• Tartalom

1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat

1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozat

az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritása keretében finanszírozni tervezett projektek további forrásigényének teljesítéséhez szükséges források biztosításáról, valamint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról

2017.12.20.

1. A Kormány

a) egyetért az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritása keretében finanszírozni tervezett projektek (a továbbiakban: projektek) megvalósításához szükséges költségvetési források biztosításával, az 1. melléklet szerint,

b) egyetért a projektek támogatási szerződéseinek 1. melléklet szerinti megkötésével és módosításával,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: 2018. december 31.

c) hozzájárul ahhoz, hogy az 1. mellékletben foglalt táblázat 3–5. és 7–11. sorában meghatározott projektek kötelezettségvállalása az IKOP-1.1.0 felhívás keretének 110%-át meghaladó összeg erejéig a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) előirányzata terhére történjen,

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: azonnal

d) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy tegyen javaslatot a Magyarország rövid és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat 1. mellékletében foglalt táblázat 3. sorában meghatározott éves keretösszegeknek a 2. mellékletében meghatározott projektek összköltségváltozása miatt szükséges módosítására.

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: 2018. március 1.

2. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.

3–7.1

1. melléklet az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozathoz


 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

1.

Projekt azonosító száma

Projekt megnevezése

Támogatást igénylő vagy kedvezményezett neve

Projekt támogatási intenzitása

Projekt eredeti forrásszerkezete

Változás

Projekt forrásszerkezete a módosítás után

Projekt összköltsége

(Ft)

Projekt rövid bemutatása

2.

Projekt Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) keretében finanszírozandó támogatásának összege

(Ft)

Projekt részére a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvényben meghatározott Uniós fejlesztések fejezet
(a továbbiakban: fejezet), Állami költségvetési kedvezményezettek sajáterő támogatása
(a továbbiakban: ÁKST) előirányzata terhére finanszírozni tervezett tám ogatás

(Ft)

Projekt részére a fejezet Integrált Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) előirányzatának (a továbbiakban: IKOP-előirányzat) hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

(Ft)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatásának összege

(Ft)

Projekt részére az ÁKST terhére finanszírozni tervezett támogatás

(Ft)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

(Ft)

Projekt IKOP keretében finanszírozandó támogatás összege

(Ft)

Projekt részére
az ÁKST terhére finanszírozni tervezett támogatás

(Ft)

Projekt részére az IKOP-előirányzat hazai társfinanszírozása terhére biztosítandó forrás

(Ft)

3.

IKOP-
1.1.0-15-
2016-00003

M30 autópálya Miskolc–Tornyosnémeti projekt megvalósítása

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NIF Zrt.)

90%

11 560 155 020

1 284 461 668

2 560 104 472

169 546 773 957

18 838 530 441

50 964 289 857

181 106 928 977

20 122 992 109

53 524 394 329

254 754 315 415

A projekt célja 57 km hosszú 2x2 sávos 26,60 méter koronaszélességű aszfalt pályaszerkezetű autópálya kiépítése a meglévő M30 autópálya végszelvényétől (30+100 kilométerszelvény) a Tornyosnémeti–országhatár közötti szakasz kezdőszelvénye
(86+848 kilométerszelvény) között.

4.

IKOP-
1.1.0-15-
2017-00029

M8 autóút Körmend–Rábafüzes országhatár szakasz 2x1 sávos előkészítése és építése

NIF Zrt.

100%

5 097 200 000

0

528 455 500

68 967 552 511

0

18 386 852 686

74 064 752 511

0

18 915 308 186

92 980 060 697

A projekt keretében 28,9 km hosszú 2x1 sávos (a jövőben 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá fejleszthető) autóutat építenek meg, a Nyugat-Dunántúli régióban (Vas megye), a 161+200–190+114,7 kilométerszelvények között.

5.

IKOP-
1.1.0-15-
2016-00001

M0 autóút Északi szektor 11–10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése

NIF Zrt

100%

1 738 071 200

0

0

173 806 800

0

0

1 911 878 000

0

0

1 911 878 000

A projekt célja az M0 körgyűrű északi szektora továbbépítésének előkészítése a budai oldalon, a 2. és
a 11. számú főutak közötti szakasz folytatásaként,
a 10. számú főútig.

6.

IKOP-
1.1.0-15-
2016-00008

M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütem megvalósítása Hegyfalu–Csorna szakasz a 105+800–139+165 kmsz. – szakaszolt projekt

NIF Zrt

92,33%

15 781 005 547

1 310 953 239

6 733 315 862

–164 809 050

–13 690 950

–48 195 000

15 616 196 497

1 297 262 289

6 685 120 862

23 598 579 648

A projekt célja a M86 gyorsforgalmi út Szeleste–Csorna szakasz II. ütemének megvalósítása a Hegyfalu és Csorna közötti szakaszon, a 105+800–139+165 kilométerszelvények között.

7.

IKOP-
1.1.0-15-

„Vámoscsalád” tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely és „Rábaköz” komplex pihenőhely építése

NIF Zrt.

100%

0

0

0

0

0

0

7 592 087 527

0

2 014 839 232

9 606 926 759

A projekt célja az M86 gyorsforgalmi út Szombathely–Csorna közötti szakaszán, a 110+800 és 111+300 kilométerszelvények között tengelyterhelés- és össztömegmérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely, valamint komplex pihenőhely kivitelezése.

8.

IKOP-
1.1.0-15-
2016-00017

Tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya
192 km szelvényében lévő kétoldali pihenőhelyen (Zalakomári pihenő) – szakaszolt projekt

NIF Zrt.

100%

424 451 215

0

140 194 222

155 791 953

0

38 687 056

580 243 168

0

178 881 278

IKOP szakasz:
759 124 446

KÖZOP+IKOP szakasz:
1 743 683 959

A projekt célja tengelysúly- és össztömegmérő állomás kiépítése az M7 autópálya 192 kilométerszelvényében lévő kétoldali pihenőhelyen (Zalakomári pihenő)

9.

IKOP-
1.1.0-15-
2017-00030

M0 autóút Déli szektor fejlesztése, rekonstrukciója
(I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül)

NIF Zrt.

100%

0

0

0

0

0

0

38 392 012 865

0

0

38 392 012 865

A projekt célja az M0 autóút déli szektorának fejlesztése, rekonstrukciója a Deák Ferenc híd mederhídja felszerkezetének cseréje nélkül.

10.

IKOP-
1.1.0-15

M70 autóút Letenye–Tornyiszentmiklós közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítése kiegészítő munkák

NIF Zrt.

96,1%

0

0

0

0

0

0

2 461 404 805

99 890 517

691 549 737

3 252 845 059

A projekt az M70 autópálya kiegészítő munkálatainak elvégzésére irányul, a projekt célja az érintett út műszaki fenntarthatóságának növelése, a teljes autópálya homogén pályafelületének kialakítása érdekében.
A projekt keretében a következő munkálatokat végzik el:

1. a 9+195–11+850 kilométerszelvény között (2655 m hosszban) kicserélik a szalagkorlátot,

2. Tornyiszentmiklós pihenőhelyen, a 20+600 kilométerszelvényben térfigyelő és forgalomfigyelő kamerát telepítenek, és a portálszerkezetet szélesítik, valamint a Tornyiszentmiklós pihenőhelyhez mintegy
350 m hosszban üzemi fordulót építenek,

3. elvégzik jobb és bal pálya kopórétegének kifuttatását és kicserélik a szalagkorlátot a kezdő szelvény előtt, a 3+295–3+760 kilométerszelvény között, valamint a végszelvény után, a 16+510–17+000 kilométerszelvény közötti szakaszon, valamint 4 cm mélységben elvégzik
a kopóréteg marását és a burkolat szőnyegezését
a 9+195–11+850 kilométerszelvény között (2655 m hosszban).

11.

IKOP-
1.1.0-15-
2016-00026

M6 autóút Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása Villányi csomóponttal

NIF Zrt.

100%

4 778 241 418

0

1 276 306 582

49 800 758 582

0

13 407 575 678

54 579 000 000

0

14 683 882 260

69 262 882 260

2x2 sávos autóút építése Villányi csomóponttal.

2. melléklet az 1961/2017. (XII. 18.) Korm. határozathoz2

1

A 3–7. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 2. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére