapján a konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység és a KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége javaslatának figyelembevételével a GHÁT dönt a kellékcsomagok külképviseletre történő kijuttatásának és a KÜVI vezetők és tagok kiutazásának módjáról.
6.10 A konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység az NVI-vel egyeztetett kiutazói névsort és kiutazási módot a költséghatékony feladatellátás biztosítása érdekében előzetes utazási jegyek foglalása céljából a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége részére haladéktalanul megküldi. A kiutazó KÜVI vezetők, tagok kiállítják a konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység és a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége iránymutatása alapján a kiküldetési rendelvényeiket. A kiküldetés elrendelője a konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység vezetője vagy helyettese. Az utazási jegyek megvásárlása az ideiglenes külföldi kiküldetési rendelvények pénzügyi ellenjegyző és kötelezettségvállaló általi aláírását követően történik.
7.11 A KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége Külföldi Kiküldetési Osztály utaztatási részlege a KKM-ből a külképviseletre kiutazó KÜVI vezető és tag utazását úgy köteles megszervezni, hogy a népszavazással, választással kapcsolatos, KKM-re háruló feladatok határidőben, biztonságosan, költséghatékony módon legyenek végrehajthatóak, a szavazatokat tartalmazó szavazóurna, illetve a levélszavazatok sérülésmentesen, biztonságosan megérkezzenek, és az utazás a kiutazók egészségét ne veszélyeztesse.
8. A kiutazó KÜVI vezető és tag részére business repülőjegyet kell vásárolni, kivéve ha ez a feladatok határidőben való teljesítésének kötelezettsége miatt ésszerűen nem biztosítható.
9. Abban az esetben, ha a szavazási egységcsomag, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurna és a levélszavazatok sérülésmentes szállítása más módon nem oldható meg, a kiutazó KÜVI vezető vagy tag részére további egy repülőjegyet kell venni annak érdekében, hogy a szavazási egységcsomagot, a szavazólapokat tartalmazó szavazóurnát és a levélszavazatokat az ülése melletti széken elhelyezhesse.
10.12 A KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége Külföldi Kiküldetési Osztály utaztatási részlege által lefoglalt repülőjegyen szereplő utazási adatoktól szándékosan vagy gondatlanságból eltérni nem lehet.
11. A népszavazással, választással kapcsolatos feladatok folyamatos koordinációja céljából a Munkabizottság tagjai kéthetente, a választást megelőző hónaptól heti rendszerességgel üléseznek.
12. A Munkabizottságban részt vevő szervezeti egységek főbb feladatai:
12.1.13 A személyügyi feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység::
a) részt vesz az esetleges KÜVI vezetők és tagok kiválasztásának folyamatában;
b)14 a konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységgel együttműködve gondoskodik a kiutazó munkatársak útlevelekkel történő ellátásáról.
12.2.15 A konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység:
a) koordinálja a KÜVI-k vezetőinek és tagjainak kiválasztására, felkészítésére és eskütételére irányuló tevékenységet;
b) összefogja a választás, népszavazás lebonyolítására alkalmas képviseletek azonosítására irányuló tevékenységet, és az NVI-vel egyezteti a választásban vagy népszavazásban részt vevő nagykövetségek és konzulátusok listáját;
c) tanulmányozza a KÜVI-k működését érintő joganyagot, és véleményezi az abban bekövetkező változásokat;
d)16 a Munkabizottság szervezeti egységeit tájékoztatja a végleges KÜVI vezetőiről és tagjairól, továbbá a személyügyi feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység és a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége részére megküldi az NVI által jóváhagyott kiutazók névsorát;
e) gondoskodik a KÜVI vezetők és tagok kiküldésének elrendeléséről.
12.3.17 A Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység:
a)18 a fejezeti költségvetésért felelős szervezeti egység közreműködésével és a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységével együttműködve gondoskodik az NVI-vel megkötendő megállapodás aláírásra történő előkészítéséről;
b) összesíti az állomáshelyek, valamint a fejezet előzetes költségtervét;
c) gondoskodik a Külképviseletek Igazgatása címen felmerülő költségek elszámolásáról és az állomáshelyi kifizetések ellenőrzéséről, ezzel összefüggésben a külképviseletek közvetlen irányításáról, valamint a tiszteletdíjak számfejtéséről;
d) a Külképviseletek Igazgatása tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
12.4.19 A KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége:
a) elkészíti az előzetes költségtervet;
b) megszervezi a központi kiküldöttek kiutazását, tájékoztatást nyújt a repülőgéppel kiutazók érkezési adatairól a külképviseletek számára;
c) elszámolja a kiküldetés során felmerült költségeket, valamint számfejti a tiszteletdíjakat;
d)20 a Központi Igazgatás tekintetében gondoskodik a költségvetési terv megvalósulásáról készített elszámolás elkészítéséről, az NVI által előírt informatikai rendszerbe történő feltöltésről az elkülönített számviteli nyilvántartás alapján.
12.5.21 KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége:
a) kapcsolatot tart az NVI-vel és a KÜVI-kkel választási informatikai kérdésekben;
b) biztosítja a külképviseleti választási feladatokkal kapcsolatos informatikai összeköttetést a külképviseletek és az NVI között;
c) közreműködik a KÜVI tagok külképviseleti esketése kapcsán: biztosítja a videokonferencia-összeköttetést a KKM és a külképviseletek között;
d) gondoskodik a kellékek és egyéb választási anyagok kiszállításáról;
e) közreműködik a KÜVI tagok részére összeállított futárposta zárásában, bontásában, szállításában;
f) informatikai ügyeletet biztosít a népszavazás, választás napján és azt megelőző tesztek alkalmával;
g)22 határidőben telepíti az NVI által előírt, az elszámoláshoz szükséges informatikai rendszert a KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egysége és Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egység munkatársai részére, működését folyamatosan biztosítja.
12.6.23 Az üzemeltetésért felelős szervezeti egység közreműködik a népszavazáshoz, választáshoz kapcsolódó szállítási feladatok ellátásában.

VII. A népszavazással, választással kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési kötelezettségek, elszámolással kapcsolatos határidők

1.24 A népszavazással, választással kapcsolatos pénzeszköz felhasználását elkülönítetten, a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerben kell nyilvántartani.
2.25 A külképviseleteken felmerült közvetlen költségek esetében az 1. pontban megjelölt nyilvántartás alapját képező kiadásokat eredeti számlával kell alátámasztani. Számlamásolat csak abban az esetben fogadható el, ha az eredeti számla a fogadó állam szabályzói alapján a külképviseleten szükséges megőrizni, különösen garanciális feltételek biztosítása céljából. Ebben az esetben a hitelesített számlamásolaton fel kell tüntetni, hogy az eredeti számla milyen okból nem bocsátható a Központ rendelkezésére. Készpénzes vásárlás esetén a számlához mellékelni szükséges a FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszerből kinyomtatott pénztárbizonylatot. Amennyiben igazolható technikai okból kifolyólag nem lehetséges a bizonylat előállítása, kézzel szükséges kiállítani a devizakiadási bizonylatot és annak eredeti, 1. számú példányát a számlához csatolni.
3.26 A külképviseleteken a népszavazással, választással kapcsolatosan felmerülő kiadások eredeti számláit, valamint a belső bizonylatokat a külképviselet köteles gyűjteni, külképviselete tekintetében összesíteni és azokat a szavazást követő 15 munkanapon belül a Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének ellenőrzés és végső összesítés céljából gyorspostával megküldeni.
4.27 A pénztárnapló mellé a Központnak megküldött eredeti bizonylatokról készült hiteles másolatot kell becsatolni. A hiteles másolaton a következő szöveg feltüntetése szükséges: „Eredeti példány a KGF részére megküldve.”
5. A népszavazáshoz, választáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor. A külképviselet által kiállított belső bizonylatokon csak a Központ által jóváhagyott költségek szerepelhetnek. A felosztható költségek körét, valamint a bizonylat mintáját a 3. melléklet tartalmazza.
6. A jelen utasításban nem szabályozott gazdálkodási, pénzügyi elszámolási kérdésekben a hatályos jogszabályok és vonatkozó KKM utasítások az irányadók.
7. A Központ az NVI és a KKM által aláírt megállapodásban foglaltak szerint készíti el az elszámolást.
8.28 A népszavazás, választás pénzügyi kiadásainak ellenőrzését az belső ellenőrzési feladatok ellátásáért felelős szervezeti egység a szavazást, választást követő 20 munkanapon belül köteles elvégezni. Szükség esetén külképviseleti helyszíni ellenőrzés elrendelhető.
9. A KÜVI vezető és tag a népszavazást, választást követő 3 munkanapon belül köteles a népszavazással, választással kapcsolatosan felmerült valamennyi költséggel elszámolni az illetékes szervezeti egység felé.
10. A 4. melléklet tartalmazza a külképviseleti szavazás helyét összefoglaló listát.

VIII. Záró rendelkezések

Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 18/2016. (VIII. 4.) KKM utasításhoz29


Szakmai terület/felmerülési hely

Kötelezettségvállaló

belföld

külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

GHÁT (munkabizottság vezetőjeként eljárva)

Kiküldetési költségek

GHÁT

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese

Megbízási szerződések

GHÁT

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

Szakmai terület/felmerülési hely

Teljesítésigazoló

belföld

külföld

KKM egésze

Informatikai eszközök beszerzése

KKM biztonsági feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

GHÁT (munkabizottság vezetőjeként eljárva)

Kiküldetési költségek

konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

Megbízási szerződések

konzuli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese

Külképviseleti kifizetések

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

külképviselet vezetője, Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője,
helyettese


Szakmai terület/felmerülési hely

Pénzügyi ellenjegyző

belföld

külföld

Informatikai eszközök beszerzése

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen pénzügyi ellenjegyzői jogosultsággal rendelkező vezető

Kiküldetési költségek

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen pénzügyi ellenjegyzői jogosultsággal rendelkező vezető

Megbízási szerződések

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

Külképviseleti kifizetések

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen pénzügyi ellenjegyzői jogosultsággal rendelkező vezető

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

gazdasági ügyek ellátására kijelölt személy (gazdasági vezető/felelős), Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen pénzügyi ellenjegyzői jogosultsággal rendelkező vezető

Szakmai terület/felmerülési hely

Utalványozó

belföld

külföld

Informatikai eszközök beszerzése

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, a Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint Külképviseletek igazgatása címen utalványozói jogosultsággal rendelkező vezető, külképviselet vezetője

Kiküldetési költségek

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, a Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen utalványozói jogosultsággal rendelkező vezető, külképviselet vezetője

Megbízási szerződések

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

Külképviseleti kifizetések

Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, külképviselet vezetője

Egyéb, szavazással összefüggő, nem nevesített kiadások

KKM központi igazgatása pénzügyi és számviteli feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, Gazdálkodási Osztály vezetője, Számviteli Osztály vezetője

Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységének főosztályvezetője, helyettese, a Külképviseleti Költségvetési és Pénzügyi Osztály vezetője, valamint a Külképviseletek igazgatása címen utalványozói jogosultsággal rendelkező vezető, külképviselet vezetője

2. melléklet a 18/2016. (VIII. 4.) KKM utasításhoz


MINTA

 

 

Nyilvántartási szám:

………………………

 

………………………

állomáshely neve

 

 




KIFIZETÉSI JEGYZÉK

A Képviselet részére szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában
számla, nyugta, egyéb bizonylat nélkül történt kifizetések elszámolásához
(KÜVI népszavazás, választás költségeinek elszámolásához)

Önbizonylat ……………………………………………… (név) ………………………………………… (munkakörben) foglalkoztatott dolgozó által szabályos bizonylat beszerezhetősége hiányában, számla, nyugta, egyéb bizonylat nélkül vásárolt alábbiakban felsorolt termékek/szolgáltatások ellenértékeként kifizetett …………………… összegről, melynek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.




Srsz.

Dátum

Megnevezés

Beszerzés helye

Menny.

Egys.

Egys.ár

Érték

1.

 

 

 

 

db

 

 

2.

 

 

 

 

db

 

 

3.

 

 

 

 

db

 

 

4.

 

 

 

 

db

 

 

Összesen:

 




NYILATKOZAT

Alulírott …………………………… büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jegyzékben foglaltak a valóságnak megfelelnek.

Dátum:

 

 

 

 

 

…………………………
(beszerző/felvevő)

…………………………
(pénzügyi ellenjegyző)

…………………………
(kötelezettségvállaló)





Központ záradéka:

A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.

Dátum:

aláírás

3. melléklet a 18/2016. (VIII. 4.) KKM utasításhoz30

A választáshoz, népszavazáshoz kapcsolódó, külön számlával nem igazolható költségek elszámolása


A költségmegosztás célja, hogy a KÜVI-k esetében a népszavazásra, választásra fordított összes kiadás megjeleníthető legyen az elszámolásokon. A népszavazáshoz, választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadásokon felül a választáshoz kapcsolódó, számlával külön nem igazolható költségek felosztása, megállapítása minden külképviselet feladata, felelőssége.


A „részköltség” számításnak bizonylaton kell alapulnia, amelyhez a külképviseleten vezetett FORRÁS.NET Nyilvántartó rendszer külképviseleti moduljában szereplő tárgyévet megelőző tényadatokat kell felhasználni.

Azon állomáshelyek esetében, melyek tárgyévben kerültek megnyitásra, a szavazást megelőző időszak tényadatait kell alapul venni.


A Központ a – Külképviseletek Igazgatása cím gazdálkodásának irányításáért felelős szervezeti egységén keresztül – felterjesztett általános költséget pótelőirányzat formájában biztosítja az elszámolást benyújtó külképviselet részére.


A közvetett költségek elszámolására belső bizonylat kiállítása alapján kerülhet sor, amelyen csak a Központ által jóváhagyott alábbi költségek szerepelhetnek:

1. Telefon-, faxhasználat, amennyiben azok kiszámítását dokumentáltan megfelelő felosztási számítást tartalmazva terjesztik fel.

2. Gépjárműhasználat költségének elszámolása:

    Hivatali gépjármű estén: A megtett út (km) szorozva a népszavazás/választás hónapjában – a KKM belső hivatali honlapján megjelenő – kilométerenként elszámolható költséggel.

3. Személyi szolgáltatás igénybevételének elszámolható költsége: jelenléti ív, megrendelő, megbízási szerződés alapján elszámolható költség, különösen a külképviselet által foglalkoztatott munkavállaló túlóradíja, biztonsági szolgálat igénybevételének díja stb.

4. Rezsiköltség: a népszavazás/választás lebonyolítására igénybe vett helyiségre jutó, egyértelműen meghatározható és igazolható számítással megállapított kiadás.

………………………………
külképviselet neve

 

……………………………
bizonylat sorszáma




BELSŐ BIZONYLAT
a népszavazással/választással összefüggésben felmerülő közvetett költségek összesítésére




Belső bizonylat a népszavazáshoz, választáshoz közvetlenül kapcsolódó kiadások, külön számlával nem igazolható költségeinek összegeiről, melyek elszámolására ezen jegyzék alapján kerül sor.

Sorszám

Megnevezés

Költség (devizanemenként)

1.

Telefon, fax

 

2.

Gépjárműhasználat

 

3.

Személyi szolgáltatás

 

4.

Rezsiköltség

 

 

 

 

Összesen:



Kérjük a Központot, hogy a felterjesztett költségek összegét pótelőirányzat formájában biztosítani szíveskedjen.


Melléklet: 1–4. pontokat alátámasztó számítások, kimutatások …… lap



……………………, 20… ……………



/gazdasági felelős/ /pénztárellenőr/ /misszióvezető/



Központ Záradéka


A benyújtott bizonylatok alapján a költség az NVI felé elszámolható.


Dátum:



aláírás

4. melléklet a 18/2016. (VIII. 4.) KKM utasításhoz

S.

Ország

Külképviselet

 

S.

Ország

Külképviselet

1.

Albánia

Tirana

 

56.

Lengyelország

Varsó

2.

Algéria

Algír

 

57.

Lettország

Riga

3.

Amerikai Egyesült Államok

Chicago

 

58.

Libanon

Bejrút

4.

Amerikai Egyesült Államok

Los Angeles

 

59.

Litvánia

Vilnius

5.

Amerikai Egyesült Államok

New York

 

60.

Macedónia

Szkopje

6.

Amerikai Egyesült Államok

Washington

 

61.

Malajzia

Kuala Lumpur

7.

Argentína

Buenos Aires

 

62.

Marokkó

Rabat

8.

Ausztrália

Canberra

 

63.

Mexikó

Mexikóváros

9.

Ausztrália

Melbourne

 

64.

Moldova

Kisinyov

10.

Ausztria

Bécs

 

65.

Mongólia

Ulánbátor

11.

Azerbajdzsán

Baku

 

66.

Montenegró

Podgorica

12.

Belarusz Köztársaság

Minszk

 

67.

Nagy-Britannia

London

13.

Belgium

Brüsszel

 

68.

Németország

Berlin

14.

Bosznia-Hercegovina

Szarajevó

 

69.

Németország

Düsseldorf

15.

Brazília

Brazíliaváros

 

70.

Németország

München

16.

Brazília

Sao Paolo

 

71.

Németország

Stuttgart

17.

Bulgária

Szófia

 

72.

Nigéria

Abuja

18.

Chile

Santiago de Chile

 

73.

Norvégia

Oslo

19.

Csehország

Prága

 

74.

Olaszország

Milánó

20.

Dánia

Koppenhága

 

75.

Olaszország

Róma

21.

Dél-Afrikai Köztársaság

Pretoria

 

76.

Oroszországi Föderáció

Jekatyerinburg

22.

Ecuador

Quito

 

77.

Oroszországi Föderáció

Moszkva

23.

Egyesült Arab Emirségek

Abu Dhabi

 

78.

Oroszországi Föderáció

Szentpétervár

24.

Egyiptom

Kairó

 

79.

Pakisztán

Iszlámábád

25.

Finnország

Helsinki

 

80.

Portugália

Lisszabon

26.

Franciaország

Párizs

 

81.

Románia

Bukarest

27.

Georgia (Grúzia)

Tbiliszi

 

82.

Románia

Csíkszereda

28.

Görögország

Athén

 

83.

Románia

Kolozsvár

29.

Hollandia

Hága

 

84.

Spanyolország

Barcelona

30.

Horvátország

Eszék

 

85.

Spanyolország

Madrid

31.

Horvátország

Zágráb

 

86.

Svájc

Bern

32.

India

Mumbai

 

87.

Svédország

Stockholm

33.

India

Újdelhi

 

88.

Szaúd-Arábia

Rijád

34.

Indonézia

Jakarta

 

89.

Szerbia

Belgrád

35.

Irak

Erbil

 

90.

Szerbia

Szabadka

36.

Irán

Teherán

 

91.

Szingapúr

Szingapúr

37.

Írország

Dublin

 

92.

Szlovákia

Kassa

38.

Izrael

Tel-Aviv

 

93.

Szlovákia

Pozsony

39.

Japán

Tokió

 

94.

Szlovénia

Lendva

40.

Jordánia

Amman

 

95.

Szlovénia

Ljubljana

41.

Kanada

Ottawa

 

96.

Thaiföld

Bangkok

42.

Kanada

Toronto

 

97.

Törökország

Ankara

43.

Katar

Doha

 

98.

Törökország

Isztambul

44.

Kazahsztán

Almati

 

99.

Tunézia

Tunisz

45.

Kazahsztán

Asztana

100.

Új-Zéland

Wellington

46.

Kenya

Nairobi

101.

Ukrajna

Beregszász

47.

Kínai Népköztársaság

Csungking

102.

Ukrajna

Kijev

48.

Kínai Népköztársaság

Hongkong

103.

Ukrajna

Ungvár

49.

Kínai Népköztársaság

Peking

104.

Vietnami Szocialista Köztársaság

Ho Chi Minh-
város

50.

Kínai Népköztársaság

Sanghaj

 

51.

Koreai Köztársaság

Szöul

105.

Vietnami Szocialista Köztársaság

Hanoi

52.

Koszovói Köztársaság

Pristina

 

 

 

 

53.

Kuba

Havanna

 

 

 

 

54.

Kuvait

Kuvait

 

 

 

 

55.

Lengyelország

Krakkó

 

 

 

 

1

A III. alcím 1. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 21. §-ával megállapított szöveg.

2

A III. alcím 2. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § a) pontja szerint módosított szöveg.

3

A IV. alcím 1. pont 1.2. alpontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § b) pontja szerint módosított szöveg.

4

A IV. alcím 1. pont 1.3. alpontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 22. §-ával megállapított szöveg.

5

Az V. alcím 1. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 23. §-ával megállapított szöveg.

6

Az V. alcím 3. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § c) pontja szerint módosított szöveg.

7

Az V. alcím 4. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § d) pontja szerint módosított szöveg.

8

A VI. alcím 2. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § e) pontja szerint módosított szöveg.

9

A VI. alcím 5. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § f) pontja szerint módosított szöveg.

10

A VI. alcím 6. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § g)–i) pontja szerint módosított szöveg.

11

A VI. alcím 7. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § j)–k) pontja szerint módosított szöveg.

12

A VI. alcím 10. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § j)–k) pontja szerint módosított szöveg.

13

A VI. alcím 12. pont 12.1. alpont nyitó szövegrésze a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont la) alpontjával megállapított szöveg.

14

A VI. alcím 12. pont 12.1. alpont b) pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lb) alpontja szerint módosított szöveg.

15

A VI. alcím 12. pont 12.2. alpont nyitó szövegrésze a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lc) alpontjával megállapított szöveg.

16

A VI. alcím 12. pont 12.2. alpont d) pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § j) és l) pont ld) alpontja szerint módosított szöveg.

17

A VI. alcím 12. pont 12.3. alpont nyitó szövegrésze a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont le) alpontjával megállapított szöveg.

18

A VI. alcím 12. pont 12.3. alpont a) pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lf) alpontja szerint módosított szöveg.

19

A VI. alcím 12. pont 12.4. alpont nyitó szövegrésze a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lg) alpontjával megállapított szöveg.

20

A VI. alcím 12. pont 12.4. alpont d) pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lh) alpontja szerint módosított szöveg.

21

A VI. alcím 12. pont 12.5. alpont nyitó szövegrésze a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont li) alpontjával megállapított szöveg.

22

A VI. alcím 12. pont 12.5. alpont g) pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § j) és l) pont lj) alpontja szerint módosított szöveg.

23

A VI. alcím 12. pont 12.6. alpontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § l) pont lk) alpontja szerint módosított szöveg.

24

A VII. alcím 1. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § m) pontja szerint módosított szöveg.

25

A VII. alcím 2. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § m) pontja szerint módosított szöveg.

26

A VII. alcím 3. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § n) pontja szerint módosított szöveg.

27

A VII. alcím 4. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § o) pontja szerint módosított szöveg.

28

A VII. alcím 8. pontja a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 25. § p) pontja szerint módosított szöveg.

29

Az 1. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 24. § a) pontjával megállapított szöveg.

30

A 3. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás 24. § b) pontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére