• Tartalom

6/2017. (V. 31.) OBH utasítás

6/2017. (V. 31.) OBH utasítás

a gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásáról szóló szabályzatról szóló 10/2014. (VII. 11.) OBH utasítás módosításáról1

2017.06.01.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló 2011. évi CLXI. törvény 76. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – figyelemmel a gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartása részletes szabályainak megállapításáról szóló 16/2014. (III. 13.) KIM rendelet 11. § (5) bekezdésére – a következő normatív utasítást adom ki:

1. § A gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásáról szóló szabályzatról szóló 10/2014. (VII. 11.) OBH utasítás (a továbbiakban: Utasítás) 3. § f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Szabályzat alkalmazásában)

f) Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztály: az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya szervezeti egysége, amely ellátja az a) és b) pontban felsorolt nyilvántartásokhoz kapcsolódó adatszolgáltatási és adatkezelési feladatokat.”

2. § Az Utasítás a II. Fejezetet megelőzően a következő 3/A. alcímmel egészül ki:

„3/A. A gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásának adattartalma
3/A. § A gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartása tartalmazza a Gnytv. 3. § (1)–(2) bekezdése, valamint a 10. § (1) bekezdése szerinti adatokat.”

3. § Az Utasítás 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

4. § (1) Az OBH a Gnytv. 6. § (1) és (2) bekezdésében felsorolt szervek részére az ott meghatározott célból történő adatszolgáltatást, az általa működtetett informatikai rendszer útján kizárólag elektronikus úton teljesíti.
(2) A közvetlen hozzáférési jogosultság gyakorlása az egyedi azonosítóval rendelkező, hozzáférésre felhatalmazott személyek útján történik.
(3) Az egyedi azonosító iránti kérelmet az OBH elnökéhez kell benyújtani a Gnytv. 25. § (2) bekezdésében meghatározott adattartalommal, aki intézkedik a kérelemnek az OBH Elektronikus Eljárások Főosztályához való továbbítása iránt.
(4) A (3) bekezdés szerinti kérelem jogosult által történő benyújtásának ellenőrzését követően az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztályának vezetője intézkedik az egyedi azonosító beszerzése iránt az Informatikai Főosztály megkeresése útján.
(5) Az Informatikai Főosztály az azonosító megküldésével egyidejűleg intézkedik az érintett közvetlen hozzáférésre jogosult személy részére a törvény által meghatározott adatokra vonatkozó hozzáférési feltételek beállítása iránt, és annak megtörténtéről tájékoztatja az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztályát.
(6) Az egyedi azonosítóval rendelkező, hozzáférésre felhatalmazott személy a kérelem benyújtását követő 8 munkanapon belül a kérelem elintézéséről tájékoztatást kap az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztályától.
(7) Az OBH a nyilvántartások használatára jogosult személyekről a 3. § d) pont szerinti nyilvántartást vezet.
(8) Az egyedi azonosító módosítása vagy törlése iránti kérelmet a munkáltatói jogkört gyakorló személy által, a szolgálati út betartásával az OBH elnökéhez kell benyújtani az adatváltozást követően haladéktalanul.
(9) Az egyedi azonosító módosítása vagy törlése iránti kérelemre az azonosító megszerzése iránti kérelem szabályai megfelelően alkalmazandók.
(10) A nyilvántartásokhoz való hozzáférési jogosultság a felhatalmazott személyt határozatlan ideig, de legfeljebb a jogosultság törléséig illeti meg.”

4. § Az Utasítás 6–7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

6. § (1) A Gnytv. 7. §-ában, illetve 17. § (1) és (3) bekezdésében meghatározott, közvetett hozzáférésre jogosultak – így különösen a nyilatkozattevő, valamint az, aki az adatigényléshez fűződő jogi érdekét igazolja, vagy az adat megismerésére és kezelésére törvényi rendelkezés alapján jogosult – papír alapon vagy elektronikus úton terjeszthetik elő adatszolgáltatás iránti kérelmüket az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztályához.
(2) A papíralapú kérelmet az 1–5. melléklet szerinti űrlapok adattartalma szerint, az elektronikus úton benyújtott kérelmet az arra rendszeresített ÁNYK nyomtatványokon kell benyújtani. Az űrlapok a www.birosag.hu honlapról letölthetőek.
(3) A gondnokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelem, ha a felvilágosítást kérő saját magáról kéri az adatszolgáltatást, az 1. melléklet szerinti űrlap kitöltésével, papír alapon vagy elektronikus úton terjeszthető elő.
(4) A gondokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelem, ha a felvilágosítást kérő nem saját magáról kéri az adatszolgáltatást, a 2. melléklet szerinti űrlap kitöltésével, közfeladatot ellátó szerv esetén a 3. melléklet szerinti űrlap kitöltésével papír alapon vagy elektronikus úton terjeszthető elő.
(5) Az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelem a 4. melléklet, közfeladatot ellátó szerv esetében az 5. melléklet szerinti űrlap kitöltésével, papír alapon vagy elektronikus úton terjeszthető elő.
(6) A (3)–(5) bekezdésben megjelölt űrlapok a hozzájuk kapcsolódó kitöltési útmutatókkal együtt letölthetők a bíróságok központi internetes honlapján – a gondnokolti adatszolgáltatással kapcsolatos információk menüpont alatt – vagy a kérelmező rendelkezésére bocsáthatók az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási Irodájában, illetve a járásbíróságokon ügyfélfogadási időben.
(7) Az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztálya a kérelem elbírálásáról, annak beérkezését követően – amennyiben a Rendelet 11. § (3) bekezdése szerinti hiánypótlás elrendelése nem szükséges – a Rendelet 10. § (1) bekezdése szerint előterjesztett kérelem esetén 8 munkanapon belül, a Rendelet 18. § (1) bekezdése szerint előterjesztett kérelem esetén 15 munkanapon belül tájékoztatja a kérelmezőt.
(8) Az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási Iroda ügyfélszolgálatán a kérelmek személyesen is benyújthatóak, illetve átvehetőek (cím: 1055 Budapest, Szalay u. 16. szám.)
7. § Az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztályára beosztott igazságügyi alkalmazottak jogosultak az OBH által működtetett informatikai rendszer alkalmazásaihoz való hozzáférésre a nyilvántartásokhoz kapcsolódó adatszolgáltatási és adatkezelési feladatok ellátása érdekében.”

5. § Az Utasítás 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A díjfizetési kötelezettséget postai készpénzátutalási megbízással (csekken) az OBH Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00319542 számú fizetési számlájára történő befizetéssel, illetve fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel vagy átutalással kell teljesíteni. A befizetés igazolását – csekkszelvénnyel, illetve készpénzbefizetést vagy átutalást igazoló bizonylattal – a kérelemhez csatolni kell.”

6. § Az Utasítás 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

9. § (1) Az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztálya az adatszolgáltatás iránti kérelmet – annak beérkezését követően – megvizsgálja, hogy megfelel-e a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.
(2) Amennyiben a Rendelet 11. § (3) bekezdésében írt hiánypótló felhívás kiadása szükséges, erről az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztálya a kérelem benyújtását követő 8 munkanapon belül intézkedik.
(3) A hiányokat a kézbesítéstől számított 15 napon belül kell pótolni. Amennyiben a hiányok pótlására határidőn belül nem kerül sor, az adatszolgáltatás nem teljesíthető, amelyről az OBH Elektronikus Eljárások Főosztálya Országos Nyilvántartási és Ügyfélkapcsolati Osztálya 5 napon belül a Rendelet 5. melléklete szerinti tájékoztatást ad ki.
(4) Amennyiben a hiányt határidőben pótolják, a hiánypótlás beérkezésétől számított, a Rendelet 10. § (1) bekezdése szerint előterjesztett kérelem esetén 8 munkanapon belül, a Rendelet 18. § (1) bekezdése szerint előterjesztett kérelem esetén 15 munkanapon belül kell az adatszolgáltatást teljesíteni.”

7. § Az Utasítás a következő II/A. Fejezettel egészül ki:

8/A. A Gondnokoltak Nyilvántartásába történő bejegyzés folyamata
10/A. § (1) A bíróság a jogerős határozat alapján a gondnokoltak karbantartása/bejegyzés (gondnokság alá helyezés) menüpontban a következő adatokat rögzíti:
a) az ügydöntő határozat száma,
b) a határozat jogerőre emelkedésének időpontja,
c) a gondnokolt személy személyes adatai – személyi adat és lakcím azonosítás –,
d) a gondnokság cselekvőképességet korlátozó részleges vagy teljes jellege,
e) a cselekvőképesség részleges korlátozása esetén az érintett ügycsoportok,
f) a gondnokolt választójogból kizártsága,
g) a felülvizsgálat időpontja.
(2) Minden bejegyzésnél el kell végezni a személyi adat és lakcím azonosítást a személyi azonosító szám hozzáadása/párosítás funkcióval. Gondnokolt személy személyi azonosító szám felvitele nélkül nem rögzíthető a nyilvántartásban. Amennyiben mindent adat ellenőrzésre került, az OK gombra kattintással kell elvégezni a bejegyzést.
(3) A jogerős határozat alapján módosítás (adatváltozás) menüpont alatt a felülvizsgálati eljárás során hozott határozatban foglaltak szerint kell módosítani a gondnokolt személyre vonatkozó rendelkezéseket. Amennyiben a határozatban módosítás nem történt, abban az esetben csak az ügydöntő határozat számát, a jogerőre emelkedés, valamint a felülvizsgálat időpontját kell rögzíteni a nyilvántartásban, majd az OK gomb lenyomásával menteni az adatokat.
(4) A jogerős határozat alapján megszüntetés menüpont alatt fel kell vezetni a határozat számát, a jogerő, valamint a megszűnés időpontját. A választójogból kizártságra vonatkozó adatot megfelelően módosítani, a felülvizsgálatára vonatkozó adatot törölni kell.
(5) A halálozás (halál időpontjának felvitele a halotti anyakönyvi kivonat alapján) menüpont alatt a gondnokolt személy halála esetén a halálozás menüpont alatt kell rögzíteni a halál időpontját.
(6) A hatályon kívül helyezés (felülvizsgálati eljárásban) menüpont alatt a határozat alapján kell rögzíteni az időpontot.
(7) A hatályon kívül helyezés (perújítási eljárásban) menüpont alatt a határozat alapján kell rögzíteni az időpontot.
(8) Az adatjavítás menüpont alatt kell elvégezni a hibásan rögzített adatok kijavítását, valamint hibás párosítás esetén ennek módosítását.
(9) Az áttétel menüpont alatt kell elvégezni az ügy átadását a felülvizsgálatot lefolytató bíróságra.
(10) Átvétel lekérdezés menüpont alatt van lehetőség az átadott ügyek megtekintésére.
(11) A keresés menüpont alatt ellenőrizhető, hogy a keresett személy szerepel-e a nyilvántartásban. Amennyiben szerepel, a menüpont alatt megtekinthető a gondnokolt személy nyilvántartási száma, az eljáró bíróság megnevezése, ügydöntő határozat száma, a határozat jogerőre emelkedésének időpontja, a gondnokolt személy személyes adatai, a gondnokság alá helyezés típusa, ügycsoportok, a választójogból kizártság, a halálozás dátuma, állapot, valamint a kötelező felülvizsgálat időpontja.
(12) Az élettörténet menüpont tartalmazza a gondnokolt személyre vonatkozó összes bejegyzést a (11) bekezdésben megjelölt adattartalommal.

8/B. Az Előzetes Jognyilatkozatok Nyilvántartásába történő bejegyzés folyamata
10/B. § (1) A bíróság az új személy és nyilatkozat felvétele menüpont alatt a következő adatrögzítő tevékenységet végzi:
a) személyi adat és lakcím azonosítás/párosítás elvégzése,
b) nyilatkozat nyilvántartásba vételéről rendelkező határozat adatainak felvitele, fájl/dokumentum feltöltése,
c) nyilatkozatot tartalmazó okirat adatainak kitöltése,
d) az adatok ellenőrzése után a mentés gomb megnyomása.
(2) Minden felvitelnél el kell végezni a személyi adat és lakcím azonosítást a személyi azonosító szám hozzáadása/párosítás funkcióval.
(3) A személy dokumentumainak módosítása menüpont alatt van lehetőség az új dokumentum feltöltésére, valamint a dokumentum törlésére.
(4) A halál tényének és időpontjának bejegyzése menüpont alatt kell elvégezni a halál tényének és idejének beállítását.
(5) Az új nyilatkozat felvétele menüpont alatt kell felvezetni a bejegyző végzést hozó bíróság elnevezését, valamint el kell végezni a nyilatkozat, annak módosítását, visszavonását tartalmazó okirat adatainak felvitelét.
(6) A nyilatkozat adatainak módosítása menüpont alatt a nyilvántartási szám megadása után van lehetőség módosítani a kívánt adatokat.
(7) A nyilatkozat alkalmazásának bejegyzésénél ki kell választani az „alkalmazását rendelte el a bíróság” vagy az „alkalmazásának elrendelését hatályon kívül helyezte” menüpontot. Ezt követően kerülhet sor a határozatot hozó bíróság megnevezésének, határozat számának, jogerőre emelkedés időpontjának felvitelére.
(8) A nyilatkozat érvénytelenségének bejegyzése menüpont alatt kell rögzíteni a jogerős határozatot hozó bíróság megnevezését, határozat számát, jogerőre emelkedés napját.
(9) A nyilvántartásban való keresést a Kivonatok menüpont alatt lehet elvégezni a nyilvántartási szám alapján. Segítség az Információ menüpont alatt érhető el.

8/C. Nyilvántartásokból való törlés kérése
10/C. § (1) A nyilvántartásokból való törlés kizárólag a járásbíróság elnökének hozzájárulásával kérhető. A törlést nem a járásbíróságon dolgozó adatrögzítő ügyintéző végzi el a nyilvántartásban. Elhunyt személy nyilvántartásból történő törlése nem kérhető.
(2) A nyilvántartásokból való törlésre kérelmet kell készíteni, majd azt megküldeni az OBH Elektronikus Eljárások Főosztályának a nyilvantartasok@obh.birosag.hu e-mail címre. Gondokolt személy törlése esetén a 6. melléklet szerinti kérelem kitöltése kötelező. A törlési kérelmet az Elektronikus Eljárások Főosztálya megvizsgálja, majd annak indokoltsága esetén továbbítja az Informatikai Főosztály részére.”

9. § Az Utasítás a 4–6. melléklet szerinti 4–6. melléklettel egészül ki.

10. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz




A gondnokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges

KÉRELEM,

ha a felvilágosítást kérő saját magáról kéri az adatszolgáltatást


A felvilágosítást kérő adatai

Természetes személy esetén

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Értesítési cím (amennyiben nem a lakcímre kéri az adatszolgáltatás kiküldését):

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve – közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában – további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el

Képviselet típusának megjelölése:

Képviselő adatai

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve – közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában – további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Szükség esetén arra való utalás, hogy a meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

Képviselő adatai – ügyvéd által ellátott képviselet esetén –

Neve:

Címe:

A meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a felvilágosítást kérő a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a felvilágosítást kérő adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról

A csekk igazoló szelvényét, illetve a készpénzbefizetést vagy az átutalást igazoló bizonylatot
a kérelemhez mellékelték:

A felvilágosítást kérő aláírása

Hely:

Idő:

Aláírás:

Az okirati tanúk adatai, ha a Pp. 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő a kérelmet

1.    Név:    2.    Név:

    Cím:        Cím:

    Aláírás:        Aláírás:





Kitöltési útmutató
a gondnokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelemhez,

ha a felvilágosítást kérő saját magáról kéri az adatszolgáltatást


I. Általános információk

1.    Kérjük a kérelmezőt, hogy az űrlapot olvashatóan, nyomtatott betűvel szíveskedjen kitölteni.
2.    Figyelmeztetjük, hogy az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után, javasoljuk ezért, hogy az űrlapot számítógéppel töltse ki és a kinyomtatást követően írja alá!
3.    Amennyiben nem saját kézzel tölti ki a nyomtatványt, abban az esetben két tanú aláírása is szükséges a szabályszerű benyújtáshoz! Ennek elmulasztása hiánypótlás kibocsátását vonja maga után!
4.    A nyomtatvány nem szerkeszthető, tájékoztatjuk, hogy amennyiben a nyomtatványt megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.


II. Részletes kitöltési útmutató

A felvilágosítást kérő adatai:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan az a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. Az 1. mező adatainak hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el:
Ebben a mezőben a kérelmező képviselőjének adatait kell megadni. A mezőt akkor kell kitölteni, ha az eljárásban képviselő vesz részt. Képviselő az lehet, aki megfelel a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 67. §-ában írt feltételeknek; ha az eljárásban jogi képviselő jár el, a kérelemhez csatolni kell a képviselő meghatalmazását. Ebben az esetben az üres rubrikába szíveskedjen egy X-et elhelyezni. Amennyiben az eljárásban nincs képviselő, kérjük, hogy a mezőt hagyja üresen.

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a felvilágosítást kérő a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel:
Ha bizonyos időszak tekintetében szeretne felvilágosítást kérni, hogy szerepel-e a gondnokoltak nyilvántartásában, akkor jelölje meg a pontos időintervallumot években, hónapokban és napokban.

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a felvilágosítást kérő adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról:

Jelölje meg azt az ügycsoportot vagy ügycsoportokat, melyek tekintetében adatszolgáltatást kíván kérni.

A csekk igazolószelvényét, illetve a készpénzbefizetést vagy az átutalást igazoló bizonylatot a kérelemhez mellékelték: amennyiben igen, tegyen X-et az üres rubrikába.

Értesítési cím (amennyiben nem a felvilágosítást kérő adatainál szereplő címre kéri az adatszolgáltatás kiküldését): ahova az igazolás kiküldését kéri.

A felvilágosítást kérő aláírásának helye, ideje:
Kérjük, hogy ne felejtse el aláírásával ellátni kérelmét. Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el, akkor ebben a mezőben a képviselő aláírása szerepeljen.

Az okirati tanúk adatai:
Ha a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő kérelmüket:
Abban az esetben, ha a kérelmező okirati formában kívánja előterjeszteni kérelmét. Két tanúnak igazolnia kell aláírásával, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni.

2. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz




A gondnokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges

KÉRELEM,

ha a felvilágosítást kérő nem saját magáról kéri az adatszolgáltatást


A felvilágosítást kérő adatai

Természetes személy esetén

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Értesítési cím (amennyiben nem a lakcímre kéri az adatszolgáltatás kiküldését):

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Jogi személy, jogalanyisággal rendelkező egyéb szervezet esetén

Elnevezése:

Székhelye:

Cégjegyzékbe bejegyzett szervezet esetén

Cégjegyzék száma:

Adószáma:

Egyéb, nyilvántartásba vett szervezet esetén

Adószáma:

Nyilvántartási száma:

Nyilvántartást vezető bíróság, hatóság megnevezése:

Nyilvántartásba nem vett szervezet esetén

Adószáma:




Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el

Képviselet típusának megjelölése:

Képviselő adatai

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Értesítési cím (amennyiben nem a lakcímre kéri az adatszolgáltatás kiküldését):

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Szükség esetén arra való utalás, hogy a meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

 

Képviselő adatai – ügyvéd által ellátott képviselet esetén –

Neve:

Címe:

A meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

Az adatigényléshez fűződő jogi érdek megjelölése

A jogi érdek igazolása érdekében a kérelemhez mellékelt okirat (határozat) megnevezése és iratszáma

Annak a személynek a megjelölése, akiről kéri az adatszolgáltatást

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Ha a felvilágosítást kérő erről tudomással bír, az ügyben jogerős határozatot hozó bíróság és határozata számának megjelölése:

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a felvilágosítást kérő a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a felvilágosítást kérő adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról

A csekk igazoló szelvényét, illetve a készpénzbefizetést vagy az átutalást igazoló bizonylatot
a kérelemhez mellékelték:

 

A kérelemhez csatolt mellékletek megnevezése

A felvilágosítást kérő aláírása

Hely:

Idő:

Aláírás:

Az okirati tanúk adatai, ha a Pp. 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő a kérelmet

1.    Név:    2.    Név:

    Cím:        Cím:

    Aláírás:        Aláírás:





Kitöltési útmutató
a gondnokoltak nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelemhez,

ha a felvilágosítást kérő nem saját magáról kéri az adatszolgáltatást


I. Általános információk

1.    Kérjük a kérelmezőt, hogy az űrlapot olvashatóan, nyomtatott betűvel szíveskedjen kitölteni, figyelmeztetjük, hogy az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után, javasoljuk ezért, hogy az űrlapot számítógéppel töltse ki és a kinyomtatást követően írja alá!
2.    A nyomtatvány nem szerkeszthető, tájékoztatjuk, hogy amennyiben a nyomtatványt megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.


II. Részletes kitöltési útmutató

A felvilágosítást kérő adatai

Természetes személy esetén:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan az a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. A mezők hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után.

Jogi személy, jogalanyisággal rendelkező egyéb szervezet esetén:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, a jogi személy vagy a jogalanyisággal rendelkező egyéb szervezet nyilvántartásokban szereplő valós adatai alapján. Hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után.

Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el:
Ebben a mezőben a kérelmező képviselőjének adatait kell megadni. A mezőt akkor kell kitölteni, ha az eljárásban képviselő vesz részt. Képviselő az lehet, aki megfelel a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 67. §-ában írt feltételeknek; ha az eljárásban jogi képviselő jár el, a kérelemhez csatolni kell a képviselő meghatalmazását. Ebben az esetben az üres rubrikába szíveskedjen egy X-et elhelyezni. Amennyiben az eljárásban nincs képviselő, kérjük, hogy a mezőt hagyja üresen.

Az adatigényléshez fűződő jogi érdek megjelölése:
A gondnokoltak és az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásáról szóló 2013. évi CLXXV. törvény 7. § (1) bekezdése szerint írásbeli kérelemre az kaphat felvilágosítást, aki az ehhez fűződő jogi érdekét igazolja.

A jogi érdek igazolása érdekében a kérelemhez mellékelt okirat (határozat) megnevezése és iratszáma:
Kérjük, hogy ebben a mezőben jelöljön meg minden, a kérelemhez csatolt mellékletet. A mellékleteket nevezze meg, és lássa el sorszámmal is!

Annak a személynek a megjelölése, akiről kéri az adatszolgáltatást:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan annak a személynek, akiről kéri az adatszolgáltatást, a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. A mezők hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a felvilágosítást kérő a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel:
Ha bizonyos időszak tekintetében szeretne felvilágosítást kérni, hogy szerepel-e a gondnokoltak nyilvántartásában, akkor jelölje meg a pontos időintervallumot években, hónapokban és napokban.

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a felvilágosítást kérő adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról:
Jelölje meg azt az ügycsoportot vagy ügycsoportokat, melyek tekintetében adatszolgáltatást kíván kérni.

A csekk igazolószelvényét, illetve a készpénzbefizetést vagy az átutalást igazoló bizonylatot a kérelemhez mellékelték: amennyiben igen, tegyen X-et az üres rubrikába.

A kérelemhez csatolt mellékletek megnevezése: Jelölje meg pontokba szedve a csatolt mellékleteket, a mellékleteket is lássa el sorszámmal.

Értesítési cím (amennyiben nem a felvilágosítást kérő adatainál szereplő címre kéri az adatszolgáltatás kiküldését): ahova az adatszolgáltatás kiküldését kéri.

A felvilágosítást kérő aláírásának helye, ideje:
Kérjük, hogy ne felejtse el aláírásával ellátni kérelmét. Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el, akkor ebben a mezőben a képviselő aláírása szerepeljen.

Az okirati tanúk adatai, ha a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő kérelmüket:
Abban az esetben, ha a kérelmező okirati formában kívánja előterjeszteni kérelmét. Két tanúnak igazolnia kell aláírásával, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni.

3. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz




A gondnokoltak nyilvántartásából, a közfeladatot ellátó szerv általi adatigényléshez szükséges

KÉRELEM


A közfeladatot ellátó szerv adatai

Elnevezése:

Székhelye:

A közfeladatot ellátó szerv nevében eljáró személy adatai

Családi és utóneve:

Beosztása:

Eljárási jogosultság alapjául szolgáló jogszabályhely feltüntetése:

Adatkezelésre feljogosító törvényi rendelkezésre való utalás

 

Konkrét ügy megjelölése, amelyben az igényelt adatok megismerésére törvény alapján jogosult

Eljárás ügyszáma:

Eljárás tárgya:

A személy megjelölése, akiről a nyilvántartásban foglalt adatokat kéri

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Ha a közfeladatot ellátó szerv erről tudomással bír, az ügyben jogerős határozatot hozó bíróság és határozata számának megjelölése:

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a közfeladatot ellátó szerv a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a közfeladatot ellátó szerv adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról

A közfeladatot ellátó szerv nevében aláírásra jogosult elektronikus aláírása, illetve aláírása

Hely:

Idő:

Aláírás:

A közfeladatot ellátó szerv bélyegzőlenyomata vagy elektronikus bélyegzője



Kitöltési útmutató
a gondnokoltak nyilvántartásából történő közfeladatot ellátó szerv általi adatigényléshez szükséges kérelemhez


I. Általános információk

1.    Kérjük a kérelmezőt, hogy az űrlapot olvashatóan, nyomtatott betűvel szíveskedjen kitölteni, figyelmeztetjük, hogy az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után, javasoljuk ezért, hogy az űrlapot számítógéppel töltse ki és a kinyomtatást követően írja alá!
2.    A nyomtatvány nem szerkeszthető, tájékoztatjuk, hogy amennyiben a nyomtatványt megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.


II. Részletes kitöltési útmutató

Közfeladatot ellátó szerv adatai:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni.

A közfeladatot ellátó szerv nevében eljáró személy adatai:
Az adatokat kérjük pontosan és olvashatóan kitölteni.

Adatkezelésre feljogosító törvényi rendelkezésre való utalás:
Törvényi rendelkezés pontos feltüntetése.

Konkrét ügy megjelölése, amelyben az igényelt adatok megismerésére törvény alapján jogosult:
Kérjük, pontosan adja meg az eljárás ügyszámát és tárgyát.

A személy megjelölése, akiről a nyilvántartásban foglalt adatokat kéri:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan annak a személynek, akiről kéri az adatszolgáltatást, a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. A mezők hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

Annak az időszaknak vagy időpontnak a megjelölése, amelyre vonatkozóan a közfeladatot ellátó szerv a nyilvántartásban kezelt adatokról adatszolgáltatást igényel:
Ha bizonyos időszak tekintetében szeretne felvilágosítást kérni, hogy szerepel-e a Gondnokoltak Közhiteles Nyilvántartásában, akkor jelölje meg a pontos időintervallumot években, hónapokban és napokban.

Azon ügycsoport(ok) megjelölése, mely(ek) vonatkozásában a közfeladatot ellátó szerv adatszolgáltatást igényel a cselekvőképesség korlátozásáról vagy a korlátozás hiányáról:
Jelölje meg azt az ügycsoportot vagy ügycsoportokat, melyek tekintetében adatszolgáltatást kíván kérni.
A közfeladatot ellátó szerv nevében aláírásra jogosult aláírása:
Kérjük, hogy ne felejtse el aláírásával ellátni kérelmét.

A közfeladatot ellátó szerv bélyegzőlenyomata:
Kérjük, hogy ne felejtse el bélyegzőlenyomattal ellátni kérelmét.

4. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz



Az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásból történő adatigényléshez szükséges

KÉRELEM


A felvilágosítást kérő adatai

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Értesítési cím (amennyiben nem a lakcímre kéri az adatszolgáltatás kiküldését):

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve – közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában – további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el

Képviselet típusának megjelölése:

Képviselő adatai

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Lakcíme:

Elektronikus ügyintézés esetén – ha a felvilágosítást kérő elektronikus ügyintézésre köteles, vagy ezt önként vállalta – rendelkezési nyilvántartásban, illetve – közhiteles nyilvántartásban rögzített hivatalos elérhetősége hiányában – további hivatalos elektronikus elérhetősége:

Szükség esetén arra való utalás, hogy a meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

Képviselő adatai – ügyvéd által ellátott képviselet esetén –

Neve:

Címe:

A meghatalmazást a kérelemhez mellékelték:    □

A csekk igazoló szelvényét, illetve a készpénzbefizetést vagy az átutalást igazoló bizonylatot
    a kérelemhez mellékelték    c

A kérelemhez csatolt mellékletek megnevezése

A felvilágosítást kérő aláírása

Hely:

Idő:

Aláírás:

Az okirati tanúk adatai, ha a Pp. 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő a kérelmet

1.    Név:    2.    Név:

    Cím:        Cím:

    Aláírás:        Aláírás:




Kitöltési útmutató
az előzetes jognyilatkozatok nyilvántartásából történő adatigényléshez szükséges kérelemhez


I. Általános információk

1.    Kérjük a kérelmezőt, hogy az űrlapot olvashatóan, nyomtatott betűvel szíveskedjen kitölteni, figyelmeztetjük, hogy az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után, javasoljuk ezért, hogy az űrlapot számítógéppel töltse ki és a kinyomtatást követően írja alá!
2.    A nyomtatvány nem szerkeszthető, tájékoztatjuk, hogy amennyiben a nyomtatványt megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.


II. Részletes kitöltési útmutató

A felvilágosítást kérő adatai:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan az a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. A mezők adatainak hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el:
Ebben a mezőben a kérelmező képviselőjének adatait kell megadni. A mezőt akkor kell kitölteni, ha az eljárásban képviselő vesz részt. Képviselő az lehet, aki megfelel a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 67. §-ában írt feltételeknek; ha az eljárásban jogi képviselő jár el, a kérelemhez csatolni kell a képviselő meghatalmazását. Amennyiben az eljárásban nincs képviselő, kérjük, hogy a mezőt hagyja üresen.

A kérelemhez csatolt papíralapú mellékleteket sorszámozva kérjük feltüntetni.

A felvilágosítást kérő aláírásának helye, ideje:
Kérjük, hogy ne felejtse el aláírásával ellátni kérelmét. Ha a felvilágosítást kérő helyett képviselő jár el, akkor ebben a mezőben a képviselő aláírása szerepeljen.

Az okirati tanúk adatai, ha a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 196. § (1) bekezdés b) pontja szerinti formában terjesztik elő kérelmüket:
Abban az esetben, ha a kérelmező okirati formában kívánja előterjeszteni kérelmét. Két tanúnak igazolnia kell aláírásával, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni.

5. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz



Az Előzetes Jognyilatkozatok Nyilvántartásából, a közfeladatot ellátó szerv általi
adatigényléshez szükséges
KÉRELEM

A felvilágosítást kérő közfeladatot ellátó szerv adatai

Elnevezése:

Székhelye:

A közfeladatot ellátó szerv nevében eljáró személy adatai

Családi és utóneve:

Beosztása:

Eljárási jogosultság alapjául szolgáló jogszabályhely feltüntetése:

Adatkezelésre feljogosító törvényi rendelkezésre való utalás

Konkrét ügy megjelölése, amelyben az igényelt adatok megismerésére törvény alapján jogosult

Eljárás ügyszáma:

Eljárás tárgya:

A személy megjelölése, akiről a nyilvántartásban foglalt adatokat kéri

Családi és utóneve:

Születési családi és utóneve:

Anyja születési családi és utóneve:

Születési helye és ideje:

Ha a közfeladatot ellátó szerv erről tudomással bír, az ügyben jogerős határozatot hozó bíróság és határozata számának megjelölése:

A közfeladatot ellátó szerv nevében aláírásra jogosult elektronikus aláírása, illetve aláírása

Hely:

Idő:

Aláírás:

A közfeladatot ellátó szerv bélyegzőlenyomata vagy elektronikus bélyegzője




Kitöltési útmutató
az Előzetes Jognyilatkozatok Nyilvántartásából történő közfeladatot ellátó szerv általi adatigényléshez szükséges kérelemhez

I. Általános információk

1.    Kérjük a kérelmezőt, hogy az űrlapot olvashatóan, nyomtatott betűvel szíveskedjen kitölteni, figyelmeztetjük, hogy az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után, javasoljuk ezért, hogy az űrlapot számítógéppel töltse ki és a kinyomtatást követően írja alá!
2.    A nyomtatvány nem szerkeszthető, tájékoztatjuk, hogy amennyiben a nyomtatványt megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.
II. Részletes kitöltési útmutató

Közfeladatot ellátó szerv adatai:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni.

A közfeladatot ellátó szerv nevében eljáró személy adatai:
Az adatokat kérjük pontosan és olvashatóan kitölteni.

Adatkezelésre feljogosító törvényi rendelkezésre való utalás:
Törvényi rendelkezés pontos feltüntetése.

Konkrét ügy megjelölése, amelyben az igényelt adatok megismerésére törvény alapján jogosult:
Kérjük, pontosan adja meg az eljárás ügyszámát és tárgyát.

A személy megjelölése, akiről a nyilvántartásban foglalt adatokat kéri:
Kérjük, hogy minden adatot szíveskedjen pontosan kitölteni, úgy, ahogyan annak a személynek, akiről kéri az adatszolgáltatást, a személyazonosító igazolványán és a lakcímet azonosító hatósági igazolványán szerepel. A mezők hiányos kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

A közfeladatot ellátó szerv nevében aláírásra jogosult aláírása:
Kérjük, hogy ne felejtse el aláírásával ellátni kérelmét.

A közfeladatot ellátó szerv bélyegzőlenyomata:
Kérjük, hogy ne felejtse el bélyegzőlenyomattal ellátni kérelmét.

6. melléklet a 6/2017. (V. 31.) OBH utasításhoz


Gondnokolt személy nyilvántartásból való törlése iránti kérelem

Alulírott járásbíróság elnöke kérem, hogy a gondnokoltak nyilvántartásából

nyilvántartási szám

gondnokolt viselt neve

törlés indoka

 

 

 

 

 

 



gondnokolt adatait törölni szíveskedjenek.


Dátum
járásbíróság elnökének aláírása
1

Az utasítás a 2010: CXXX. 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2017. június 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére