17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás
17/2021. (XII. 10.) KKM utasítás
a Külgazdasági és Külügyminisztérium belső ügymenetének széles körű elektronikus intézéséről és ezzel összefüggésben egyes miniszteri utasítások módosításáról
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés c) pontja alapján a következő utasítást adom ki:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. Az utasítás hatálya
1. § (1) Az utasítás hatálya kiterjed a Külgazdasági és Külügyminisztériumnál (a továbbiakban: minisztérium) keletkező, oda érkező, illetve onnan kimenő valamennyi nyílt iratra és a minisztérium összes szervezeti egységére és ügyvitelben érintett foglalkoztatottjára, így különösen
a) a minisztériummal kormányzati szolgálati jogviszonyban álló szakmai felsővezetőre, szakmai vezetőre, kormánytisztviselőre,
b) – a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény (a továbbiakban: Külszoltv.) 2. § 15. pontja szerinti külképviselet által foglalkoztatott munkavállaló kivételével – a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Kit.) Kilencedik Része alapján a minisztériummal munkaviszonyban álló munkavállalóra, ideértve a Külszoltv. 2. § 16. pontja szerinti külképviselet által foglalkoztatott házastársat is,
c) a Kit. XXX. Fejezete alapján politikai szolgálati jogviszonyban álló kabinetfőnökre, politikai főtanácsadóra és politikai tanácsadóra,
d) a minisztérium állományába tartozó kormánybiztosra, miniszterelnöki biztosra, miniszterelnöki megbízottra, miniszteri biztosra,
e) a minisztérium állományába tartozó politikai felsővezetőre,
f) a minisztériummal kormányzati szolgálati jogviszonyt létesíteni kívánó személyre (ideértve a pályázati eljárásban részt vevő személyeket is),
g) a minisztériumban kötelező szakmai gyakorlatot teljesítő felsőoktatási hallgatóra
[az a)–g) pont a továbbiakban együtt: munkatárs].
(2) Az utasítás hatálya kiterjed továbbá a KKM Subsidium Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Társaság) valamennyi foglalkoztatottjára. A Társaság iratainak elektronizálásáról, az elektronizálás hatálya alá tartozó iratok köréről a Társaság ügyvezetője belső utasításban rendelkezik.
2. § (1) Az utasítás hatálya nem terjed ki
1. az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerinti vagyonnyilatkozatokra és a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget érintő egyes szabályokról és a külképviselet által foglalkoztatott házastárssal kötött munkaszerződés részletes szabályairól szóló 42/2017. (XI. 16.) KKM utasítás módosításáról szóló 3/2021. (III. 30.) KKM utasítás szerinti iratokra,
2. a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet szerinti utazási utalványra,
3. a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény 1. § (2) és (3) bekezdésében meghatározott panaszok és közérdekű bejelentések ügyintézésével kapcsolatos eljárásra,
4. a külgazdasági és külügyminiszter részére aláírásra felterjesztett, illetve aláírt iratokra,
5. a kormányzati szolgálati jogviszony vagy munkaviszony létesítésével összefüggő, a személyügyi iratanyag részét képező nyilatkozatokra,
6. a kihelyezéssel kapcsolatos személyügyi nyilatkozatok, megállapodások (nyilatkozat megállapodás megkötéséről, személyi adatlap, nyilatkozat büntetőjogi felelősség tudatában, hogy nem állampolgára a fogadó államnak, orvosi alkalmassági igazolás, felkészülési terv stb.),
7. a beszerzéssel, közbeszerzéssel kapcsolatos iratokra, a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet szerinti informatikai beszerzések engedélyeztetésével kapcsolatos iratok kivételével,
8. – a minisztérium munkatársaival kötött távmunkavégzésre, otthoni munkavégzésre irányuló megállapodás, valamint tanulmányi szerződések kivételével – a minisztérium polgári jogi szerződéseire, beleértve a minisztérium által kötött munkaszerződéseket, támogatási szerződéseket és azok mellékleteit, valamint a szerződések megkötéséhez, kifizetéséhez és elszámolásához kapcsolódó dokumentumokat, illetve az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 33. § (4) bekezdés b) pontja szerinti fejezetek közötti megállapodásokat és azok mellékleteit, valamint a megállapodások kifizetéséhez és elszámolásához kapcsolódó dokumentumokat,
9. a minisztérium által kiadott támogatói okiratokra és mellékleteire, valamint azok kiadásához, kifizetéséhez és elszámolásához kapcsolódó dokumentumokra (ideértve banki felhatalmazólevél, írásbeli lehívás, elszámolás),
10. a minisztérium állományába nem tartozó személyek által tett titoktartási nyilatkozatokra, munkaköri leírásokra, bankszámlaszám-nyilatkozatra és a munkaviszony egyes feltételeiről szóló tájékoztatóra,
11. a munkatársak minisztérium épületeibe történő belépéséhez szükséges, a minisztérium által kiállított igazolványokra (belépőkártyákra),
12. a diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás [a továbbiakban: 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás] szerinti futárigazolványra, konszignációra, bordereau-ra és futárjegyzékre,
13. a külképviseletek által üzemeltetett gépjárművek használatáról szóló 20/2016. (IX. 15.) KKM utasítás 1. és 2. melléklete szerinti útnyilvántartásokra,
14. a külgazdasági és külügyminiszter, illetve a minisztérium és munkatársai által kiállított emléklapokra, köszönőlevelekre, oklevelekre, meghívókra,
15. a Külgazdasági és Külügyminisztérium külképviseletei által foglalkoztatott munkavállalóknak adható elismerésekről és jutalmakról, továbbá válsághelyzet esetén történő segélyezésről szóló 29/2016. (XI. 24.) KKM utasítás 20. §-a szerinti kérelemre és 2. melléklete szerinti munkáltatói nyilatkozatra,
16. a jegyzőkönyvekre, kivéve
a) a hivatali mobil telekommunikációs eszközök és szolgáltatások használatáról szóló 23/2015. (XII. 30.) KKM utasítás 2–4. melléklete szerinti jegyzőkönyveket,
b) a 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás 11. pont h) alpontja szerinti futárigazolvány megsemmisítési (selejtezési) jegyzőkönyvet, 23. pontja szerinti küldemény felbontásáról szóló jegyzőkönyvet, 36., 37. és 66. pontja szerinti jegyzőkönyveket,
c) a Külgazdasági és Külügyminisztérium fejezetnél a Nemzetközi fejlesztési együttműködés és humanitárius segélyezés előirányzattal kapcsolatos eljárási rendről szóló 27/2016. (X. 21.) KKM utasítás szerinti jegyzőkönyvet,
d) a külképviseletek gazdálkodásában résztvevők képzésének és vizsgáztatásának rendjéről szóló 23/2017. (XII. 20.) KKM KÁT utasítás szerinti vizsgajegyzőkönyvet,
e) a külképviseleteken lévő mobil telekommunikációs eszközök használatának rendjéről szóló 26/2017. (VII. 13.) KKM utasítás 2., 3. és 8. melléklete szerinti jegyzőkönyveket,
f) a hitelesítő körbélyegzők megrendeléséről, nyilvántartásáról, használatáról és selejtezéséről szóló 19/2018. (VI. 29.) KKM utasítás szerinti jegyzőkönyveket,
g) a Külgazdasági és Külügyminisztérium kezelésében lévő határon túli gazdaságfejlesztési programok támogatáskezelési rendjéről szóló 10/2019. (V. 10.) KKM utasítás 9. §-a szerinti jegyzőkönyvet,
h) a selejtezési jegyzőkönyvet és leltározási jegyzőkönyvet, ha azt a minisztérium munkatársai, illetve a Társaság foglalkoztatottjai írják alá,
i) a munkakör átadás-átvételi jegyzőkönyveket – a külképviselet-vezetők, illetve a regionális gazdasági igazgatók átadás-átvételi eljárásának rendjéről szóló 13/2021. (X. 13.) KKM KÁT utasításban foglalt iratok kivételével –,
j) a minősített adatok megsemmisítési jegyzőkönyvét,
k) az adminisztratív iratok selejtezési jegyzőkönyvét,
l) a minősített adatot tartalmazó számítástechnikai adathordozó megsemmisítési jegyzőkönyvét,
m) a minisztérium szociális juttatásokkal összefüggő feladatok ellátására létrehozott bizottságának üléséről készült jegyzőkönyvet,
17. a gépjárművek igénybevételének és használatának rendjéről szóló 33/2016. (XII. 23.) KKM utasítás 16.6. pontja szerinti dokumentumokra és 2., 3., 6. mellékletére,
18. a Külgazdasági és Külügyminisztérium Külképviseletek Igazgatása cím Önköltség-számítási Szabályzatáról szóló 3/2017. (I. 18.) KKM utasítás szerinti házirendre,
19. a nyugellátásra jogosító szolgálati idő- és nyugdíjalapot képező jövedelem szerzését célzó megállapodás megkötésével kapcsolatos nyilatkozattételről szóló 19/2017. (VI. 15.) KKM utasítás Melléklete szerinti nyilatkozatra,
20. a konzuli felkészítő tanfolyam és vizsga eljárási rendjéről szóló 22/2017. (XII. 20.) KKM KÁT utasítás szerinti bizonyítványokra és tanúsítványokra,
21. a külképviseleteken lévő mobil telekommunikációs eszközök használatának rendjéről szóló 26/2017. (VII. 13.) KKM utasítás 5. melléklete szerinti nyilatkozatra,
22. a külképviseletek protokoll kiadásairól szóló 20/2018. (VII. 23.) KKM utasítás 43. §-a szerinti raktári kiadási bizonylatra,
23. a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján nyújtható támogatások esetén alkalmazandó eljárásrendről szóló 23/2018. (X. 11.) KKM utasításban foglalt iratokra, a kormány-előterjesztések kivételével,
24. a kormányzati igazgatási szerveknél foglalkoztatott kormánytisztviselők teljesítményértékeléséről szóló 89/2019. (IV. 23.) Korm. rendelet szerinti értékelőlapra,
25. az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás szerinti kiküldetések elszámolásával kapcsolatos iratokra,
26. a Külgazdasági és Külügyminisztérium Biztonsági Szabályzatának kiadásáról szóló 34/2020. (XII. 30.) KKM utasításban nevesített iratokra,
27.1 a fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 9/2023. (VI. 9.) KKM utasítás 4. mellékletére,
28. a Külgazdasági és Külügyminisztérium működésével összefüggő integritás bejelentések és szervezeti integritását sértő események kezelésére, valamint az érdekérvényesítők fogadására vonatkozó részletes szabályokról szóló 13/2021. (X. 14.) KKM utasítás 1. § (2) bekezdés a) pontja szerinti bejelentésekkel, valamint 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti szervezeti integritását sértő esemény kezelésével, kivizsgálásával kapcsolatos iratokra, beleértve a 27. §-a szerinti önkéntes írásbeli hozzájárulást is,
29. a biztonsági nyomtatványok, körbélyegzők és kellékek, illetve a konzuli bevételek kezelésének rendjéről szóló 3/2021. (II. 2.) KKM KÁT utasításban felsorolt szigorú számadású konzuli nyomtatványokra, azok nyilvántartásaira,
30. a Sportdiplomáciai Ösztöndíjprogramról szóló 4/2021. (IV. 30.) KKM utasítás szerinti záróvizsga-bizonyítványra,
31. a Külgazdasági és Külügyminisztérium központi szervezeti egységei TÜK-szemetének begyűjtéséről, tárolásáról, elszállításáról és megsemmisítéséről szóló 13/2021. (X. 13.) KKM KÁT utasítás szerinti kézbesítő ívre,
32. a szállítmányok átvételével kapcsolatos dokumentumokra, így különösen a Külgazdasági és Külügyminisztérium vagyonkezelésében lévő ingóságok Monori raktárbázist érintő szállításának eljárásrendjéről szóló 12/2016. (XI. 17.) KÁT ügyviteli szabályzat szerinti iratokra, dokumentumokra, vonalkódokra,
33. a protokoll ajándékraktár működtetéséről szóló 3/2018. (XII. 21.) ügyviteli szabályzat szerinti iratokra, a szabályzat VII. 10. és 11. pontja, valamint 4. melléklete szerinti nyilatkozat kivételével,
34. a külképviselet-vezetők, illetve a regionális gazdasági igazgatók átadás-átvételi eljárásának rendjéről szóló 12/2021. (IX. 13.) KKM KÁT utasítás alapján készített iratokra,
35. a minisztériumba érkező küldemények átvételével összefüggő iratokra,
36. az átadókönyvekre, külső kézbesítőkönyvekre, nyilvántartókönyvekre,
37. a minisztérium által társadalombiztosítási kifizetőhelyként előállított okiratokra,
38. aláírási címpéldányokra, felhatalmazásokra, aláírásmintákra (ideértve a minisztériumon kívüli szervezetek, személyek által megküldött aláírásmintákat is),
39. mindazon iratokra, amelyeknél valamelyik aláíró fél nem a minisztérium munkatársa vagy a Társaság foglalkoztatottja,
40. az államok közötti nemzetközi kapcsolatok ápolása során a hivatalos diplomáciai érintkezésben használt azon iratokra, ahol a papíralapú iratok használata indokolt, így különösen a diplomáciai jegyzékre, tárcaközi megállapodásokra, két- vagy többoldalú szerződésekre, egyoldalú felajánlásokra,
41. mindazon iratokra, ahol a címzett intézmény vagy hatóság, illetve külföldi címzettek esetében a fogadó állam joga, illetve hatósága, valamely nemzetközi szervezet vagy intézmény – ideértve az Európai Unió intézményeit és szerveit is – papíralapú irat küldését, őrzését követeli meg,
42. mindazon iratokra, ahol jogszabály, nemzetközi szerződés, illetve az Európai Unió jogi aktusa az elektronikus utat, illetve az elektronikus aláírás alkalmazását kizárja, illetve kizárólag papíralapú iratok megküldését, őrzését követeli meg.
(2) Jelen utasítás hatálya alá nem tartozó iratok esetében az utasításban meghatározott elektronizálási követelmények teljesítése nem kötelező, azonban – ha egyéb körülmény, előírás nem zárja ki – van lehetőség ezen iratok elektronikus előállítására, aláírására.
(3) A minisztérium közigazgatási államtitkára dönthet a jelen utasítás hatálya alá nem tartozó iratok elektronizálásáról.
2. Értelmező rendelkezések
3. § Ezen utasítás alkalmazásában
a) elektronikus aláírás: a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. július 23-i 910/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikk 10. pontja szerinti elektronikus aláírás, beleértve a Scriptament Elektronikus Ügyirat- és Dokumentum Kezelő Rendszer Vezetői/Referensi Felszínen keresztül biztosított elektronikus aláírást is;
b) fokozott biztonságú elektronikus aláírás: az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (a továbbiakban: E-ügyintézési törvény) meghatározott fogalom.
3. A belső ügymenet elektronizálása
4. § (1) A minisztériumban keletkezett valamennyi iratot, nyomtatványt elektronikus formában kell előállítani, ha jogszabály vagy jelen utasítás eltérően nem rendelkezik.
(2) A minisztérium munkatársa az (1) bekezdés szerinti iratot – ha aláírni szükséges – elektronikus aláírással írja alá.
(3) A minisztérium valamennyi munkatársa számára minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírást biztosít.
(4) A minisztériummal történő foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítése során a minisztérium munkatársa köteles – amennyiben azzal nem rendelkezik – kezdeményezni az elektronikus aláírás funkcióval rendelkező e-személyi igazolvány igénylését és a biztonságos kézbesítési szolgáltatásra alkalmas elektronikus tárhely (ügyfélkapu) létesítését, továbbá a minisztérium személyügyi feladatok ellátásáért felelős szervezeti egységével foglalkoztatási jogviszony létrejöttét követő 15 napon belül közölni a biztonságos kézbesítési szolgáltatásra alkalmas elektronikus elérhetőségét.
(5) Ahol jogszabály vagy a Kormány döntése az Integrált Jogalkotási Rendszer (a továbbiakban: IJR) kötelező használatát írja elő, azon feladatoknak az IJR használatával kell eleget tenni.
(6) A minisztérium feladat- és hatáskörébe tartozó közigazgatási hatósági ügyekkel összefüggésben annyiban végez kizárólag elektronikus ügyintézést, amennyiben az E-ügyintézési törvény, valamint az érintett közigazgatási hatósági eljárásokra vonatkozó jogszabályok rendelkezéseivel nem ellentétes.
5. § Ha az iratot elektronikus aláírással szükséges ellátni, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással történik
a) a Külgazdasági és Külügyminisztérium Egyedi Iratkezelési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 9.) KKM utasítás 3. függelékében meghatározott, HR Scriptament rendszerben kezelt személyügyi tárgyú okiratok pénzügyi ellenjegyzése és a munkáltatói jogkör gyakorlója által történő kiadmányozása,
b) kötelezettségvállalás, teljesítésigazolás, utalványozás, érvényesítés, illetve pénzügyi ellenjegyzés aláírása,
c) minden olyan irat aláírása, ahol ezt jogszabály kötelezővé teszi.
6. § (1) Az utasítás hatálya alá tartozó kérelmeket, nyomtatványokat – a 4. § (1) és (2) bekezdésében foglaltakkal összhangban – elektronikusan kell előállítani és – ha aláírni szükséges – elektronikus aláírással kell ellátni.
(2) Az (1) bekezdés szerinti iratokban foglalt tények, adatok alátámasztását szolgáló, illetve jogszabály vagy közjogi szervezetszabályozó eszköz rendelkezése alapján az iratokhoz csatolandó egyéb – jelen utasítás hatálya alá tartozó – papíralapú iratokat (a továbbiakban együtt: alátámasztó irat)
a) az erre kialakított szakrendszeren keresztül vagy
b) az a) pont szerinti szakrendszer hiányában hiteles elektronikus másolatban
szükséges kezelni.
(3) A (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben az (1) bekezdés szerinti kérelmek és alátámasztó iratok leadásának és kezelésének szabályait belső utasítás határozza meg. Ha az alátámasztó irat beadására az erre kialakított szakrendszeren keresztül kerül sor, az eredeti papíralapú alátámasztó iratot – belső utasítás eltérő rendelkezése hiányában – nem szükséges leadni a kérelmet kezelő szervezeti egység részére.
(4) A (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben az alátámasztó iratokat – belső utasítás eltérő rendelkezése hiányában – papíralapon szükséges leadni, amelyről az adott kérelem kezelésére kijelölt önálló szervezeti egység Scriptament végpont jogosultsággal rendelkező munkatársa hiteles elektronikus másolatot készít a minisztérium Másolatkészítési Szabályzatában foglaltak szerint. A hiteles elektronikus másolatot a kérelem tárgyának megfelelő Scriptament alrendszerbe kell feltölteni.
(5) A különleges adatot tartalmazó kérelmek és alátámasztó dokumentumok esetén gondoskodni kell arról, hogy kizárólag az ezen személyes adatok kezelésére jogosult munkatársak ismerhessék meg az iratok tartalmát.
(6) Az egyes költségek megtérítéséhez, elszámolásához szükséges papíralapú iratokat (így különösen bizonylatokat, számlákat, utazási jegyeket, bérletigazolványokat) a munkatársak eredeti példányban adják le, amelyeket – ha jogszabály vagy belső utasítás eltérő követelményeket nem támaszt – a (3) vagy (4) bekezdés szerinti eljárásrend szerint szükséges kezelni.
7. § (1) Ha a kötelezettségvállalásra jogszabály vagy jelen utasítás rendelkezései alapján elektronikus aláírással ellátott dokumentumban kerül sor, a pénzügyi ellenjegyzést az e dokumentumnak a pénzügyi ellenjegyző legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírásával történő ellátásával kell igazolni.
(2) Ha a teljesítés igazolásának alapjául szolgáló okmány elektronikusan áll rendelkezésre, a teljesítést e dokumentumnak a teljesítésigazoló legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírásával történő ellátásával kell igazolni.
(3) Ha az utalványozás elrendelésére elektronikus dokumentumban kerül sor, az írásos érvényesítést és utalványozást az utalványrendeletnek az érvényesítő és az utalványozó legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírásával történő ellátásával kell igazolni.
(4) A teljesítésigazolás, érvényesítés és utalványozás elektronikus aláírással történő igazolásának további feltétele, hogy az azok alapjául szolgáló kötelezettségvállalásra az (1) bekezdés szerinti elektronikus dokumentumban foglaltan kerüljön sor.
8. § A jelen utasítással előírt elektronizálási követelmények alól a minisztérium közigazgatási államtitkára különösen indokolt esetben, eseti jelleggel felmentést adhat.
MÓDOSÍTÓ RENDELKEZÉSEK
4. A hivatali mobil telekommunikációs eszközök és szolgáltatások használatáról szóló 23/2015. (XII. 30.) KKM utasítás módosítása
9. §2
10. §3
11. §4
5. A kincstári VIP kártya kiadásáról és használati rendjéről szóló 4/2016. (III. 23.) KKM utasítás módosítása
12. §5
13. §6
6. A diplomáciai és konzuli futárszolgálati feladatok ellátásának rendjéről szóló 14/2016. (VII. 5.) KKM utasítás módosítása
14. §7
15. §8
7. A belföldi hivatalos kiküldetés rendjéről szóló 15/2016. (VII. 15.) KKM utasítás módosítása
16. §9
17. §10
18. §11
19. §12
20. §13
8. A Magyarország külképviseletein lefolytatandó országos népszavazás és időközi országgyűlési képviselő választás pénzügyi tervezésének, lebonyolításának, elszámolásának rendjéről, valamint a külképviseleteken lefolytatandó választás lebonyolításának speciális feladatairól szóló 18/2016. (VIII. 4.) KKM utasítás módosítása
21. §14
22. §15
23. §16
24. §17
25. §18
9. A külképviseletek által üzemeltetett gépjárművek használatáról szóló 20/2016. (IX. 15.) KKM utasítás módosítása
26. §19
10. A Külgazdasági és Külügyminisztérium fejezetnél a Nemzetközi fejlesztési együttműködés és humanitárius segélyezés előirányzattal kapcsolatos eljárási rendről szóló 27/2016. (X. 21.) KKM utasítás módosítása
27. §20
28. §21
29. §22
30. §23
11. A Külgazdasági és Külügyminisztérium külképviseletei által foglalkoztatott munkavállalóknak adható elismerésekről és jutalmakról, továbbá válsághelyzet esetén történő segélyezésről szóló 29/2016. (XI. 24.) KKM utasítás módosítása
31. §24
12. A Külgazdasági és Külügyminisztérium Munkavédelmi Szabályzatáról szóló 16/2017. (IV. 28.) KKM utasítás módosítása
32. §25
33. §26
34. §27
13. A nyugellátásra jogosító szolgálati idő- és nyugdíjalapot képező jövedelem szerzését célzó megállapodás megkötésével kapcsolatos nyilatkozattételről szóló 19/2017. (VI. 15.) KKM utasítás módosítása
35. §28
36. §29
14. A hitelesítő körbélyegzők megrendeléséről, nyilvántartásáról, használatáról és selejtezéséről szóló 19/2018. (VI. 29.) KKM utasítás módosítása
37. §30
38. §31
39. §32
15. A Külgazdasági és Külügyminisztérium kezelésében lévő határon túli gazdaságfejlesztési programok támogatáskezelési rendjéről szóló 10/2019. (V. 10.) KKM utasítás módosítása
40. §33
16. Az egyes elismerések és a soron kívüli rangadományozás részletes szabályairól szóló 6/2020. (II. 28.) KKM utasítás módosítása
41. §34
17. Az ideiglenes külföldi kiküldetés egyes kérdéseiről szóló 20/2020. (IX. 10.) KKM utasítás módosítása
42. §35
18. A fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 2/2021. (III. 19.) KKM utasítás módosítása
43. §36
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
44. § Ez az utasítás 2022. január 1-jén lép hatályba.
45. §37
1. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz38
2. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz39
3. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz40
4. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz41
5. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz42
6. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz43
7. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz44
8. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz45
9. melléklet a 17/2021. (XII. 10.) KKM utasításhoz46
A 2. § (1) bekezdés 27. pontja a 9/2023. (VI. 9.) KKM utasítás 76. § (1) bekezdése szerint módosított szöveg. Alkalmazására lásd e módosító utasítás 75. §-át.
A 9. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 10. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 11. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 12. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 13. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 14. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 15. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 16. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 17. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 18. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 19. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 20. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 21. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 22. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 23. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 24. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 25. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 26. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 27. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 28. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 29. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 30. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 31. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 32. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 33. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 34. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 35. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 36. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 37. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 38. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 39. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 40. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 41. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 42. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 43. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 45. § a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 2. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 3. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 4. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 5. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 6. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 7. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 8. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 9. melléklet a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás